Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : در یکسال گذشته بازار مسکن برای سرمایه گذاران ملک حدود ٩٢ درصد بازدهی داشته است... این نرخ بدین معنا است که اگر یک صاحب سرمایه در زمستان سال گذشته و درست زمانی که بازار خرید خانه در تهران رونق گرفت با تبدیل دارایی خود از سپرده بانکی یا هر دارایی دیگری اقدام به خرید خانه در این شهر کرد امروز سرمایه ملکی او ٩٢ درصد افزایش ارزش پیدا کرده است. این میزان رشد اسمی سرمایه آن مالک بر اساس میانگین قیمت های مربوط به واحدهای مسکونی معامله شده در تهران برآورد می شود. بنابراین می تواند میزان رشد تا حدودی کمتر یا بیشتر از این باشد...

اگر پارسال ملک خریده بودید...

بورس24 : در یکسال گذشته بازار مسکن برای سرمایه گذاران ملک حدود 92 درصد بازدهی داشته است.

این نرخ بدین معنا است که اگر یک صاحب سرمایه در زمستان سال گذشته و درست زمانی که بازار خرید خانه در تهران رونق گرفت با تبدیل دارایی خود از سپرده بانکی یا هر دارایی دیگری اقدام به خرید خانه در این شهر کرد امروز سرمایه ملکی او 92 درصد افزایش ارزش پیدا کرده است. این میزان رشد اسمی سرمایه آن مالک بر اساس میانگین قیمت های مربوط به واحدهای مسکونی معامله شده در تهران برآورد می شود. بنابراین می تواند میزان رشد تا حدودی کمتر یا بیشتر از این باشد.

در همین فاصله یکساله اما افرادی که در بازارهای سکه و ارز سرمایه گذاری بلند مدت کردند به ترتیب حدود 145 درصد و حدود 140 درصد سود کردند. نرخ بازدهی در این دو بازار در یکسال گذشته یعنی از زمستان پارسال تا زمستان امسال بیش از 100 درصد بوده است.

شاید بازار مسکن از این منظر رتبه سوم را بدست آورده است اما سفته بازی در بازارهای رقیب از یک سو طوفان قیمتی در این بازارها را تشدید و از سوی دیگر ریسک بالایی نصیب افراد می کند.

نکته جالب تر آن که در بلند مدت بازار ملک امن ترین بازار برای سرمایه گذاری است ضمن آنکه نرخ بازدهی بلندمدت این بازار بیش از سایر بازارها از جمله بازارهای رقیب است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24