Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دومین همایش تامین مالی و سرمایه گذاری با حضور چهره هایی مطرح از این حوزه، در سالن همایش وزارت نیرو برگزار شد.

دو راهکار موسس یک شرکت دانش بنیان برای توسعه بازار سهام

بورس24 : سالن همایش وزارت نیرو یکم اسفند ماه 1397 میزبان دومین همایش تأمین مالی و سرمایه گذاری با حضور بزرگان و اساتید این حوزه بود.

آشنایی با شیوه‌های به دست آوردن اطلاعات صحیح مالی و سرمایه‌گذاری، ارائه چشم‌اندازی از وضعیت اقتصادی و اقتصاد سیاسی، دریافت آخرین تحلیل‌ها از وضعیت بازارهای مالی و معرفی الزامات هریک از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سال 98، تحلیل میزان جذابیت گزینه‌های رایج سرمایه‌گذاری از قبیل ملک، سهام و صندوق‌های مختلف در سال 98، معرفی برخی فرصت‌ها و تجربیات سرمایه‌گذاری و تامین مالی در صنایع نوآور و استارت‌آپ ها، بررسی واقع‌بینانه از امکان‌های تامین مالی داخلی و خارجی در سال 98 و بررسی تجربیاتی از امکان حل مسئله  بازرگانی خارجی در شرایط تحریم، از محورهای اصلی این همایش بود.

حسین عبده تبریزی رئیس همایش و یکی از سخنرانان، گفت: شفافیت فرایندها و بازار برای مشاوران سرمایه گذاری اهمیت دارد. تربیت و پرورش کارشناسان در راستای ارتقای سطح فنی حوزه از نکات کلیدی جهت رشد و تعالی بیشتر این حوزه است. ضمن اینکه باید معتبر بودن شرکت، عملکرد خوب گذشته، اطلاعات حساب و گزارش‌های دوره‌ای، خدمات متصل به حساب، کارمزدها و شفافیت آن و وب‌گاه شرکت را هم مورد توجه قرار داد.

محمدرضا جعفرزاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سرمایه گستر هرمس (استلار)، یکی از موفق ترین استارتآپ های مالی در سالهای اخیر نیز به نمایندگی از جامعه جوان و نخبه حاضر در حوزه مالی در باب ضرورت استفاده از ابزارهای تکنولوژی و فن آوری محور سخن گفت.

وی شواهدی را مبنی بر دستکاری قیمت ها در بازار سرمایه ارائه داد و گفت: راه حل جلوگیری از دستکاری های قیمتی و افزایش کارایی بازار، در ارائه‌ خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی به فعالین بازار، شرکت‌های کارگزاری، سرمایه گذاری، تامین سرمایه ها و ... است.

به همین مناسبت با محمدرضا جعفرزاده موسس شرکت دانش بنیان هرمس گفت و گو کردیم تا با محورهای مورد نظر او در این همایش بیشتر آشنا شویم.

*شرکت شما با چه انگیزه‌‌ای و به منظور رفع کدام نیاز بازار سرمایه شکل گرفت؟

مشکل اصلی بازار سرمایه ایران نقدشوندگی است. ما الگوریتم‌هایی طراحی و اجرا می‌کنیم که این مشکل را برای نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری به خصوص سبدگردان‌ها و صندوق‌ها تخفیف دهد.

ورود تکنولوژی به بازارهای مالی خدمات شایانی به شناسایی موقعیت های سرمایه گذاری، اجرای اثربخش معاملات به صورت الگوریتمی می‌کند. این تحولات قدم بزرگی در توسعه و تعمیق بازار سرمایه خواهد بود. این خدمات بر پایه IT  می تواند در 3 حوزه تحلیل و پیش بینی، سبدگردانی و بازارگردانی الگوریتمی در بازارهای مالی ارایه شوند.

* حضور ماشین و الگوریتم ها چه مزیت هایی نسبت به  روش سنتی دارد؟

ویژگی و برتری الگوریتم ها در سرعت، دقت، خستگی ناپذیری و هوشمندی است. در قسمت تحلیل و پیش بینی و سبدگردانی الگوریتم ها می توانند موقعیت های جذاب سرمایه گذاری را شناسایی نموده و با سرعت اقدام به بهره گیری از آن نمایند. همچنین در قسمت بازارگردانی و اجرای معاملات با دقت و خستگی ناپذیری می توانند بهترین زمان معامله را انتخاب نموده تا هزینه معاملات را به طرز چشم گیری کاهش دهند. با بهره گیری از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می توان به کارایی الگوریتم ها افزود.

*به نظر شما مانع اصلی توسعه بازار سرمایه ایران چیست و ملزومات رشد آن کدام موارد است؟

بروکراسی در حوزه مدیریت سرمایه و سختی اخذ مجوزها و تله‌ کم‌عمقی. بازار سرمایه ایران کم‌عمق است و در نتیجه توسعه‌ی مدیریت سرمایه هزینه دارد و به همین دلیل کم‌عمق مانده است. متولیان بازار باید اقداماتی مثل کاهش کارمزد معاملات یا کاهش بروکراسی را در دستور کار قرار دهند.

*کدام بخش های ولث تک را با توجه به شرایط فعلی ایران، غیرقابل ورود می دانید یا ورود به آنها را توجیه پذیر نمی دانید؟

حوزه های معاملات پربسامد تنها زمانی توجیه اقتصادی پیدا می کنند که کارمزد معاملات کمتر و نقدشوندگی بازار بهبود یابد.

به علاوه برخی از حوزه های کپی برداری شده از کشورهای خارجی مثل مدیریت غیر فعال دارایی، ارزیابی ریسک و ... به دلیل عدم توسعه یافتگی و ناکارایی بازار ایران فعلا بازاری نداشته و در آینده وضعیت بهتری خواهند داشت.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24