Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : شب گذشته خبرآمد که تعدادی صندوق و نهاد مالی بزرگ بازار سهام در نشستی با مدیرعامل بورس تهران برای حمایت از بازار سهام به توافقات اولیه ای دست پیدا کرده اند. خبرنگار بورس ٢۴ صحت و سقم این گمانه زنی را از بالاترین مقام اجرایی بازار سهام پیگیری کرده است. علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ برگزاری چنین نشستی را با صندوق های بزرگ بازار سرمایه تائید کرد و گفت : روز گذشته نشستی با مدیران یا نمایندگان ۲۳ صندوق با درآمد ثابت (فیکس اینکام) بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان موجودی ، در راستای برنامه ریزی برای حمایت از بازار برگزار شد...

خروجی جلسه روزگذشته «فیکس اینکام» ها با مدیران بورس برای حمایت از بازار سهام

بورس24 : شب گذشته خبرآمد که تعدادی صندوق و نهاد مالی بزرگ بازار سهام در نشستی با مدیرعامل بورس تهران برای حمایت از بازار سهام به توافقات اولیه ای دست پیدا کرده اند.

خبرنگار بورس24 صحت و سقم این گمانه زنی را از بالاترین مقام اجرایی بازار سهام پیگیری کرده است.

علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 برگزاری چنین نشستی را با صندوق های بزرگ بازار سرمایه تائید کرد و گفت : روز گذشته نشستی با مدیران یا نمایندگان ۲۳ صندوق با درآمد ثابت (فیکس اینکام) بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان موجودی ، در راستای برنامه ریزی برای حمایت از بازار برگزار شد.

وی گفت : جلسه مزبور به صورت داوطلبانه و با دعوت از صندوق های با درآمد ثابت برای حمایت از بازار سهام برگزار شده تا به کمک این صندوق‌ها و با تزریق نقدینگی به شرایط مناسب بازار سرمایه برگردیم.

مدیرعامل بورس تهران در برابر این سوال بورس24 که آیا صندوق های با درآمد ثابت موسوم به فیکس اینکام ها با توجه به موجودی 142 هزار میلیارد تومانی ، در جلسه روز گذشته برای حمایت از بورس قول و وعده مشخصی دادند ، اظهار داشت :آن ها در جهت حمایت مثبت بودند ، به ویژه این که می توانند حداقل 5 درصد دارایی خود را وارد بازار سرمایه کنند ، البته انتظار آن ها این بود که در صورت این حمایت ، حقوقی های بازار و سهامداران عمده فروشنده نباشند.

به گفته وی ، در حال حاضر بازار به اندازه کافی اصلاح شده و قیمت ها به اندازه کافی شکسته است ، در نتیجه شرایط مناسبی برای خرید است و نباید در بازار فروشنده باشیم.

صحرایی گفت: سهامداران عمده باید عرضه‌های خرد را کاهش دهند و بیشتر عرضه های خود را به صورت بلوکی در بازار انجام دهند تا به معاملات عمومی و خرد لطمه ای وارد نشود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در این جلسه مدیران صندوق ها و نهادهای مالی درخواست هایی را هم داشتند ، از جمله این که نحوه محاسبهNAV صندوق ها در شرایط صعودی و رشد بازار قابل اصلاح باشد و همچنین افزایش سقف جذب صندوق ها از دیگر خواسته های این نهاد های مالی بود.

وی گفت : یکی از مواردی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد حذف کارگزاران از مدیریت صندوق ها است که البته این موضوع به زودی اجرایی نخواهد شد.

صحرایی درباره خروجی نهایی این جلسه گفت: در حال حاضر صندوق‌های با درآمد ثابت ۱۹ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه تزریق کرده اند و قرار است این روند ادامه دار باشد ،طبق توافق شب گذشته ، مقرر شد در ماه جاری حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر از سوی فیکس اینکام ها به بازار سرمایه تزریق شود و البته بازهم حمایت ها ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات باز هم برگزار می‌شود ، گفت: این جلسات ادامه دار خواهد بود چراکه هم برای بازار سرمایه و حمایت از آن مفید است و هم برخی از مقررات در جهت تقویت این نهادهای مالی می تواند اصلاح یا بازنگری شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24