Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

رکورد تاریخی تولید شکر سفید را زدیم، ما محدودیت واردات شکر خام به کشور برداشته شود، چه می کنیم؟ روزی ۶٠٠ تن شکر تصفیه می کنیم؛ بله! مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شکر شاهرود، عصر امروز در انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر با حضور سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد...

مدیر عامل شکر شاهرود در مجمع: سال ٩۶ نقطه عطف تولید شکر ایران بود

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه شرکت شکر شاهرود عصر امروز در انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر با حضور 59.16 درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع حسین نوری به عنوان مدیر عامل، طهماسبی و منتی به عنوان ناظران، باقری به عنوان رئیس مجمع حضور داشتند.

ابتدا حسین نوری مدیر عامل شرکت شکر شاهرود گفت: بنابر سیاست های کلی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از کشاورزان و تحقق شعار خودکفایی در بخش کشاورزی، از سال 1394 تصمیم به ممنوعیت واردات شکر خام نموده ایم، که این روند تا هم اکنون نیز ادامه دارد. 

او گفت: در سال های نخست ممنوعیت واردات شکر خام، بر حسب مصرف چغندر قند توسط کارخانجات قندی، سهمیه مجوز واردات شکر خام به آنان اعطا گردید که در دو سال اخیر مجوز مذکور صادر نشده است. 

وی افزود: از سوی دیگر دو بخشی کردن نرخ فروش شکر سفید و عدم پرداخت یارانه و همچنین سیاست های دستوری تعیین قیمت خرید مواد اولیه و فروش محصول تولیدی شکر سفید، هزینه های سنگینی به کارخانه جات قندی تحمیل نموده است.

وی افزود: از سال 1393 ستاد تنظیم بازار نسبت به دو بخشی کردن قیمت فروش شکر سفید کارخانه های قند و شکر اقدام نمود، که این موضوع موجب ایجاد تعهدات دولت به شرکت های قندی گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: در مقابل دولت به دلیل عدم ایفای تعهدات به موقع خود موجب تحمیل هزینه های مالی ناشی از اخذ تسهیلات از بانک ها گردید.

به گفته او با توجه به پیگیری مستمر و مجددانههیئت مدیره و مدیران اجرایی شرکت با همکاری انجمن صنفی قند و شکر ایران حدود مبلغ 38 میلیارد ریال از مجموع مطالبات 65 میلیارد ریال از طریق تهاتر با بدهی به بانک ها در حال تسویه است.

حسین نوری تصریح کرد: علیرغم مشکلات، سال گذشته را می توان نقطه عطف تولید شکر در ایران دانست که رکورد چشمگیر و به نظر تکرار ناپذیر بیش از دو میلیون تن شکر سفید بجای گذارده است، که این شرکت از این موضوع مستثنی نبوده و رکورد تاریخی تولید شکر سفید به مقدار 14.862 تن از یکصد هزار تن چغندر مصرفی را استحصال نموده است.

او گفت: همچنین به منظور استفاده از ظرفیت خالی شرکت در دوران بعد از بهره برداری چغندر قند این شرکت اقدام به جذب حدود 47.738 تن شکر خام از بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی جهت تصویه به صورت کارمزدی کرده است، که مقدار 43.633 تن از شکر خام در سال مالی منتهی به 31/06/97 تصفیه گردیده است.

وی بیان کرد: همچنین سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 300 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ 200000 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

او گفت: رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام شرکت شکر در سال 1396، 188 بوده که در سال 97 به رتبه 140 دست یافته ایم. همچنین فروش ما نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، به طوری که در سال 96 ، 440.766 میلیون ریال بوده که در سال 97 به 530.697 میلیون ریال رسیده است. سال گذشته سال بسیار خوبی برای ما بوده است؛ به طوری که در هیچ سالی تا این میزان تولید شکر را ثبت نکرده بودیم. تولید شکر سفید از چغندر 14.864 تن بوده است. 

مدیر عامل شرکت شکر گفت: با توجه به روند چغندر قند تحویلی به کارخانه قند شاهرود در طی سنوات قبل، میزان چغندر مصرفی حدود 90 الی 100 روز کاری مواد اولیه مورد نیاز خط تولید کارخانه را تامین می کند.

او گفت: لذا در صورت رفع محدودیت واردات شکر خام به کشور، این شرکت قادر خواهد بود روزانه مقدار 550 الی 600 تن شکر خام تصفیه کند. به این ترتیب می توان در سال جاری در صورت تامین شکر خام، حداقل برای 200 روز کاری مقدار 120 هزار تن شکر خام جهت تصفیه کارمزدی برنامه ریزی نماید.

وی در خصوص ریسک های عمده شرکت گفت: نوسانات نرخ بهره، کیفیت محصولات، نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و مصرفی، کاهش قیمت محصولات، اقبال مشتریان به محصولات جایگزین و ریسک نقدینگی از جمله ریسک هایی هستند که شرکت شکر با آن ها مواجه است.

در ادامه حسابرس مستقل بندهای مورد نظر را برای سهامداران حاضر در مجمع خواند و همچنین صورت های مالی ارائه شده نیز مورد تصویب سهامدارا ن قرار گرفت.

در ادامه یکی از سهامداران در خصوص زمین های شرکت شکر و اینکه از چه وضعیتی برخوردارند پرسشی را مطرح کرد که حسین نوری مدیرعامل شرکت در پاسخ به این پرسش گفت: 640 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شاهرود داریم، که بخشی از این زمین قابل کشت بوده و بخشی از این زمین قابلیت کشت را ندارد.

وی افزود: سال گذشته ما این زمین کشاورزی را اجاره دادیم و به این نتیجه رسیدیم، که برون سپاری زمین کشاورزی سودآوری بیشتری برای شرکت خواهد داشت، اما نگران کاهش آب ذخیره چاهای حفاری شده در زمین هستیم، که برنامه هایی را برای آن در نظر گرفته ایم. 

وی تاکید کرد: حال مطالعاتی صورت می گیرد تا در صورت امکان به کشت محصولات دیگر بپردازیم، چرا که تاکنون صرفا شکر و چغندر بهره برداری می شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24