Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : یک صاحب نظر اقتصادی با بررسی چشم انداز اقتصاد جهانی و اثرگذاری آن بر قیمت نفت، آینده بازار مسکن ایران را رکودی توصیف کرد... مرتضی ایمانی راد در این بررسی با تاکید بر این که بخش مسکن و ساختمان در سال ٩٨ زیر فشار بازار جهانی قرار دارد اعلام کرده است: احتمال کاهش نرخ رشد در بازارهای جهانی بیشتر از احتمال افزایش آن است و در نتیجه این رخداد تقاضای جهانی برای خرید نفت کاهشی خواهد بود. این موضوع یعنی کاهش مشتریان نفتی چون که درآمدهای نفتی دولت را کاهش می دهد منجر به تصمیم اجباری برای انقباض بودجه و در نتیجه عدم افزایش قابل توجه نقدینگی خواهد شد...

چشم انداز نفتی بازار مسکن

بورس24 : یک صاحب نظر اقتصادی با بررسی چشم انداز اقتصاد جهانی و اثرگذاری آن بر قیمت نفت، آینده بازار مسکن ایران را رکودی توصیف کرد.
مرتضی ایمانی راد در این بررسی با تاکید بر این که بخش مسکن و ساختمان در سال 98 زیر فشار بازار جهانی قرار دارد اعلام کرده است: احتمال کاهش نرخ رشد در بازارهای جهانی بیشتر از احتمال افزایش آن است و در نتیجه این رخداد تقاضای جهانی برای خرید نفت کاهشی خواهد بود. این موضوع یعنی کاهش مشتریان نفتی چون که درآمدهای نفتی دولت را کاهش می دهد منجر به تصمیم اجباری برای انقباض بودجه و در نتیجه عدم افزایش قابل توجه نقدینگی خواهد شد. برآیند این اتفاق باعث می شود منابع مالی در اختیار بخش خصوصی فعال در بازار مسکن و همینطور توان مالی سمت تقاضای خرید مسکن کاهش پیدا کند و امکان رونق در این بخش سلب شود.
این بررسی تاکید می کند، بخش مسکن در تمامی شهرها و مناطق کشور روند کاهشی را در سال جدید طی کند اما کماکان قیمت ها روند افزایشی را ممکن است داشته باشد. همچنین به تناسب افزایش نرخ دلار، قیمت مسکن نیز در مسیر افزایشی اما نه به اندازه رشد قیمت ارز، صعود خواهد کرد.
نکته منفی دیگر برای بازار مسکن در سال جدید محدودیت های تسهیلاتی و اعتباری خواهد بود به این صورت که بانک ها بعید است تسهیلات تازه ای به بازار مسکن تزریق کنند.
یافته های ایمانی راد از رکود تورمی در بازار مسکن سال 98 خبر می دهد. مطابق این بررسی پدیده رکود و قیمت های بالا توامان در بخش مسکن، همانند سال نود و هفت و حتی بسیار شدید تر ایجاد خواهد شد. حجم معاملات مسکن در سال جاری باز هم کاهش می یابد، ولی این کاهش موجب نمی شود که قیمت را با خود پایین ببرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24