Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و یکی از سهامداران عمده این سهم درباره عرضه اولیه امروز به بورس ٢۴ گفت: برای این عرضه متقاضی خرید زیاد بود ، ما سهامداران عمده متعهد هستیم تا ١٠ درصد از سهام این شرکت را عرضه کنیم و در مرحله اول ۵ درصد عرضه شد ، آن هم به طور کامل ؛ حتی سهام ترجیحی کارکنان هم که باید از این محل عرضه می کردیم را تخصیص ندادیم و به طور کامل تمام سهام را در اختیار سهامداران بازار سرمایه قرار دادیم...

ارزیابی سهامداران عمده از عرضه اولیه امروز / قیمت کشف شده منصفانه بود ، سهم بازارگردان دارد و رشدی است

بورس24 : صبح امروز 5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین از سوی سهامداران عمده این شرکت در فرابورس برای اولین بار عرضه شد.

عرضه اولیه این شرکت در بازار منفی انجام شد و به دلیل حجم تقاضا در بازار شاهد کندی و اختلال زیاد در سامانه های آن لاین کارگزاری ها کما فی السابق بودیم ، به هر حال سهام این شرکت با سهمیه هر کد 2082سهم و قیمت 6800ریال برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد و 310هزار کد معاملاتی ، خریدار این سهم بودند و حدود 418میلیارد تومان نقدینگی جذب خرید این غول تازه کشف قیمت شده معدنی بازار شد.

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و یکی از سهامداران عمده این سهم درباره عرضه اولیه امروز به بورس24 گفت: برای این عرضه متقاضی خرید زیاد بود ، ما سهامداران عمده متعهد هستیم تا 10 درصد از سهام این شرکت را عرضه کنیم و در مرحله اول 5 درصد عرضه شد ، آن هم به طور کامل ؛ حتی سهام ترجیحی کارکنان هم که باید از این محل عرضه می کردیم را تخصیص ندادیم و به طور کامل تمام سهام را در اختیار سهامداران بازار سرمایه قرار دادیم.

وی ادامه داد: اقدامات زیادی صورت پذیرفت و همکاری های خوبی از سوی مسئولین فرابورس صورت گرفت تا ظرف مدت 40 روز سهام عرضه اولیه شد.این شرکت 10میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله را در برنامه تولید دارد و با توجه به حجم ذخیره معدنی که دارد و تامین مواد اولیه شرکت گل گهر ، می تواند به زودی در جایگاه واقعی خود برسد و همانند گل گهر و چادرملو باشد.این سهم پتانسیل های خوبی دارد.

سهم بازارگردان دارد

علی اکبری افزود: متعهد هستیم تا حداکثر ظرف مدت 6 ماه اقدام به عرضه مابقی سهم بکنیم و قرارداد بازارگردانی هم برای نقد شوندگی سهام و حمایت از سهم منعقد شده است ، تا در مدت یک سال قیمت سهم از قیمت عرضه اولیه پایین تر نرود.

سهم بازهم عرضه می شود ، اما زمان آن معلوم نیست

ناصر آخوندی قائم مقام گروه سرمایه گذاری امید دیگر سهامدار عمده گهر زمین هم درباره عرضه سهام «کگهر» به بورس24 این طور گفت: براساس توافقی که بین سهامداران عمده صورت گرفت اقدام به عرضه اولیه 5 درصد از سهام کردیم که با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شد. بر اساس تعهدی که به فرابورس داریم در مدت 6 ماه باید 5 درصد دیگر را عرضه کنیم اما این اقدام بر اساس کشش بازار و فراخور شرایط ، عملیاتی خواهد شد و طی هماهنگی های انجام شده کارگزار اقدام به عرضه خواهد کرد.

وی افزود: قرارداد بازارگردانی هم به منظور جلوگیری از هیجانات و نوسانات کاذب منعقد شده است تا نقد شوندگی سهم نیز حفظ شود.

آخوندی در پاسخ به این سوال که قیمت سهم تا کجا رشد خواهد داشت؟ گفت: سهم پتانسیل های زیادی دارد و قطعا سهامداران هوشمند همه جوانب را سنجیده اند و اقدام به خرید کردند، طبعا قیمت را عرضه و تقاضای بازار تعیین می کند.

قیمت عرضه منصفانه بود

ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی گل گهر و سهامدار 30درصدی گهر زمین هم به بورس24 گفت: عرضه اولیه این سهم با استقبال خوبی روبرو بود ، قطعا از فردا سهم جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد و از این به بعد قیمت سهم از طریق عرضه و تقاضای بازار مشخص خواهد شد.

وی قیمت این عرضه اولیه را منصفانه اعلام کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24