Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

میثم بیات مدیر مرکز راهکارهای انرژی تأمین سرمایه امین در آستانه دومین حضور این نهاد مالی در نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز و پتروشیمی : نیاز به تمرکز بر صنعت ارزش افزای نفت و گاز که صنعت پیشرو در کشور اثرگذارترین صنعت بر تولید ناخالص داخلی کشور است و همینطور شبکه مشتریان و سهامداران تأمین سرمایه امین که شرکت های بزرگ هلدینگ انرژی و پتروشیمی‌های بزرگ در بین آن ها هستند... در کنار سابقه بیش از ٧٠٠٠ میلیارد تومانی تأمین مالی این صنعت توسط امین، باعث شد تأمین سرمایه امین تصمیم به تأسیس مرکزی جهت ارائه راهکارهای تخصصی مشاوره و تأمین مالی به بخش انرژی کشور نماید...

از مرکز راهکارهای انرژی تأمین سرمایه امین بیشتر بدانیم / حضور موثر این نهاد مالی در نمایشگاه نفت و انرژی

بورس24 : تامین سرمایه امین در راستای تامین مالی شرکت های صنعت پتروشیمی برنامه های زیادی در دستور کار دارد.

میثم بیات مدیر مرکز راهکارهای انرژی تأمین سرمایه امین در آستانه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز و پتروشیمی در خصوص فلسفه تشکیل مرکز راهکارهای انرژی در تأمین سرمایه امین به خبرنگار بورس24 گفت: نیاز به تمرکز بر صنعت ارزش افزای نفت و گاز که صنعت پیشرو در کشور اثرگذارترین صنعت بر تولید ناخالص داخلی کشور است و همینطور شبکه مشتریان و سهامداران تأمین سرمایه امین که شرکت های بزرگ هلدینگ انرژی و پتروشیمی‌های بزرگ در بین آن ها هستند. در کنار سابقه بیش از 7000 میلیارد تومانی تأمین مالی این صنعت توسط امین، باعث شد تأمین سرمایه امین تصمیم به تأسیس مرکزی جهت ارائه راهکارهای تخصصی مشاوره و تأمین مالی به بخش انرژی کشور نماید.

بیات در مورد مزیت‌های مرکز راهکارهای انرژی در امین گفت: این مرکز که زیرمجموعه تأمین سرمایه امین است، متخصصین حوزه خدمات مالی، صنعت نفت و گاز، بازارهای بین المللی، دارندگان مهارت های دیجیتال و حقوق را گرد هم آورده است تا بتواند به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای مشاوره و تأمین مالی پروژه‌ها و شرکت های صنعت انرژی باشد.

این مقام مسئول در تامین سرمایه امین گفت: دسترسی به دستیار هوشمند صنعت انرژی، که در برگیرنده اطلاعات روزآمد مالی و سرمایه گذاری شرکتهای پتروشیمی، پالایشی و میادین نفت وگاز کشور است و امکان تحلیل و ارائه راهکارهای تأمین مالی از بازار سرمایه را داراست، اشراف خوبی به متخصصین این مرکز از صنعت می دهد که جهت رفع انواع نیازهای مالی و کسب و کار شرکت ها و پروژه ها، حیاتی است.

وی افزود: تسلط بر انواع راهکارهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری از بازار سرمایه، بازار پول و بخش خصوصی کشور، و تلاش برای ارائه خدمات یکپارچه و متنوع مالی و مشاوره اختصاصی از قبیل ادغام و تملک و اصلاح ساختار شرکتهای صنعت انرژی از جمله سایر مزیت های این مرکز است.

از وی در مورد علت حضور تأمین سرمایه امین در نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی پرسیدیم که گفت: صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، در افق 10 ساله نیازمند صدها میلیارد دلار منابع مالی جهت توسعه و رسیدن به جایگاه شایسته و متناسب با منابع طبیعی کشور در حوزه نفت و گاز در منطقه و جهان است، لذا حضور شرکت های متخصص در جذب این منابع از داخل و بازارهای بین المللی در کنار شرکت های فعال صنعت انرژی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بیات ادامه داد: به دلیل همین دسترسی به متخصصین صنعت و تمرکز خاص امین در حوزه انرژی، در کنار شرکت ها و پروژه ها هستیم تا این اعلام حضور در صنعت، نشانه ای بر آمادگی ما برای ارائه راهکارهای تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذار اختصاصی در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی باشد. تأمین سرمایه امین تنها بانک سرمایه گذ اری کشور است که در این رویداد حضور دارد.

مدیر مرکز راهکارهای انرژی تأمین سرمایه امین در خصوص آینده سرمایه گذاری حوزه نفت و انرژی در ایران گفت: در آینده اتکای بیشتر این صنعت به منابع داخلی و راهکارهای نوین از جمله ابزارهای ساختاریافته جهت جذب سرمایه‌گذاران خصوصی و صندوق های پروژه‌محور البته در کنار تلاش برای جذب منابع بین‌المللی از طریق شرکای خصوصی سرمایه‌گذاری خارجی و اوراق ارزی اتفاق خواهد بود.

به گفته بیات، برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز باید فعالیت های توسعه ای را افزایش و اکتشافی را کاهش دهیم و بهتر است تمرکز برمیادین نفتی و نه گازی باش، همچنین میادینی که از نظر فنی ساده هستند.

وی افزود: اتفاقاتی که اخیرا در واگذاری میادین نفتی به بخش خصوصی در حال رخ دادن است و همینطور عرضه نفت و میعانات از طریق بورس انرژی نوید برخی تحولات در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز را می دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24