Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

تشریح آخرین تغییرات مقررات بازار پایه و... توضیحاتی اندر مزایای صندوق سرمایه‌ گذاری آسمان امید بهنام محسنی ، معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران، در خصوص آخرین تغییرات دستورالعمل بازار پایه گفت: در حال حاضر معاملات بازار پایه در...

جزئیات چهل‌ و‌ نهمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه فرابورس

بورس24 : چهل‌ و‌ نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به تشریح آخرین تغییرات مقررات بازار پایه و بازگشایی نماد صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک آسمان امید اختصاص دارد ظهر امروز در فرابورس ایران برگزار شد. 

صندوق سرمایه‌ گذاری آسمان امید با نماد "آسامید" با حضور محمد صدرایی مدیر عامل سبدگردان آسمان، محسن مطمئن مدیر سبد گردان آسمان امید و جمعی از اصحاب رسانه معرفی شد.

محمد صدرایی مدیر صندوق سرمایه گذاری آسامید گفت: صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت آسمان امید به مدت ۵ روز کاری از اول تا هفتم بهمن ماه در فرابورس پذیره نویسی شد و اکنون در مرحله بازگشایی قرار دارد.

وی افزود: سود صندوق روز شمار است و به صورت ماهانه از طریق شرکت سپرده­ گذاری مرکزی پرداخت می شود. نرخ بازده پیش بینی شده برای این صندوق ۱۶ درصد بوده اما در پایان بهمن ماه ۲۰.۲ درصد سود میان سرمایه گذاران تقسیم شده و براساس مظنه بازارگردان، این عدد برای دو ماه آینده نیز حدود ۲۰ درصد خواهد بود.

این مقام مسئول در صندوق سرمایه گذاری آسامید گفت: در حال حاضر منابع تحت مدیریت صندوق‌ های سرمایه گذاری به ۱۵۴ هزار میلیارد تومان رسیده و نزدیک به ۱۴۳ هزار میلیارد تومان از این منابع به صندوق‌های با درآمد ثابت اختصاص دارد. بنابراین می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد از نقدینگی در این صندوق‌ ها قرار دارد که بدون شک سیاست‌ گذاری های بانک مرکزی و دولت بر آنها اثرگذار است.

صدرایی ادامه داد: از ابتدای بهمن ماه با تغییر سود سپرده روزشمار حساب‌ های بانکی به ماه‌شمار، اشخاص حقیقی و حقوقی به دنبال جایگزین مطلوب برای سرمایه‌ ها بودند که در این شرایط صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری به این نیاز سرمایه‌ گذاران پاسخ داده و توانستند بستر مناسبی برای جذب نقدینگی به وجود بیاورند.

وی با اشاره به ماده ۱۴۳ مکرر مالیاتی که بر اساس آن بانک‌ها موظف می شوند اطلاعات سپرده‌گذارانی که گردش مالی بیش از ۵ میلیارد تومان در سال دارند را به سازمان مالیاتی ارائه دهند،گفت: این قانون در راستای شفافیت اقتصادی و جبران درآمد مالیاتی اخذ شد با این حال صندوق‌های سرمایه گذاری با مزیت پرداخت سود روز شمار و معافیت از مالیات بر سود، زمینه برتری نسبت به نظام بانکی را دارا هستند.

مدیر سبدگردان آسمان درباره مزایای صندوق های سرمایه گذاری نسبت به نظام بانکی گفت: صندوق های سرمایه گذاری این امکان را فراهم می آورند تا هر مقیاس از پول، ضمن دسترسی به سرمایه گذاری در بورس ها از خدمات مدیریت حرفه ای و مجرب دارایی با هزینه کمتر برخوردار شود.

به گفته او مدیران حرفه ای و مجرب در این صندوق ها با تشکیل سبدی از دارایی های متنوع، مخاطرات ناشی از هیجانات بازار و نوسانات اقتصادی را کنترل کرده و اقدام به سودآوری می کنند.

صدرایی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده این صندوق های سرمایه گذاری با سبد متنوعی از دارایی ها، نقدشوندگی منابع سرمایه گذاران در صندوق ها را به هنگام بروز ضرورت های روزمره تسهیل می کنند.

او گفت: همچنین با توجه به اینکه دولت و شرکت ها به عنوان بزرگترین بدهکاران اقتصاد، با انتشار اوراق بدهی به دنبال گردش نقدینگی هستند، صندوق‌ های سرمایه گذاری با خرید بخش بزرگی از این اوراق توانسته اند، نقش پررنگی در بازار بدهی و به گردش انداختن نقدینگی داشته باشد.

در ادامه بهنام محسنی ، معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران در خصوص آخرین تغییرات دستورالعمل بازار پایه گفت: در حال حاضر معاملات بازار پایه در سه تابلو الف، ب و ج در حال انجام است اما مطابق با دستورالعمل جدید سه تابلو "زرد"، "نارنجی" و "قرمز" را داریم.

وی گفت: در طبقه‌ بندی جدید، تابلو الف عملا حذف شده است. تابلو ب تبدیل شده به تابلو "زرد" و تابلو "نارنجی" نیز به جای تابلو ج فعالیت می‌ کند.

به گفته او همچنین یک تابلو جدید با نام تابلو "قرمز" ایجاد شده است. شرکت‌ هایی که حکم‌ های ورشکستگی را دریافت کرده‌ اند و یا در حال انحلال هستند یا اینکه سه سال متوالی اطلاعات مالی خود را منتشر نکرده‌ اند، در تابلو "قرمز" درج می‌ شوند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24