Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک کارشناس اقتصادی گفت: هم اکنون قاچاق معضل اصلی کشور است. در صورتی که ادامه یابد سفره مردم کوچک تر و معیشت مردم دچار مشکل خواهد شد؛ دقیقا همان طور که با مسئله قاچاق دام و کمبود گوشت و در نهایت افزایش قیمت آن مواجه بودیم.

نقش قاچاق در کوچک شدن سفره مردم

بورس24 : آلبرت بغزیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص چشم انداز تورم سال آینده گفت: هم اکنون قیمت تمام محصولات مورد نیاز مردم بسیار بالا است. از سویی نیز تولیدکنندگانی که چندان افزایش قیمت نداشته اند در تلاش هستند که افزایش قیمت برای کالاهای آن ها نیز صورت بگیرد. چنانچه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات شرکت های خودرو سازی بوده ایم. به طور قطع صنایع دیگر نیز به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

وی افزود: در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند قطعا شاهد افزایش قیمت در تمامی صنایع خواهیم بود. دولت باید نرخ مشخصی را برای ارز در نظر بگیرد. چنانچه این مهم محقق نشود حالت واگرایی پیدا می کند. اگر همچنان نرخ ارز به روند صعودی خود ادامه بدهد و از سویی نیز تولیدکنندگان اقدامی جهت کاهش محصولات خود و قیمت تمام شده خود نکنند و از سوی دیگر نیز تکلیف واردات مشخص نشود و با کمبود کالای مورد نیاز مردم مواجه شویم قطعا قیمت ها رشد سرسام آوری پیدا خواهند کرد.

لزوم افزایش نظارت بر تخصیص ارز و قیمت گذاری ها

آلبرت بغزیان تصریح کرد: هم اکنون قاچاق معضل اصلی کشور است. در صورتی که ادامه یابد سفره مردم کوچک تر و معیشت مردم دچار مشکل خواهد شد. چنانچه با مسئله قاچاق دام و کمبود گوشت و در نهایت افزایش قیمت آن مواجه بودیم. تمامی این اگرها باید وضعیت مشخصی پیدا کند باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که امکان پیش بینی آینده وجود داشته باشد. اگر این وضعیت ادامه یابد افزایش قیمت را در تمامی زمینه ها شاهد خواهیم بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان کرد: به طور قطع سال آینده سالی همراه با تورم خواهد بود. تخصیص ارز دولتی باید به سمت کالاهای اساسی برود، چنانچه می بینیم کالاهای غیر ضروری و گاها تجملاتی نیز ارز دولتی دریافت کرده اند. اگر این مهم صورت نگیرد به سمت مسیر بی راهه کشیده خواهیم شد. از سوی دیگر نیز افزایش نظارت بر توزیع آن و همچنین قیمت گذاری کالاها مسائلی هستند که تا هم اکنون توجهی به آن ها نشده است. در صورتی که این راهکارها در نظر گرفته نشود به طور قطع سایر راهکارها نیز بی نتیجه و بی اثر خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24