Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سهامدار عمده گهر زمین گفت : بازارگردان در حال فعالیت روی این سهم تازه وارد است و نگرانی خاصی از بابت افت قیمت این سهم وجود ندارد. مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که با خبرنگار بورس ٢۴ سخن می گفت درباره منفی های پی در پی سهام «کگهر» توضیح داد : گهر زمین با قیمت عرضه شده تا یکسال بازار گردان دارد و متعهد به خرید هستند ، حداقل به نرخ ۶۸۰ تومان ؛ ولی بقیه چیزها را وضعیت بازار و اقتصاد داخلی و جهانی سنگ آهن مشخص خواهد کرد ، ولی در مجموع سهم گهر زمین ارزنده و خوب است. این مقام مسئول در «ومعادن» در برابر این سوال که خرید سهام شرکت سرمایه ­گذاری امید به کجا رسید و به نظر می­ رسد عرضه این سهم دچار وقفه شده است؟بله تا حدودی به نظر صحیح می ­رسد چون بانک مرکزی تا پایان سال ١٣٩٨ به بانک‌ها فرصت داده است. شرکت ما به‌عنوان متقاضی خرید سهام شرکت سرمایه­ گذاری امید هر آنچه لازم بوده ظرف هشت ماه گذشته انجام داده و همواره جلساتی که با مدیران ارشد بانک سپه (به‌عنوان فروشنده) برگزار کرده ­ایم نشان از جدی بودن آنان برای فروش سهم دارد ، لکن در عمل با اتفاقی که منجر به نتیجه شود روبرو نمی­ شویم.

سرانجام گهر زمین چه می شود ؟ سهم تا کجا افت می کند؟؟ معادن و فلزات خرید سرمایه گذاری امید را از دستور کار خارج می کند

بورس24 : سهامدار عمده گهر زمین گفت : بازارگردان در حال فعالیت روی این سهم تازه وارد است و نگرانی خاصی از بابت افت قیمت این سهم وجود ندارد.

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که با خبرنگار بورس24 سخن می گفت درباره منفی های پی در پی سهام «کگهر» توضیح داد : گهر زمین با قیمت عرضه شده تا یکسال بازار گردان دارد و متعهد به خرید هستند ، حداقل به نرخ ۶۸۰ تومان ؛ ولی بقیه چیزها را وضعیت بازار و اقتصاد داخلی و جهانی سنگ آهن مشخص خواهد کرد ، ولی در مجموع سهم گهر زمین ارزنده و خوب است.

چه خبر از ماجرای خرید سرمایه گذاری امید

این مقام مسئول در «ومعادن» در برابر این سوال که خرید سهام شرکت سرمایه ­گذاری امید به کجا رسید و به نظر می­ رسد عرضه این سهم دچار وقفه شده است؟ بله ؛ تا حدودی به نظر صحیح می ­رسد چون بانک مرکزی تا پایان سال 1398 به بانک‌ها فرصت داده است. شرکت ما به‌عنوان متقاضی خرید سهام شرکت سرمایه­ گذاری امید هر آنچه لازم بوده ظرف هشت ماه گذشته انجام داده و همواره جلساتی که با مدیران ارشد بانک سپه (به‌عنوان فروشنده) برگزار کرده ­ایم نشان از جدی بودن آنان برای فروش سهم دارد ، لکن در عمل با اتفاقی که منجر به نتیجه شود روبرو نمی­ شویم.

خریدار بالقوه «وامید» ادامه داد : قیمت کارشناسی آنان همواره در چند مرحله افزایش‌یافته و هم‌اکنون حدود دو برابر شده است و از طرفی فروشنده برنامه محدودیت در افزایش مدت اقساط و عدم کاهش وجه نقد اولیه را دارد که این موارد برای متقاضیان خرید برای یک معامله کلان محدودیت اساسی ایجاد می­ کند، به خصوص این که ظرف چند ماه گذشته قیمت آنان به دو برابر افزایش‌یافته و در حال حاضر رقم 70 درصد بهای سهام شرکت سرمایه­ گذاری امید رقم قابل‌ملاحظه‌ای شده ولی در این خصوص از طرف فروشنده انعطافی مشاهده نمی­ شود.

علی اکبری افزود : در عرضه ­های سازمان خصوصی‌سازی و سایر عرضه­ کنندگان این انتظار بسیار طبیعی است که هر چه رقم یک معامله سنگین­ تر می­ شود وجه نقد اولیه کاهش و تعداد اقساط افزایش می­ یابد ولی به نظر می­ رسد در این مورد انتظار خریداران برآورده نمی­ شود و شرکت سرمایه ­گذاری توسعه معادن و فلزات در این شرایط دچار تردید در خرید شده است ، به خصوص این که قیمت کارشناسی تعیین­ شده در اوج قیمت­ ها در تابلوی بورس چند مرحله افزایش یافته لیکن حالا که قیمت­ ها کاهشی شده اراده ­ای جهت کاهش آن وجود ندارد.

معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان این که ما معتقد هستیم قیمت­ ها نباید طوری تعیین شود که در کوتاه‌مدت دچار نوسان شود، تصریح کرد : ریسک خریدوفروش همیشه برای خریدار و فروشنده وجود دارد ولی آنچه باید ملاک باشد احساس برد برد طرفین معامله است.در غیر این صورت بعدها ممکن است یکی از طرفین ناراضی، مشکلاتی پدید آورد. متأسفانه شرکت ما زمان زیادی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب سپری کرد. این نکته نیز قابل‌توجه است که معامله این سهام در این حجم با اقساط کوتاه‌مدت و رقم زیاد پیش پرداخت اولیه با شرایط اقتصادی موجود طبیعتاً نباید مشتری جدی داشته باشد و به نظر می­ رسد مسئولین باید اراده قوی­ تری برای خصوصی­ سازی و واگذاری واقعی شرکت‌های بانکی داشته باشند.

پول خرید امید را خرج می کنیم ؛ بزودی

وی در پایان با بیان این که شرکت سرمایه­ گذاری توسعه معادن و فلزات مبالغی که برای خرید شرکت سرمایه­ گذاری امید تدارک دیده بود معطل نخواهد گذاشت ، خاطر نشان ساخت : معادن و فلزات این مبالغ را برای سرمایه گذاری­ های دیگری صرف خواهد کرد که در این صورت منابع دیگری باقی نخواهد ماند که صرف خرید سهام سرمایه ­گذاری امید شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24