Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که در فاز اول تفاهم‌نامه ساخت ۴۴ فروند شناور بین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی، چهار فروند شناور با اعتباری معادل ۹.۵ میلیون یورو طی ۱۵ ماه آینده مدنظر قرار می‌گیرد.

تحویل ۴ فروند شناور ایرانی تا ۱۵ ماه دیگر

بورس24 : محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - در مراسم تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی ارتقا ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور مابین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی که امروز (یکشنبه) در محل سازمان صنایع دریایی برگزار شد تا ۴۴ فروند شناور در قالب ۹ تیپ و با ۱۴۰ میلیون یورو ساخته شود، اظهار کرد: اولویت این تفاهم‌نامه ساخت چهار فروند شناور است که دو مورد آن در حوزه جست‌وجو و نجات دریایی و دو مورد آن در ارتباط با انتقال افسران فنی و ایمنی است و با اعتباری معادل ۹ میلیون یورو توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته و در مدت زمانی ۱۵ ماه تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه شناورهایی در بخش‌های جست‌وجو و نجات و آتش‌خوار، تردد و عزیمت افسران کنترل، لایروبی، جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی و آلاینده‌روب، شناورهای مسافری جدید تفریحی جهت توسعه گردشگری و مجموعه‌ای از شناورهای مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که یکی از وظایف حاکمیتی این سازمان بر اساس معاهده‌نامه بین‌المللی جست‌وجو و نجات دریایی، مقوله جست‌وجو و نجات است، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی دارای ناوگان دریایی جست‌وجو و نجات است و به واسطه این تفاهم‌نامه دو فروند شناور توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه جست‌وجو و نجات دریایی ساخته می‌شود.

به گفته وی، طول این دو شناور ۱۹.۳ و عرض آنها ۵.۲ متر است و آبخور آنها ۱.۴ متر خواهد بود و ۱۵ گره دریایی سرعت دارند و اعتبار مورد نظر برای آنها رقمی معادل ۵.۱ میلیون یورو است.

راستاد همچنین در مورد دو فروند شناور دیگر که بخش انتقال افسران فنی و ایمنی ساخته خواهد شد، خاطر نشان کرد: این دو شناور نیز طی ۱۵ ماه و با اعتباری معادل ۴.۴ میلیون یورو ساخته خواهند شد که طول آنها ۱۸.۳، عرض آنها ۴.۶ و آبخورشان ۱.۱ متر است و سرعتی معادل ۲۵ گره دریایی خواهند داشت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون از محل وجوه اداره شده خود تاکنون ساخت ۱۰۹ فروند شناور را در کاربری‌های مختلف صنایع دریایی مدنظر قرار داده است و در حال حاضر نیز ۳۵ فروند شناور در حال ساخت را به ارزش ۲۵۶ میلیارد تومان را به بخش خصوصی واگذار کرده است و سالانه رقمی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان را به منظور تعمیر اساسی ۵۰ فروند شناور مدنظر قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24