Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه گذاری مسکن با حضور ۸۴.۲۴ درصد سهامدارن هم اکنون درحال برگزاری است. گزارش خبرنگار بورس ٢۴ حاکی از آن است : این مجمع به دلیل رسیدگی به صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان آذر ٩٧ و برای تعیین تکلیف سود محقق شده ۷۰ریالی برگزار شده است...

سرمایه گذاری مسکن به مجمع رفت

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه گذاری مسکن با حضور ۸۴.۲۴ درصد سهامدارن هم اکنون درحال برگزاری است.

گزارش خبرنگار بورس24 حاکی از آن است : این مجمع به دلیل رسیدگی به صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان آذر 97 و برای تعیین تکلیف سود محقق شده ۷۰ریالی برگزار شده است.

در این مجمع که به ریاست نماینده ای از بانک مسکن و ناظرانی از کارگزاری بانک سپه و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی برگزار می شود ، روزبه ظهیری هاشمی مدیر عامل شرکت در حال قرائت گزارش هیات مدیره است.

این مقام مسئول در اظهارت خود گفت : شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین فعالان صنعت ساختمان در کشور است، این شرکت در سال ۹۶ به‌منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان بانک مسکن و الگودهی کیفیت ساخت و ساز در ایران تأسیس شد.

وی گفت:از ابتدای تأسیس تاکنون عملیات اجرای ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۳۹۹پروژه توسط شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن شروع شده و ۵۴ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

ظهیری گفت : شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در قالب شرکت عملیاتی و ۴ شرکت خدماتی در ۲۸استان و ۳۶ شهر کشور، گسترده شده‌اند. این شرکت‌ها در حال حاضر حدود ۶هزارواحد مسکونی در دست ساخت و حدود ۳هزار واحد مسکونی در مرحله طراحی، مطالعه و بررسی دارد.

به گفته وی، پروژه‌های تکمیل شده گروه در سال مالی حدود ۴۰۰هزار واحد است...

خبر تکمیلی :

روزبه ظهیری مدیرعامل سرمایه گذاری مسکن گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام را این گونه قرائت کرد :

معرفی گروه سرمایه‌گذاری مسکن

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین فعالان صنعت ساختمان در کشور است این شرکت در سال 1369 به‌منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان بانک مسکن و الگودهی کیفیت ساخت و ساز در ایران تأسیس گردید. از ابتدای تأسیس تاکنون عملیات اجرایی 65.073 واحد مسکونی در قالب 399 پروژه توسط شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن شروع و 58.422 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است. شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در قالب 11 شرکت عملیاتی و 4 شرکت خدماتی در 28 استان و 36 شهر کشور، گسترده شده‌اند. این شرکت‌ها در حال حاضر حدود 6.651 واحد مسکونی در دست ساخت (حدود 1.300.000 مترمربع) و حدود 3.271 واحد مسکونی در مرحله طراحی، مطالعه و بررسی دارند. پروژه‌های تکمیل شده گروه در سال مالی 97، 476 واحد (بالغ بر 29.748 متر مربع) می‌باشد و ارزش ریالی پروژه‌های در جریان تکمیل شرکت نیز در پایان سال مالی 97 معادل 6,539,659  میلیون ریال می‌باشد.

مروری بر اقدامات شاخص انجام شده طی سال مالی 97 گروه سرمایه‌گذاری مسکن

*   تکمیل 476 واحد مسکونی به متراژ 29.748 متر مربع،

*   خلق 6.266 میلیارد ریال درآمد عملیاتی توسط گروه:

*   مبلغ 1.651 میلیارد ریال از محل واگذاری واحدهای تکمیل شده،

*   مبلغ 3.616 میلیارد ریال از محل ساخت املاک،

*   مبلغ 428 میلیارد ریال از محل فعالیت‌های پیمانکاری،

*   مبلغ 495 میلیارد ریال از محل واگذاری اراضی فاقد پتانسیل تعریف پروژه،

*   مبلغ 64 میلیارد ریال از محل فروش مصالح ساختمانی،

*   مبلغ 12 میلیارد ریال از محل ارائه خدمات در حوزه صنعت انبوه‌سازی.

*   تعیین تکلیف بالغ بر 1.200 میلیارد ریال از تسهیلات غیر جاری گروه،

* در راستای افزایش قابلیت نقدشونگی پروژه‌های تجاری شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالشرق، بخشی از پروژه تجاری کوهسنگی به متراژ 1.126 مترمربع که از قابلیت نقدشوندگی بسیار پایینی برخوردار بود با یک مجموعه 9 واحدی با کاربری مسکونی در بلوار سجاد مشهد به متراژ 1.999 مترمربع که از قابلیت نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد معاوضه گردید، لذا با امعان نظر به ارزش کارشناسی ملک مذکور (146.00 میلیون ریال)، ارزش افزوده بالای املاک واقع در بلوار سجاد مشهد (منطقه یک مشهد) و وجود مشتریان بالقوه فراوان جهت خرید ملک مزبور، پیش‌بینی می‌گردد به محض نهایی شدن انتقال قطعی سند مالکیت ملک مذکور به‌نام شرکت، ملک یاد شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌طور یکجا واگذار و در نتیجه آن ضمن ایجاد سود مناسب، نقدینگی مطلوبی نیز برای شرکت فراهم گردد.

