Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پیمان فروهر گفت: واحدهای تولیدی به دلیل کاهش دمای هوا و بارندگی های مکرری که طی ۶ ماه دوم سال به وقوع می پیوندد وارد افت فصلی شده اند. بر همین اساس نیز تقاضا از بازار برای خرید مواد اولیه بسیار کاهش پیدا کرده است. لذا مشکل تامین مواد اولیه بسته بندی نیز به سبب آن کاهش یافته اما با این وجود هم اکنون نرخ مواد اولیه با اینکه کاهش یافته سه برابر نرخ سال گذشته است.

 رییس انجمن آب معدنی: نرخ مواد اولیه تولید بطری سه برابر سال گذشته است

بورس24 : پیمان فروهر رییس انجمن آب معدنی در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص عمده مشکلات این حوزه و شرکت های تولید کننده آب معدنی گفت: هم اکنون در فصل رکود بازار تولید و فروش آب معدنی به سر می بریم. چرا که در 6 ماهه دوم سال معمولا تولید و فروش آب معدنی 40 تا 50 درصد کاهش می یابد. بنابر این مشکلاتی نیز که دامن گیر شرکت های تولید کننده آب معدنی در خصوص تامین مواد اولیه برای تولید بطری شده بود نیز کاهش پیدا کرده است. گرانی سرسام آور مواد اولیه تولید بطری (PET ) نیز طی ماه های اخیر به دلیل کاهش تولید و فروش کمی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه تصریح کرد: در حقیقت واحدهای تولیدی به دلیل کاهش دمای هوا و بارندگی های مکرری که طی 6 ماه دوم سال به وقوع می پیوندد وارد افت فصلی شده اند. بر همین اساس نیز تقاضا از بازار برای خرید مواد اولیه بسیار کاهش پیدا کرده است. لذا مشکل تامین مواد اولیه بسته بندی نیز به سبب آن کاهش یافته اما با این وجود هم اکنون نرخ مواد اولیه با اینکه کاهش یافته سه برابر نرخ سال گذشته است. در حقیقت مواد اولیه تولید بطری از کیلویی پنج هزار تومان سال گذشته به 15 هزار و صد تومان رسیده است.

اگر نرخ مواد اولیه تغییر نکند افزایش قیمت نخواهیم داشت

رییس انجمن آب معدنی همچنین بیان کرد: پیش بینی ما این است که طی یک الی 2 ماهه آینده باز هم با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شویم اما هم اکنون به سبب رکود فصلی در وضعیت آرامش به سر می بریم. چنانچه نرخ مواد اولیه تغییر نکند و شوک خاصی نیز به این صنعت و اقتصاد و بازار تولید وارد نشود به احتمال زیاد افزایش قیمت نخواهیم داشت. چنانچه افزایش قیمتی نیز صورت بگیرد کاملا متناسب با مولفه هایی خواهد بود که هر ساله توسط خود دولت مانند حقوق و دستمزد، کرایه حمل و نقل و... تغییر می کند. درغیر این صورت انجمن آب معدنی و واحدهای تولیدی تصمیمی به افزایش قیمت نگرفته اند.

پیمان فروهر اذعان کرد: پیشنهادم برای بهبود وضعیت این حوزه و تعدیل قیمت ها این است که تولید و عرضه مواد به سمت و سویی حرکت کند که مازاد بر نیاز داخل صورت بگیرد که البته این امر اندکی دور از ذهن است، چرا که تنها یک واحد تولید منحصر به فرد در کشور برای تولید مواد اولیه داریم که به طور قطع از ظرفیت محدودی نیز برخوردار است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24