Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازارهای موازی این بازار، دیگر برای کسی جذاب نیست پول‌ های بزرگ راهی بازار سرمایه خواهند شد / رشد قیمت ها ادامه دار است علی تیموری شندی مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، رشد شاخص بورس در هفته‌ های اخیر را یک رشد جهشی نمی‌ داند، بلکه...

یک کارشناس خبره بازار سرمایه: ریسک‌ های سیاسی کشور به رشد بورس دستور توقف نخواهد داد

بورس24 : علی تیموری شندی مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، رشد شاخص بورس در هفته‌ های اخیر را یک رشد جهشی نمی‌ داند، بلکه عامل آن را یک رشد ملایم و کاملا بر‌ اساس فاکتورهای بنیادی دانست.

وی وضعیت عملیاتی مناسب و رشد فروش شرکت‌ ها در بهمن و اسفند ماه را یکی از دلایل اقبال سرمایه‌ گذاران به بازار سهام می‌ داند که نوید دهنده اعلام پیش‌ بینی سودهای بالاتر در سال ۹۸ است.

تیموری به جهش ارزی به عنوان یکی از دلایل بنیادی رشد قیمت سهم‌ ها اشاره کرد و گفت:‌ از زمان جهش قیمت ارز اثرات آن را در فروش شرکت‌ ها مشاهده نکرده بودیم، ولی در ماه‌ های اخیر و با تثبیت نرخ‌ های ارز نیمایی و اثر این نرخ‌ ها در قیمت کالاها،‌ اثرات آن به تدریج در فروش شرکت‌ ها نمایان شد،‌ بنابراین رشد نرخ ارز در سال ۹۷ و به تدریج نمایان شدن آن در فروش شرکت‌ ها سبب اقبال سهامداران در اسفند ماه به بازار سهام شد. 

مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ریسک‌ های سیاسی کشور سبب توقف رشد بازار شود یا خیر،‌ گفت: ‌سطح عقلانیت بازار سرمایه به سطحی از بلوغ رسیده که می‌ تواند ریسک‌ های بازار را مدیریت کند. 

او گفت: همچنین نظام نیز به این نتیجه رسیده است که ریسک‌ های سیاسی را به گونه‌ ای مدیریت کنند که نظام اقتصادی را مختل نکند.

این مدیر عامل شرکت بورسی همچنین افزایش قیمت کالاها در بازارهای جهانی را یکی از دلایل تشدید کننده این رشد می‌ داند و معتقد است: اگر این فاکتورها در نرخ‌ های فعلی تثبیت شوند؛ به طور یقین در ماه‌ های آینده نیز شاهد ادامه رشد قیمت در بازار سهام خواهیم بود.

تیموری شندی تصریح کرد: ادامه رشد بازار برای همه صنایع به‌ طور یکسان نخواهد بود؛ کما اینکه در ماه‌ های اخیر نیز به همین صورت بوده است. 

وی افزود: ادامه رشد بازار همانند سال ۹۷ به صورت شارپی نیست، بلکه به صورت یک رشد ملایم و منطقی خواهد بود. ضمن اینکه در بازارهای موازی و رقیب نیز آنچنان فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری جذابی وجود ندارد. بنابراین پول‌ های بزرگ و با حجم بالا به بازار سرمایه و سهام وارد خواهد شد.

منبع: اطلاعات بورس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24