Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : صرف نظر از توقع عامیانه در بازار مسکن برای کاهش قیمت با توجه به کاهش قیمت دلار، روند تغییرات قیمت خانه در تهران طی ماه های اخیر و همچنین افت شدید معاملات خرید ، بازار را به سمت ثابت شدن قیمت ها هدایت می کند. در تابستان امسال ماهانه بالای ٧ درصد قیمت مسکن در تهران افزایش پیدا کرد اما در دو ماه اخیر رشد ماهانه قیمت به حدود ۶ درصد رسیده است.

قیمت مسکن ثابت می شود؟

بورس24 : صرف نظر از توقع عامیانه در بازار مسکن برای کاهش قیمت با توجه به کاهش قیمت دلار، روند تغییرات قیمت خانه در تهران طی ماه های اخیر و همچنین افت شدید معاملات خرید ، بازار را به سمت ثابت شدن قیمت ها هدایت می کند.

در تابستان امسال ماهانه بالای 7 درصد قیمت مسکن در تهران افزایش پیدا کرد اما در دو ماه اخیر رشد ماهانه قیمت به حدود 6 درصد رسیده است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند قیمت مسکن در تهران تا پایان سال به ثبات می رسد.

اما این که چرا بازار مسکن خیلی زود به تغییر شرایط اقتصادی واکنش نشان نمی دهد به جنس این بازار و کند بودن تغییر و تحولات در آن برمی گردد. بازار مسکن بازاری زودنقدشونده نیست و به متغیرهای بیرونی خیلی زود واکنش نشان نمی دهد. کشش عرضه در این بازار پایین است یعنی آنکه وقتی معاملات رونق می گیرد، سازنده ها با تاخیر وارد بازار می شوند و زمانی که رکود خرید و فروش برقرار می شود، با تاخیر این وضعیت به ساخت و ساز می رسید. همینطور در شرایطی که بازدهی در بازارهای موازی افت شدید پیدا می کند، اثر آن به شکل ناگهانی در بازار مسکن ظاهر نمی شود چرا که فرآیندخرید و فروش خانه برای یک فرد عادی، بیش از نیمسال طول می کشد و همین مدت زمان بر روند تغییرات اثر تاخیری می گذارد.

انتظار می رود تا پایان امسال قیمت مسکن بعد از تغییرات تدریجی، سرانجام به ثبات برسد. کارشناسان از مقاومت قیمت مسکن برای ثابت شدن در اوایل دوره رکود معاملاتی می گویند که البته بالاخره ظرف ماه های آینده این مقاومت با نخریدن مردم شکسته خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24