Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : یک تحلیلگر بازار مسکن ضمن هشدار نسبت به عواقب کاهش دوباره تعداد پروانه های ساختمانی در کشور که بیانگر خواب مجدد ساخت و ساز خواهد بود، اعلام کرد: رکود ساختمانی باعث تلنبار شدن تقاضای انباشت شده در بازار مسکن و فراهم شدن زمینه برای جهش قیمت در دوره های بعد می شود. ساخت مسکن در کشور از سال گذشته تا حدودی رونق گرفت اما این اواخر رخدادهایی همچون جهش قیمت مصالح ساختمانی، جهش قیمت زمین و ناتوانی مالی سازنده ها باعث شد ساخت و ساز از رونق بیفتد.

کجا خانه بسازیم؟

بورس24 : یک تحلیلگر بازار مسکن ضمن هشدار نسبت به عواقب کاهش دوباره تعداد پروانه های ساختمانی در کشور که بیانگر خواب مجدد ساخت و ساز خواهد بود، اعلام کرد: رکود ساختمانی باعث تلنبار شدن تقاضای انباشت شده در بازار مسکن و فراهم شدن زمینه برای جهش قیمت در دوره های بعد می شود.

ساخت مسکن در کشور از سال گذشته تا حدودی رونق گرفت اما این اواخر رخدادهایی همچون جهش قیمت مصالح ساختمانی، جهش قیمت زمین و ناتوانی مالی سازنده ها باعث شد ساخت و ساز از رونق بیفتد.

بهروز ملکی کارشناس اقتصاد مسکن در این باره معتقد است: بخش مسکن، نیازمند تولید سالانه ۸۰۰ هزار واحد مسکونی است. البته باید توجه داشت که کشور ما بر خلاف دو، سه دهه گذشته، خیلی نیازمند افزایش موجودی مسکن نیست. اما تقریبا مشابه وضعیتی که در بازار خودرو حاکم است و باید به ازاء ورود خودروهای باکیفیت، خودروهای بی کیفیت از بازار خارج شوند. همین وضعیت را در بخش مسکن هم داریم و انتظار می رود به تدریج با ساخت واحدهای مسکونیِ خوب، واحدهای مسکونیِ بد خارج شوند.

این کارشناس تاکید می کند خانه سازی در سال های آتی باید در شهرها و نقاطی از آن شهرها انجام شود که تقاضا برای آن وجود دارد.

صاحب نظران بازار مسکن منطقه اصلی خانه سازی در این دوره را بافت های فرسوده معرفی می کنند. در بافت های فرسوده تقاضای ساکن در املاک کلنگی، قابل توجه است و زمین نیز ارزانتر از دیگر مناطق شهر است. در این بافت ها، شهرداری ها هم برای صدور پروانه تخفیف عوارض تا 100 درصد بهای آن را می دهند.

ملکی در این باره اعلام کرد: با توجه به اینکه واحدهای نوساز در هر سالی ناشی از پروانه های ساختمانی دو، سه سال قبل است و با عنایت به افت صدور پروانه های ساختمانی طی سالهای ۹۲ تا ۹۵، برای اینکه سمت عرضه بتواند پاسخگوی نیاز مسکن باشد نباید از حرکتی که از سال ٩٦ آغاز نموده است، باز ایستد. در این مسیر، بسیار مهم است که ساخت‌وسازها به سمت تامین نیازهای بازار مسکن در بافت‌های نابسامان شهری سوق داده شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24