Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

علی بیک زاده میلانی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برنامه این بانک برای تجدید ارزیابی دارایی و درخواست آن به سازمان بورس برای افزایش سرمایه به بورس ٢۴ گفت: موضوع افزایش سرمایه بلافاصله پس از تصویب هیئت مدیره شرکت ها روی کدال قرار می گیرد و پس از اظهار نظر حسابرس ، سازمان بورس درباره آن اظهار نظر خواهد کرد.

پیگیری ماجرای افزایش سرمایه بانک تجارت از سازمان بورس / یک مقام نظارتی : ما آماده هرگونه همکاری لازم هستیم

بورس24 : بانک تجارت یکی از بانک هایی است که خبر افزایش سرمایه آن از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت ، اثر مثبت بر قیمت سهام این شرکت داشته است و شاهد حجم بالای معاملات در نماد «وتجارت» در بازار هستیم ، تاجایی که روزگذشته بیش از یک میلیارد سهم شرکت در بورس تهران جا به جا شد.
بانک تجارت جز بانک هایی است که با زیان انباشته یازده هزار و نهصد و هفتاد و پنج میلیارد و پانصد و بیست و هفت میلیون و سیصد هزار تومانی بر اساس آخرین گزارش منتشر شده روبرو است و سرمایه ثبتی این بانک چهار هزار و پانصد و هفتاد میلیارد تومان بوده و شرکت عملا مشمول ماده 141 قانون تجارت است. این بانک در حدود 2.6 برابر سرمایه ثبتی زیان در صورت های خود به ثبت رسانده است و باید حداقل در حدود 160 درصد افزایش سرمایه برای خروج از ماده 141 داشته باشد.
بر اساس مقررات جدید مالیاتی چناچه شرکت با استفاده از بند «ز» تبصره «10» ماده واحده قانون بودجه سال 1397 برای خروج از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت اقدام به افزایش سرمایه از محل مازاد ایجاد شده ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها (که وفق تبصره 149 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 31 تیرماه 1394 انجام شده است ، نماید.)شامل معافیت مالیاتی افزایش سرمایه خواهد شد.
بانک تجارت با توجه به وجود تعداد قابل توجهی املاک و وجود سهامدار دولتی یکی از مناسب ترین شرایط برای افزایش سرمایه را در شرایط فعلی داراست و با این اقدام عملا با یک تیر ، دو نشان را خواهد زد ، یعنی هم از زیان خارج خواهد شد و هم حد اعتبار بانک از نظر سرمایه افزایش خواهد داشت.
براساس اعلام مدیران بانک تجارت این بانک بیش از 2 هزار ملک در صف کارشناسی دارد و بانک برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری را پیگیر است ، اما هنوز بانک اعلامی مبنی بر میزان افزایش سرمایه نداشته است و جزئیات آن را به اتمام دوره کارشناسی املاک موکول کرده است.
علی بیک زاده میلانی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برنامه این بانک برای تجدید ارزیابی دارایی و درخواست آن به سازمان بورس برای افزایش سرمایه به بورس24 گفت: موضوع افزایش سرمایه بلافاصله پس از تصویب هیئت مدیره شرکت ها روی کدال قرار می گیرد و پس از اظهار نظر حسابرس ، سازمان بورس درباره آن اظهار نظر خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای شرکت های مشمول ماده 141 دو شرط وجود دارد اول آن که شرکت دارایی های لازم برای تجدید ارزیابی را داشته باشد. دوم آن که با افزایش سرمایه شرکت از ماده 141 قانون تجارت خارج شود ، طبعا شرکت هایی که ملاحظات قانونی در این خصوص را اجرایی کنند می توانند مجوز لازم برای افزایش سرمایه و خروج از ماده 141 را دریافت کنند و سازمان بورس هم در این راستا ، همکاری های لازم را برای تسریع این امر خواهد داشت. بانک تجارت هم از این مقوله مستثنی نیست و بلافاصله پس از انجام تشریفات لازم و ارائه مدارک و مستندات افزایش سرمایه آن را بررسی می کنیم ، لکن در مقطع کنونی درباره این بانک فرآیند خاصی طی نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24