Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تحولات بنیادی واقعی در سود و زیان و صورت های مالی ست. تحولات که از خصوصی شدن شرکت سرچشمه می گیرد نه فقط به بهبود شرایط ترازنامه و سود و زیان بلکه ....

نه ماهه طلایی کاغذ پارس

بورس24 : عملکرد صنایع کاغذ پارس در حالی طی روزهای اخیر منتشر شد که روند فروش شرکت مطابق با نمودار جهش قابل توجه ای خصوصا در شهریورماه نشان می دهد. درآمد حاصل از فروش محصولات کاغذ پارس در ده ماهه منتهی به 31 شهریور 97 به 240 میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل و فروش 125 میلیارد تومانی افزایش 92 درصد داشته است. چکاپا در یک ماهه شهریور فروش خوب 36 میلیارد تومانی ثبت کرد که نرخ فروش خمیر ویرجین به عنوان محصول اصلی در سبد شرکت به 7.3 میلیون تومان افزایش یافته و همچنین نسبت به متوسط نرخ فروش این محصول در سال جاری 72 درصد رشد داشته است. رشد خوب نرخ فروش تنها به خمیر ویرجین محدود نمی شود و فروش دو محصول دیگر کاغذ پارس از جمله کاغذ رول سفید و رول فلوتینگ نیز در شهریور ماه نسبت به میانگین 10 ماهه به ترتیب با افزایش 112 و 53 درصدی همراه بوده است.

باید توجه داشت که نوسانات شدید نرخ ارز و سایر متغیرهای اقتصادی، افزایش نرخ فروش از شهریورماه برای کاغذ رول سفید معادل 43 درصد (5.3 میلیون تومان در مرداد به 7.6 میلیون تومان در شهریور) و 18 درصدی خمیر ویرجین ( از 6.2 میلیون تومان در مرداد به 7.3 میلیون تومان در شهریور) مطابق با مصوبات کمیسیون معاملات در پی داشته است. شرکت در دوره 9 ماهه 70 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد چشمگیر 150 درصدی داشته که دلیل اصلی آن افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت است و بر همین اساس طی این مدت با لحاظ سرمایه 131 میلیاردتومانی به ازای هر سهم 53 تومان سود شناسایی کرد.

مزیت این شرکت ، تحولات بنیادی واقعی در سود و زیان و صورت های مالی ست. تحولات که از خصوصی شدن شرکت سرچشمه می گیرد نه فقط به بهبود شرایط ترازنامه و سود و زیان بلکه در فرآیند تولید نیز مشاهده می شود. برای نمونه برنامه جایگزینی تولید کاغذ دولایه به جای کاغذ فلوتینگ یکی از برنامه های توسعه محصول شرکت می باشد. کاغذ فلوتینگ کاغذی است که از خمیر بازیافتی تولید می شود و در حال حاضر تعداد شرکت هایی که در ایران از خمیر بازیافتی، تولید کاغذ فلوتینگ می کنند زیاد است که همین موضوع باعث شده تقاضا برای کاغذ بازیافتی افزایش پیدا کند لذا حاشیه سود تولید کاغذ فلوتینگ کم شود. برای پیشگیری از کاهش سود و با توجه به برخورداری از مزیت خمیر ویرجین، تصمیم به تولید کاغذ جدیدی در این شرکت گرفته شد که برای روکش کارتن ها استفاده می شود و این کاغذ جز کاغذهای سفید بسته بندی به شمار می رود که بخشی از آن از محل واردات و بخش دیگر از محل تولید داخلی تامین می شود اما مزیت کاغذ پارس نسبت به سایر تولید کننده های داخلی برخورداری از خمیر ویرجین تولیدی خود است. در برنامه های بلندمدت شرکت صادرات یکی از محل های کسب درآمد شناسایی شده که طبیعتا واقعی شدن نرخ ارز باعث بهبود درآمد شرکت خواهد شد. با توجه به رفع ابهام در خصوص انتقال ارز حاصل از صادرات محصولات فروش رفته به کشور و لیست کالاهای اعلام شده که محصولات تولیدی این شرکت در آن گروه قرار ندارد، پیش بینی می شود که سود اصلی کاغذ پارس با تعدیل مثبت مواجه گردد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24