*کاهش مانده تسهیلات با نرخ بالای 25 درصد گروه به میزان 2.374846 میلیون ریال در پایان سال مالی 97 در مقایسه با میان دوره منتهی به 97.3.31  معادل 92 درصد از مانده تسهیلات مذکور،

اقدامات اشاره شده به شرح فوق تنها گوشه‌ای از اقدامات شاخص انجام شده توسط گروه طی سال مالی 97 است که در نتیجه آن علی رغم اینکه عملیات گروه در سال مالی 96 با زیان خالص 444 میلیارد ریالی مواجه بود عملیات گروه در پایان سال مالی 97 سود خالص 410 میلیارد ریالی را در پی داشته است.

مروری بر برنامه‌های توسعه‌ای گروه سرمایه‌گذاری مسکن

 گروه در راستای افزایش ارزش‌افزوده ذینفعان خود برنامه‌ها و استراتژی‌های بسیار مهمی همچون حضور فعال در بازآفرینی بافت فرسوده شهری و بهره‌مندی حداکثری از پتانسیل ایجاد شده در این زمینه، مدیریت بهتر و رصد مستمر بهای تمام شده پروژه‌ها با عنایت به افزایش قیمت صورت پذیرفته در بخش نهاده‌های ساختمانی، کاهش میانگین موزون نرخ بهره تسهیلات، شناسایی و تعریف پروژه‌های زود بازده در قالب طرح انبوه‌سازی غیر متمرکز را تدوین نموده است. به‌طور کلی برنامه‌های توسعه‌ای گروه برای سنوات آتی به‌صورت مختصر در ذیل تشریح شده است، با عنایت به گستردگی و تنوع بسیار بالای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت که در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت محترم و بانک مسکن در زمینه تولید مسکن مصرفی برای طبقه متوسط و بازآفرینی شهری تدوین گردیده است پیش‌بینی می‌گردد با تحقق حتی بخشی از برنامه‌های مذکور درصورت تامین منابع در سنوات آتی سود مناسبی عاید سهامدارن محترم شرکت گردد. پروژه‌های توسعه گروه را براساس ماهیت و سازمان طرف قرارداد در سرفصل‌های زیر تشریح نمود:

سازمان نوسازی شهر تهران

*   مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه به منظور مشارکت در ساخت هفت قطعه از اراضی متعلق به این سازمان و نیز شهرداری تهران به متراژ کل حدود 105 هزار متر مربع

*   انجام توده‌گذاری دو زمین مقدم و زهتابی و توافق در خصوص قدرالسهم طرفین

*   در حال حاضر، مفاد قرارداد زمین‌های مقدم و زهتابی با پتانسیل احداث مجموعاً 516 واحد مسکونی-تجاری به مثراژ 45.227 مترمربع منعقد گردیده است.

*   بررسی و ارزیابی سایر زمین‌های سازمان مذکور از قبیل رجایی، مینابی 1 و 2، حسینی 1 و 2 در حال انجام است.

 شرکت عمران شهر جدید هشتگرد

*   طبق تفاهم‌نامه منعقده با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، مقرر گردیده است:

*   طراحی سایت توسط شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن انجام گردد.

*   آماده‌سازی سایت 35 هکتاری در قبال دریافت زمین توسط شرکت پردیس صورت پذیرد.

*   طبق طرح اولیه، حدود 400 قطعه ویلایی 500 و 1000 متری یک و دو طبقه در این سایت قابل احداث خواهد بود.

*   زیربنای کل قابل احداث در پروژه حدود 110.000 متر مربع خواهد بود.

*   مشارکت در ساخت توسط شرکت پردیس مورد توافق اولیه قرار گرفته است.

 شرکت عمران شهر جدید اندیشه

*   تفاهم‌نامه همکاری به منظور سرمایه‌گذاری در پروژه مرکز شهر با پتانسیل احداث 1.975 واحد مسکونی با زیربنای 267.500 متر مربعی با شرکت عمران شهر جدید اندیشه در حال انعقاد است.

 شرکت عمران شهر جدید صدرا شیراز

*   امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید صدرا و انجام مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌ آماده‌سازی سایت 86 هکتاری شرکت مذکور،

*   انجام تفاهم به منظور مشارکت در ساخت در زمینی به مساحت حدود 4 هکتار در شهر جدید صدرا متعلق به شرکت عمران شهر جدید صدرا با پتانسیل احداث حدود 540 واحد مسکونی با زیربنای کل حدود 60.000 متر مربع خواهد بود.

شرکت عمران شهر جدید بهارستان اصفهان

*   مذاکرات با این شرکت در خصوص آماده‌سازی سایت 185 هکتاری شرق فاز 4 در ازای دریافت زمین انجام شده است.

*   همچنین پروژه‌ محله‌سازی محله 232 واقع در اراضی شرق بهارستان، از سوی این شرکت معرفی شده و آمادگی برای آن نیز از سوی ایشان اعلام شده است.

