Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل پتروشیمی زنجان گفت: از برنامه های ما این است که خرید حدود ١٢٠ میلیون یورو از تجهیزاتمان را در ۶ ماهه نخست سال ٩٨ انجام داده و حدود ١٠٠ میلیون یورو نیز در نیمه دوم سال صورت گیرد. امیدواریم با تمام ظرفیت های اجرایی اهدافمان را در سال ٩٨ دنبال کنیم.

فعال شدن عملیات اجرایی پتروشیمی زنجان پس از ۵ سال/ برنامه خرید ٢٢٠ میلیون یورو تجهیزات در سال ٩٨

بورس24 : محمدرضا مدیری مدیرعامل پتروشیمی زنجان در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص برنامه ها و اهداف این شرکت برای سال 98 گفت: پتروشیمی زنجان یک طرح تولید اوره 1200 تنی در سال است. ما ال سی خود را در 11 آبان ماه سال گذشته باز کردیم. نگرانی هایی در خصوص برخی تاسیسات مهم کارخانه داشتیم که این تاسیسات را وارد کرده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. برنامه ما برای سال پیش رو این است که پس از 5-6 سال تعطیلی و توقف کار، عملیات اجرایی طرح را در سال 98 مجددا فعال کنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه های ما این است که خرید حدود 120 میلیون یورو از تجهیزاتمان را در 6 ماهه نخست سال 98 انجام داده و حدود 100 میلیون یورو نیز در نیمه دوم سال صورت گیرد. امیدواریم با تمام ظرفیت های اجرایی اهدافمان را در سال 98 دنبال کنیم. همچنین تلاش می کنیم بخش دوم از اعتبار اسنادمان را گشایش دهیم و در صورتی که نیاز به منابع پیدا کردیم با مجوز سازمان بورس در ماه های آتی و در نیمه دوم سال 98 در صورتی که به اهداف اولیه خود دست یابیم افزایش سرمایه بدهیم.

برنامه فوری و اولیه ما افزایش سرمایه نیست

مدیرعامل پتروشیمی زنجان در ادامه افزود: پتروشیمی زنجان تا به حال دو مرتبه افزایش سرمایه جدی داده است. یک بار از سرمایه 56 میلیارد تومان 200 درصد افزایش سرمایه داده و پس از آن نیز یک مرتبه دیگر 110 درصد افزایش سرمایه برای این پتروشیمی به ثبت رسید. در حقیقت سرمایه ما در سه سال گذشته از 56 میلیارد تومان به 350 میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: البته در سال 97 افزایش سرمایه داشته ایم. برای همین نیز گمان می کنیم برای افزایش سرمایه جدید کمی زود است. اما در صورتی که اهداف اولیه ما یعنی سفارش گذاری بخش اول تجهیزات و همچنین برای گشایش بقیه اعتبار اسنادی خود نیاز به سرمایه پیدا کنیم در آن صورت احتمالا با موافقت اعضای هیات مدیره و همچنین موافقت سازمان بورس افزایش سرمایه خواهیم داد. در غیر این صورت هم اکنون برنامه فوری و اولیه ما افزایش سرمایه نیست.

تامین تجهیزات مهم ترین مسئله پتروشیمی زنجان است

وی اظهار کرد: تولید ما حدود سه سال دیگر آغاز خواهد شد. بنابر این فعلا مسئله تامین مواد اولیه مطرح نیست. موضوع مهم ما تامین تجهیزات مورد نیاز است که عمدتا تلاش می کنیم از سازندگان اروپایی و یا آسیایی این خریدها انجام شود. مهم ترین مسئله ای که تحریم ها برای ما ایجاد کردند این بوده که تامین تجهیزات و دستگاه های مورد نیازمان با مشکل بسیاری مواجه شده است.

وی در پایان اذعان کرد: در حقیقت صاحبان دانش فنی دیگر حاضر نیستند با ایران کار کنند و این بخش نخست مشکلات است. بخش دوم مشکلات ما باز می گردد به نقل و انتقال پول که این مهم نیز به سختی انجام می شود. شرکت های بزرگ جهانی حاضر به همکاری با ما نیستند و مجبوریم به سراغ شرکت های کوچکتر برویم. این مهم ترین مسئله ای است که تحریم ها برایمان دارد. امیدواریم در این بخش تدبیر شده و در مذاکرات بین المللی به گونه ای پیش برویم که حداقل یک مقدار از فشارها و موانعی که بر سر راه ما وجود دارد کاسته شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24