Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزینه‌ های جایگزین بیت کوین برای سرمایه‌ گذاری را بشناسید ممکن است، بیت کوین کش در اصل بخشی از همتای شناخته شده‌ اش باشد، ولی پس از آن‌ که از طریق تفکیک ارز اصلی بیت کوین به وجود آمد، جای خود را...

گران بهاترین ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را بشناسید

بورس24 : از زمانی‌ که بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ به تیتر خبرها تبدیل شد، ارزهای رمزنگاری شده یا کریپتو کرنسی‌ ها (Cryptocurrencies) یا ارزهای رمز پایه به عنوان ارزهایی که آینده ساز هستند، قدرت بیشتری را به دست آوردند.  

با این‌ حال، با وجود این‌ که ارزهای رمزنگاری شده بیشتر به رسمیت شناخته شده‌ اند، آیا می‌ توان در مورد ارزش آن ها نیز این چنین گفت؟ در حالی‌ که بیت کوین به عنوان ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده در صدر این جدول قرار دارد، آیا گزینه‌ های جایگزین نیز ارزش بالقوه‌ ای برای سرمایه‌ گذاری و خرج کردن دارند؟

در ادامه به ۱۰ ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده نگاهی می اندازیم.

۱. بیت کوین (Bitcoin)

نمی‌توان این فهرست را بدون سردمدار آن‌ها آغاز کرد – بیت کوین. این ارز دیجیتال نه تنها در صدر ارزهای دیجیتال موجود در بازار قرار دارد، بلکه ارزشمندترین آن‌ها تا به امروز نیز می‌باشد. با وجود این‌ که ارزش بیت کوین از بالاترین میزان ۲۰،۰۰۰ دلاری خود در دسامبر ۲۰۱۷ پایین‌تر آمده است، ولی همچنان با متوسط ۶،۵۰۰ – ۷،۵۰۰ دلار در در جایگاه خود قرار دارد.

۲. بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

ممکن است بیت کوین کش در اصل بخشی از همتای شناخته شده‌اش باشد، ولی پس از آن‌که از طریق تفکیک ارز اصلی بیت کوین به وجود آمد، جای خود را در دنیای رمزنگاری (کریپتو) به دست آورده است. ممکن است قیمت متعادل‌تری برابر با ۷۰۷.۷۶ دلار (در زمان نگارش مقاله اصلی این نوشتار) داشته باشد ولی دارای ارزش بازار معادل با ۱۲،۲۲۹،۷۲۴،۷۶۲ دلار است که قطعا قابل چشم‌پوشی نیست.

۳. اتریوم (Ethereum)

اتریوم به خودی خود یک پلتفرم قرارداد پولی و هوشمند است، ولی اتر، یعنی ارز درون آن، یک ارز دیجیتال به حساب می‌آید. ارزش آن معادل با ۴۱۰.۴۴ دلار (در زمان نگارش مقاله اصلی این نوشتار) است، و ۱۰۰۱،۱۷۲،۹۸۴ اتریوم در گردش است و، با وجود این‌که به اندازه‌ی بیت کوین در نوسان است، ولی ثبات بیشتری نسبت به سردمدار ارزهای دیجیتال دارد. ارزش بازار اتریوم ۴۱،۵۲۵،۲۲۳،۸۴۳ دلار است و به این ترتیب یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال تا به امروز است.

۴. ریپل (Ripple)

ریپل ارز دیگری است که در یک شبکه در حال فعالیت است، ولی یکی از محبوب‌ترین ارزها در میان مؤسسات مالی بزرگ‌تر است. حجم عجیب ۳۹،۲۹۹،۸۷۴،۵۹۰ ریپل (در زمان نگارش مقاله اصلی این نوشتار) در جریان است و با وجود این‌که شاید کمتر از ۱ دلار ارزش داشته باشد، ولی همچنان یکی از در دسترس‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار امروز است.

۵. لایت کوین (Litecoin)

شاید لایت کوین بزرگترین رقیب بیت کوین از نظر فناوری به حساب بیاید، سرعت تراکنش آن سریع‌تر است و سکه‌های بیشتری برای استخراج وجود دارد ولی علیرغم این پیشرفت‌های شفاف، همچنان بسیار پایین‌ تر از سردمدار این فهرست قرار دارد. با ارزش ۷۴.۷۹ دلار (در زمان نگارش مقاله اصلی این نوشتار) در دسترس‌تر از بیت کوین است. ارزش بازار آن ۴،۳۱۸،۸۰۴،۳۸۶ دلار است که قابل چشم‌پوشی نیست و ۵۷،۷۴۲،۱۸۲ سکه لایت کوین در حال گردش است و یک ارز دیجیتال ارزشمند به حساب می‌آید.

۶. کاردانو (Cardano)

کاردانو یکی از کمتر شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال است که ارزش بازار ۳،۳۶۳،۱۶۳،۶۱۴ دلاری دارد و ارزش توجه کردن را دارد. این سکه‌ها شاید کمتر از ۱ دلار امریکا ارزش داشته باشند ولی ۲۵،۹۲۷،۰۷۰،۵۳۸ کاردانو در حال گردش است، و پتانسیل رشد را دارد و می‌تواند با ارزهای دیجیتال دیگر رقابت کند.

۷. ارز اییاس (EOS)

این ارز دیجیتال یکی دیگر از ارزهای با ارزش بازار بالا است و ارزش آن کمی بیشتر از همتایان بالای یک دلاری خودش است. در واقع، ارزش بازار آن ۶،۴۱۷،۴۸۷،۰۰۸ دلار است و ۹۰۶،۲۴۵،۱۱۸ اییاس در گردش است. به همین دلیل است که توجه کردن به این نوع ارز دیجیتال می‌تواند دریچه‌ای به سوی موفقیت این ارز خوش آتیه باشد.

۸. استلار (Stellar)

متأسفانه استلار اخیرا با سقوط‌های زیادی همراه بوده است ولی همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال بازار در این فهرست قرار دارد. در زمان نگارش مقاله اصلی این نوشتار، ارزش استلار ۴،۵۰۳،۲۷۹،۲۰۲ پوند است، و فضای زیادی برای رشد دارد و حجم ۱۸،۷۷۰،۵۸۸،۹۳۷ استلار در حال گردش وجود دارد و به زودی میزان بیشتری از آن عرضه خواهد شد.

۹. تتر (Tether)

ارز رمزنگاری شده, تتر

تتر یک گزینه‌ ی جدیدا اضافه شده به این فهرست است، ولی با ارزش ۱ دلاری آن و ۲،۴۳۷،۳۴۸،۰۳۹ دلار ارزش بازار، قطعا می‌تواند خودش را در ماه های آتی نشان دهد. البته، اخیرا نرخ آن در نوسان است ولی سرعت نوسان آن ثابت است. بنابراین طبق شاخص‌ها و ابزارهای دیگر، سرمایه‌گذاران می‌توانند از مزایای این مدخل رمزنگاری شده‌ی جدید بهره بگیرند.

۱۰. آیوتا (IOTA)

آیوتا ارز دیگری است، که کمتر از ۱ دلار ارزش دارد، ولی این ارزش بازار این ارز است که بار دیگر به قرار گرفتن یک ارز در زمره‌ی ۱۰ ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده کمک کرده است. ارزش بازار آیوتا ۲،۱۹۰،۹۹۲،۲۱۸ دلار است و ۲،۷۷۹،۵۳۰،۲۸۳ سکه از آن در گردش است. مانند دیگر ارزها، پتانسیل رشد آیوتا بالا به نظر می‌ آید.

منبع: فردا نیوز 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24