Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در سال جاری برنامه ریزی هایی عملیاتی کردیم و در صورتی که متغیرهای اثر گذار خارجی از جمله سیاست های صادراتی و قیمت گذاری وکیوم باتوم مشکلی ایجاد نکند با مشکلات کمتری در امر صادرات روبرو خواهیم بود.

درخواست مدیرعامل «شپاس» از مسئولان برای جلوگیری از افزایش نرخ وکیوم باتوم

بورس24 : نفت پاسارگاد در 12 ماه سال 98 توانست بیش از 2 هزار و 158 میلیارد تومان فروش به ثبت برساند. این شرکت در مدت مشابه سال 96 بیش از هزار و 700 میلیارد تومان فروش داشت و در سال 97 با وجود تمام مشکلات رقم فروش بالاتری را به ثبت رساند که البته این افزایش رقم فروش بیشتر ناشی از رشد قیمت قیر بوده است و میزان تولید و فروش حجمی این شرکت در سال 97 با افت روبرو بود. مسعود جبراییلی مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره عملکرد سال 97 و برنامه های سال جاری این شرکت به بورس24 گفت: یکی از بزرگترین چالش های ما در سال جاری بحث عرضه های مدیریت شده و هدفمند وکیوم باتوم است. متاسفانه میزان عرضه وکیوم باتوم و حجم تقاضا نیاز بازار را مرتفع نمی کند و این امر منجر به افزایش قیمت خرید وکیوم باتوم و به دنبال آن افزایش بهای تمام شده کالای تولید شده می شود.

وی در ادامه افزود: سال 97 برای ما سال سختی بود، به طوری که مجبور شدیم تا تعدیلاتی در بودجه از نظر حجم تولید داشته باشیم و تحریم ها شرایط را برای صادرات با مشکلاتی روبرو کرد. در کنار تحریم ها ناهماهنگی در سیاست گذاری داخلی در امر صادرات کار را برای ما سخت تر کرد. اما در سال جاری برنامه ریزی هایی عملیاتی کردیم و در صورتی که متغیرهای اثر گذار خارجی از جمله سیاست های صادراتی و قیمت گذاری وکیوم باتوم مشکلی ایجاد نکند با مشکلات کمتری در امر صادرات روبرو خواهیم بود و با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید است می توانیم پر رونق تر تولید کنیم. البته با توجه به ارز آور بودن این صنعت و نیاز ارزی داخل تسهیل شرایط قطعا منجر به افزایش ارزی آوری خواهد بود و اثرات آن در سهام شرکت نیز خواهد بود.

جبراییلی گفت: در نهایت با تمام مشکلات پیش رو توانستیم بر اساس بودجه اصلاحی پیش برویم و با وجود تمام مشکلات در امر تولید و صادرات بودجه مورد نظر را محقق کنیم.

مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: کشورهای منطقه سرمایه گذاری های زیادی در حوزه تولید قیر داشته اند و در صورتی که شرایط برای تولید و صادرات تسهیل نشود با کاهش سهم بازار روبرو خواهیم بود.

مدیرعامل نفت پاسارگاد همچنین تاکید کرد جهت مدیریت صحیح بازار های جهانی و حفظ سهم ایران و نیز ممانعت از افزایش قیمت این محصول در داخل کشور مسئولین محترم از افزایش نرخ وکیوم باتوم جلوگیری نمایند.

وی درباره برنامه های سال جاری و تاثیر قیمت نفت بر عملکرد هم گفت: امسال برای افزایش صادرات برنامه هایی داریم. علیرغم اینکه امسال می تواند سال سخت تری از سال 97 باشد اما در نظر داریم تا شرایط تولید به نحوی باشد که عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

جبراییلی در ادامه گفت: قیمت قیر با قیمت نفت رابطه مستقیم دارد و با افزایش قیمت نفت قیمت قیر نیز روند افزایشی به خود می گیرد. اما این رابطه با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید تاثیر جدی ای بر عملکرد سود و زیان ما نخواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24