Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : بازار سرمایه همه را غافلگیر کرد، اواخر سال ۹۷ نشانه هایی از تکاپو در بازار سرمایه از سوی فعالان بازار و استقبال به سهام ، خبر از تحولی در سال ۹۸ داد. به طوری که آغاز سال جدید، تحرکات بازار به صورت جهشی ، بسیاری از فعالان بورس و فرابورس را غافلگیر کرد و خیلی ها اذعان داشتند که از رشد شارپی بازار جامانده اند. اما آیا بازار هنوز محل کسب درآمد و سود است یا خیر؟ غیر قابل پیش بینی است، لکن امیدواری ها برای رسیدن به شاخص ۲۴۰هزار واحدی در همین روزها، بازار سرمایه را رکورد دار بهترین بازار سال ۹۸ نموده است. طبق نظرسنجی که از هفدهم اسفند ماه سال گذشته در بورس ۲۴ به اشتراک گذاشته شده ؛بخش عمده ای از بیش از ٩٠٠٠ نفر از اهالی بازار سرمایه در پاسخ این که کدام بازار را در سال ۹۸ برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند؟ ‏ بدون هیچگونه تعللی، بازار سهام را انتخاب کرده اند. به طوری که بازار سهام ۵۸درصد آرا را به خود اختصاص داده و این در حالی است که پس از بازار سهام بازار طلا و سکه با ۱۱ درصد رای در صف دوم ایستاده است. این نظر سنجی در حالی صورت گرفت که سایر بازارها مانند بازار سپرده بانکی و اسناد خزانه و اوراق بورسی و بازار مسکن دیگر بازارهای سرمایه ای مانند خودرو نیز در این هم نظر سنجی حضور داشته اند و البته کم اقبال ظاهر شده اند...

پیش بینی یک خبره : شاخص دست کم ٢٠ درصد دیگر رشد می کند...

بورس24 : بازار سرمایه همه را غافلگیر کرد، اواخر سال ۹۷ نشانه هایی از تکاپو در بازار سرمایه از سوی فعالان بازار و استقبال به سهام ، خبر از تحولی در سال ۹۸ داد. به طوری که آغاز سال جدید، تحرکات بازار به صورت جهشی ، بسیاری از فعالان بورس و فرابورس را غافلگیر کرد و خیلی ها اذعان داشتند که از رشد شارپی بازار جامانده اند.

اما آیا بازار هنوز محل کسب درآمد و سود است یا خیر؟ غیر قابل پیش بینی است، لکن امیدواری ها برای رسیدن به شاخص ۲۴۰هزار واحدی در همین روزها، بازار سرمایه را رکورد دار بهترین بازار سال ۹۸ نموده است.

طبق نظرسنجی که از هفدهم اسفند ماه سال گذشته در بورس24 به اشتراک گذاشته شده ؛بخش عمده ای از بیش از 9000 نفر از اهالی بازار سرمایه در پاسخ این که کدام بازار را در سال ۹۸ برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند؟ ‏ بدون هیچگونه تعللی، بازار سهام را انتخاب کرده اند. به طوری که بازار سهام ۵۸درصد آرا را به خود اختصاص داده و این در حالی است که پس از بازار سهام بازار طلا و سکه با ۱۱ درصد رای در صف دوم ایستاده است. این نظر سنجی در حالی صورت گرفت که سایر بازارها مانند بازار سپرده بانکی و اسناد خزانه و اوراق بورسی و بازار مسکن دیگر بازارهای سرمایه ای مانند خودرو نیز در این هم نظر سنجی حضور داشته اند و البته کم اقبال ظاهر شده اند.

با این تفسیر و با توجه به مخاطبان این نظرسنجی که بورسی هستند و رصد تحرکات یک ماه اخیر بورس می توان این گونه نتیجه گیری کرد که اهالی بازار سرمایه تحلیل درستی از وضعیت اقتصاد در سال 98 داشته اند.

ارزش جایگزینی مهم شده...

محمد علی احمد زاد اصل کارشناس خبره بازار سرمایه در خصوص اقبال جدید به بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای موازی به خبرنگار بورس24 گفت: تاثیر تحولات اقتصادی بر روند ارزش جایگزینی شرکت ها یکی از عواملی بود که نظر سرمایه گذاران و عموم مردم را به خود جلب کرد تا بدون این که به سود آوری شرکت ها توجه داشته باشند، با ارزش جایگزینی به سهام این شرکت ها ورود پیدا کنند.

وی گفت: تاثیر افزایش قیمت ها بر صنایع شوینده، بهداشتی و غذایی بر قیمت سهامشان موجب اقبال بازار به سمت این صنایع شده است.

وی افزود: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به دلیل استراتژیک بودن این شرکت ها ، توجه به شرکت های صادرات محور مانند نفت و گاز و پتروشیمی و حتی فلزات و معادن بیش از پیش بود.

به گفته وی، به طور کلی همه شرکت های صادرات محور به دلیل افزایش نرخ برابری ارز ها انتظار سود آوری بالایی داشته اند و توجه سرمایه گذاران را به سمت خود جلب کرده اند.

او با اشاره به تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها گفت: بخش بعد مربوط به تجدید ارزیابی دارایی ها بود که عمدتا در بانک ها و شرکت هایی که از معافیت مالیاتی برخوردار بودند، اتفاق افتاد و توجه عمومی به این نوع شرکت ها فارغ از نوع صنعت مورد فعالیت بیش از پیش بود.

احمد زاد اصل گفت: در کل بازار با توجه به این متغیر ها و مولفه های پیش رو ، رشد خوبی را تجربه کرده و به نظرم این روند ادامه دار است.

وی گفت: تا زمانی که عوامل رشد هنوز پا برجا هستند، ما شاهد رونق بازار و رشد قیمتی سهام هستیم، توجه کنیم که مقداری از نقدینگی به بازار وارد شده و حجم معاملات را افزایش داده است و در کوتاه مدت رشد جهشی را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: البته با خروج این پول رشد متوقف نخواهد شد، بلکه از حالت جهشی به حالت متعارف و نرمال تبدیل شود.

رویت شاخص ۲۴۰هزار واحدی، به زودی ؟

احمد زاد اصل با اشاره به رشد ادامه دار شاخص در مورد میزان این رشد، گفت: به نظر می رسد حداقل بازار از این به بعد ۲۰درصد رشد خواهد داشت و به زودی شاهد شاخص۲۴۰هزار واحدی خواهیم بود.

وی گفت: عوامل پیش رو از جمله ریسک ها و تحولات سیاسی و در پیش بودن ماه رمضان و اقداماتی که در حوزه ارزی و کالایی ( مبارزه با احتکارگران) صورت گرفته در روند بازار تاثیر گذار است.

این کارشناس خبره بازار گفت: از سویی نگرانی هایی از جانب برخی صنایع که رشد هزینه هایی بیش از درآمد دارند ،وجود دارد که باید با افزایش نرخ ، این هزینه ها جبران شود تا مشکلات این صنایع نیز مرتفع گردد.

وی در پایان متذکر شد: عوامل اقتصادی حاکی از این است که این رشد باید ادامه دار باشد مگر این که عوامل خارجی غیر از مسائل اقتصادی مانع رشد بازار شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24