Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

افسانه اروجی رئیس نظارت بر بازار فرابورس در این باره به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: هنوز درباره نحوه فروش سهام این بانک ها و موسسات ابلاغیه رسمی از سوی سازمان منتشر نشده و این اطلاعات در حد آگهی هایی است که در روزنامه های رسمی و سایت کدال منتشر شده است. به همین منظور یکشنبه ١٨ فروردین ماه قرار است بورس و فرابورس جلسه ای مشترک برگزار نمایند تا درباره نحوه عملیاتی شدن این اطلاعیه ها بررسی های لازم صورت گرفته و تصمیم گیری شود...

هجده فروردین فرا رسید ؛ عملیات بازخرید سهام بانک های در حال ادغام امروز استارت نخورد ؛ چرا به چه دلیل؟؟

بورس24 : اسفند ماه 97 پنج بانک انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر که قرار است در بانک سپه ادغام شوند اطلاعیه هایی در روزنامه های رسمی کشور و سپس در سامانه کدال منتشر کردند که بر اساس آن اطلاعیه ها سهامداران این بانک ها و موسسات از امروز 18 فروردین ماه 98 تا 29 اردیبهشت ماه به مدت 30 روز کاری فرصت دارند تا نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

بانک انصار مبلغ 2،086 ریال را برای فروش سهامداران حقیقی تعیین کرده و اعلام کرده که شرکت ایرنیان اطلس خریدار خواهد بود. بانک مهر اقتصاد هم شرکت نگین ساحل رویال را به عنوان خریدار معرفی کرده و گفته قیمت خرید به ارزش تابلو در زمان توقف نماد خواهد بود.

بانک های حکمت ایرانیان، قوامین و موسسه اعتباری کوثر نیز قیمت خرید سهامداران حقیقی را 1،000 ریال اعلام کرده اند. حکمت ایرانیان شرکت توسعه فناوری و تجارت حکمت، بانک قوامین شرکت حمل و نقل بین المللی خط صبا و موسسه اعتباری کوثر نیز شرکت عصر تجارت اقتصاد را به عنوان خریدار سهم ها در پروسه بازخرید معرفی کرده اند.

نکته قابل توجه آن که در پایان برخی از این اطلاعیه ها گفته شده که اگر سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به فروش اقدام نکنند می توانند تا زمان ارزشگذاری سهام خود توسط کارشناس رسمی تامل کرده و پس از آن نسبت به فروش سهام خود تصمیم گیری نمایند. برخی نیز اعلام کرده اند که تضمینی بر این که ارزش ذاتی محاسباتی هر سهم بیش تر از ارزش خرید اعلام شده باشد، وجود ندارد و اگر بهای سهم پس از فروش با رشد همراه شد آن ها مسئولیتی را نخواهند پذیرفت.

افسانه اروجی رئیس نظارت بر بازار فرابورس در این باره به خبرنگار بورس24 گفت: هنوز درباره نحوه فروش سهام این بانک ها و موسسات ابلاغیه رسمی از سوی سازمان منتشر نشده و این اطلاعات در حد آگهی هایی است که در روزنامه های رسمی و سایت کدال منتشر شده است. به همین منظور یکشنبه 18 فروردین ماه قرار است بورس و فرابورس جلسه ای مشترک برگزار نمایند تا درباره نحوه عملیاتی شدن این اطلاعیه ها بررسی های لازم صورت گرفته و تصمیم گیری شود.

وی افزود: با توجه به این که یکی از این 5 نماد بورسی و 4 نماد دیگر فرابورسی هستند از این رو بورس و فرابورس در جلسه روز یکشنبه به تصمیم مشترکی خواهند رسید تا به صورت مشترک یک عملیات را در این راستا انجام دهند.

او در ادامه توضیح داد: عملیات فروش سهام این 5 بانک و موسسه با این منظور انجام خواهد شد تا تعداد سهامداران به حدی برسد که انتقال حساب ها جهت ادغام آسان تر انجام شود.

بررسی های بورس24 حاکی از آن است که تا به این لحظه اطلاعیه شروع بازخرید سهام بانک های در حال ادغام توسط ناظر بازار صادر و اعلام نشده و به رغم تماس های مکرر سهامداران برای فروش سهام و اعلام قبلی روز 18 فروردین به عنوان روز آغاز بازخرید سهام ، هنور حتی یک برگه سهم از این بانک ها در فرآیند بازخرید معامله نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24