شرکت عمران شهر جدید مهاجران اراک

*   آماده‌سازی سایت 96 هکتاری محله یک این شهر در قبال اخذ زمین

*   مشارکت در ساخت پروژه‌های تعریف شده در این منطقه؛ با فرض تراکم 200 درصد، پتانسیل احداث حدود 15.000 واحد مسکونی با زیربنای کل حدود 2.900.000 متر مربع در این سایت وجود خواهد داشت.

شرکت عمران شهر جدید گلبهار مشهد

*   مذاکرات در خصوص پروژه 84 واحدی افق در قالب مشارکت در ساخت با شرکت مذکور در حال انجام است.

شرکت بازآفرینی شهری ایران

*براساس مذاکرات صورت گرفته با ارکان مدیریتی شرکت مذکور آمادگی گروه جهت همکاری با شرکت مذکور در زمینه بازآفرینی 184.731 مترمربع از اراضی در اختیار شرکت مزبور در 9 استان مختلف کشور اعلام شده است،

پروژه قطاع 2 مشهد

*   زمین این پروژه متعلق به بانک تجارت بوده و به متراژ 26.000 متر مربع در نزدیک‌ترین فاصله به حرم مطهر رضوی واقع شده است و پتانسیل احداث واحدهای مسکونی و تجاری با زیر بنای 176.650 متر مربع را دارا می‌باشد

*   تفاهم‌نامه همکاری بین گروه و بانک تجارت منعقد شده است و تیم تحقیقات بازار شرکت در حال بررسی و ارزیابی کاربری‌های بهینه برای استقرار در این پروژه است.

پروژه‌های قابل اجرا در قالب طرح انبوه‌سازی غیر متمرکز

*   تدوین مکانیزیم جدید ساخت و ساز با عنوان طرح انبوه‌سازی غیر متمرکز جهت ورود به پروژه‌های زود بازده با پتانسیل احداث 100.000 مترمربع در سال در 7 شهر پر جمعیت کشور از قبیل تهران، کرج و حومه، اصفهان، تبریز، اهواز، شیراز و مشهد مقدس.

سایر پروژه‌های در حال بررسی

*   مذاکره با سازمان ملی زمین و مسکن به منظور شناسایی و ارزیابی زمین‌های مستعد سرمایه‌گذاری

*   مذاکره با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به منظور شناسایی و ارزیابی زمین‌های مستعد سرمایه‌گذاری متعلق به این سازمان

*   مذاکره با صندوق بازنشستگی کشوری به منظور شناسایی و ارزیابی زمین‌های متعلق به این صندوق

*   استفاده از کانال‌های مختلف به منظور شناسایی و ارزیابی دیگر زمین‌های متعلق به بخش خصوصی

پروژه‌های مصوب کمیته سرمایه‌گذاری گروه

از ابتدای سال مالی 97 بالغ بر 21 پروژه با پتانسیل احداث 3.138 واحد مسکونی- تجاری با زیربنای 293.174 مترمربع در کمیته سرمایه‌گذاری گروه تصویب گردیده است.

سایر اقدامات شاخص انجام شده از ابتدای سال مالی 98 تاکنون

*   واگذاری زمین 946.156 متر مربعی واقع در شهرستان شهریار و ایجاد نقدینگی 850 میلیارد ریالی برای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران و خلق 500.000 میلیون ریال سود از این محل،

*   اخذ مصوبه تسهیلات مشارکت مدنی جهت پروژه‌های 370 واحدی بهارستان زاهدان و 120 واحدی آپاسای مشهد به مبلغ 346.500 میلیون ریال با نرخ 18 درصد از بانک مسکن و دریافت مبلغ 158.000 میلیون سهم‌الشرکه از این محل، نقدینگی مناسبی را برای شرکت ایجاد نموده است

اقدامات انجام شده و در جریان در زمینه مدیریت تسهیلات گروه از ابتدای سال مالی 98 تاکنون

مذاکره با ارکان اعتباری بانک مسکن جهت تعیین تکلیف تسهیلات غیرجاری شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران به مبلغ  1.000 میلیارد ریال و تقلیل نرخ بهره تسهیلات مذکور، 

بازپرداخت کامل تسهیلات گران قیمت دریافتی از بانک کارآفرین به مبلغ 241 میلیارد ریال، شایان ذکر است تسهیلات مذکور که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران اخذ گردیده بود به انضمام 6 درصد جریمه دیرکرد، سربار مالی 29 درصدی را به شرکت تحمیل می‌نمود،

بازپرداخت نقدی اصل و فرع تسهیلات سرمایه در گردش دریافتی توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالشرق از بانک مسکن به مبلغ 110.000 میلیون ریال اصل تسهیلات و مبلغ 42.533 میلیون ریال فرع تسهیلات (مجموعاً مبلغ 152.533میلیون ریال).

مجمع ثمسکن  درپایان از 70 ریال سود محقق شده در صورت های مالی تلفیقی و 57 ریال در صورت مالی شرکت اصلی ، 20 ریال میان سهامداران تقسیم کرد...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24