Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از این عضو شورای بورس درباره ادامه تفاوت نرخ سهام بورس ها و ضرروت تجمیع نماد بورس انرژی و کالا پرسیدیم که گفت : مفهمومی ندارد که یک سهم ، با یک چشم انداز مالی مشخص و یک استراتژی مشخص در قیمت های معاملاتی مختلف معامله شود. علاوه بر این به نظر می رسد که یک مقدار هم سفته بازی روی این سهم ها در حال افزایش است و همین عامل سبب شده که نارضایتی گروه های مختلف سهامداری را شاهد باشیم...

تکلیف تجمیع نمادها چه شد؟چه کسی جایگزین عبده تبریزی در شورای بورس می شود؟

بورس24 : هفته پیش بود که حسین عبده تبریزی استعفای خود از عضویت در شورای بورس را روی میز وزیر اقتصاد گذاشت.

این رخداد توسط سعید اسلامی بیدگلی رسانه ای شد و او گفت که چند فرد جوان برای جایگزینی عبده تبریزی در این نهاد مالی کاندید شده اند.

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص این که با توجه به استعفای دکتر عبده تبریزی آیا جایگزینی برای او در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: جایگزین دکتر عبده تبریزی طبق توصیه خود ایشان و همچنین مطالبه ای که ما داریم امیدواریم یکی از جوانان فعال در بازار باشد.دکتر عبده تبریزی به سبب اعتبار اجتماعی که در بازار داشتند تمایل شخصی خودشان بود که یک نیروی جوان جایگزین ایشان شود.

وی درباره معرفی فرد جایگزین عبده تبریزی در شورای بورس توضیح داد : حداقل به عنوان یکی از اعضای شورا می توانم عنوان کنم که تا به حال فرد به خصوصی برای این سمت مشخص نشده است. با همه این ها مجموع پیشنهاد ما این است که این فرد هم جوان باشد و هم مستقل. چرا که افراد وابسته به نهادهای دولتی و حاکمیتی به اندازه کافی در شورا حضور دارند. باید این شخص مستقل باشد تا بتواند صدای بازار و فعالان این حوزه را به صورت قدرتمندتری به گوش مسئولان برساند.

نوسان گیری روی برخی از سهم ها در حال افزایش است

از این عضو شورای بورس درباره ادامه تفاوت نرخ سهام بورس ها و ضرروت تجمیع نماد بورس انرژی و کالا پرسیدیم که گفت : مفهمومی ندارد که یک سهم ، با یک چشم انداز مالی مشخص و یک استراتژی مشخص در قیمت های معاملاتی مختلف معامله شود. علاوه بر این به نظر می رسد که یک مقدار هم سفته بازی روی این سهم ها در حال افزایش است و همین عامل سبب شده که نارضایتی گروه های مختلف سهامداری را شاهد باشیم.

وی همچنین در خصوص تجمع نمادهای بازار سرمایه که همچنان بلاتکلیف مانده و تصمیم مشخصی برای آن اتخاذ نشده است ، گفت: امیدواری ما این است که این مهم هر چه زودتر انجام شود. چرا که این موضوع دغدغه اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز هست. مفهمومی ندارد که یک سهم با یک چشم انداز مالی مشخص و یک استراتژی مشخص در قیمت های معاملاتی مختلف معامله شود. علاوه بر این به نظر می رسد که یک مقدار هم سفته بازی روی این سهم ها در حال افزایش است و همین عامل سبب شده که نارضایتی گروه های مختلف سهامداری را شاهد باشیم.

وی اذعان کرد: تلاش خود را به عنوان کانون نهادهای سرمایه گذاری و نه فقط به عنوان یک عضو شورا خواهم کرد تا پیشنهاد بهتری به سازمان بورس و اوراق بهادار بدهیم. البته پیشنهاداتی هم که در آن دو جلسه شورا درباره تجمیع نماد بورس ها مطرح شد پیشنهادات بدی نبودند اما گمان کردیم فرصت برای بهتر شدن هر چه بیشتر این پیشنهادات وجود دارد.

وی در رابطه با این که اتخاذ تصمیم مشخص در خصوص تجمیع نمادها بالاخره تا کی ادامه خواهد یافت؟ گفت: این بستگی دارد که این مذاکرات چگونه پیش رود. سازمان بورس اوراق بهادار به هر حال خود متولی این امر است چنانچه طرحی مطرح کند که نیاز دوباره به بررسی داشته باشد قطعا زمان بر خواهد شد. اما در هر صورت با توجه به این که پیشنهادات مطرح شده فرصت بهتر شدن داشتند به همین دلیل نیز از سازمان تقاضا کردیم تا با پختگی بیشتری این طرح را در شورا مطرح کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24