Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل «زفکا»: اصولا در زمانی که قیمت ارز صعودی می شود فضای مناسبی برای صادرات ایجاد می شود و شاهد افزایش تقاضا می شویم که افزایش تقاضا برای خرید در عملکرد شرکت ها اثر گذار است.

مدیرعامل «زفکا» از وضعیت خوب این سهم می گوید/ با برنامه هایی که داریم رشد تولید خوبی را شاهد خواهیم بود

بورس24 : یکی از سهم های مورد توجه بازار در گروه زراعت و دامپروری شرکت کشت و دامداری فکا است که حجم معاملات خوبی را در این نماد در روزهای اخیر شاهد هستیم. این شرکت با رشد 128 درصدی سود نسبت به سال مالی قبل روبرو است. جمشید جلال نژاد مدیر عامل شرکت کشت و دامداری فکا درباره علل رشد سود آوری این شرکت به بورس24 گفت: پیش بینی اقتصادی در شرایط فعلی دشوار است اما صنعت دامپروری در مدت 30 ساله ای که در آن حضور دارم از یک فضای کم نوسان پیروی کرده و در شرایط متفاوت اعم از نوسانات قیمت ارز و تحریم و ... تاثیر شدیدی نپذیرفته و نوسان کمتری را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: اصولا در زمانی که قیمت ارز صعودی می شود فضای مناسبی برای صادرات ایجاد می شود و شاهد افزایش تقاضا می شویم که افزایش تقاضا برای خرید در عملکرد شرکت ها اثر گذار است.

جلال نژاد ادامه داد: در حدود 3 تا 4 سال اخیر قیمت شیر در محدوده 1200 تا 1250 تومان بود اما با توجه به شرایط اخیر قیمت هایی که با سرکوب روبرو بودند به سمت واقعی شدن پیش رفته و قیمت ها واقعی شده است.

مدیرعامل «زفکا» درباره تامین نهاده تولید گفت: کشت و دامداری فکا جزو شرکت های بزرگ فعال در حوزه زراعت و دام است و با توجه به وجود جریان نقد قوی و همکاری با مشتریان معتبر و وصول به موقع مطالبات در حوزه خرید نهاده های تولید مشکلی ندارد و با مدیریت شرایط نوسانات آتی را مدیریت می کند.

او گفت: همچنین با بکارگیری نیروهای متخصص در حوزه تولید محصول نیز بهره وری مطلوبی داریم و با استفاده از متدهای روز برای تولید دام مولد و ماده در سال 97 توانستیم 500 راس گوساله ماده جدید داشته باشیم و با برنامه هایی که داریم با رشد تولید بسیار خوبی برای ماه های آتی روبرو خواهیم بود و عملکرد ما از متوسط صنعت بالاتر خواهد بود. همچنین برای مدیریت هزینه ها و افزایش بهره وری در حوزه واردات غله به طور مستقیم ورود کردیم تا حضور واسطه ها را به حداقل برسانیم. در همین راستا چند پروژه بهبود داریم که پس از نهایی شدن از طریق کدال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اصلاح نرخ ها سودآوری ما در سال مالی 97 وارد کانال 40 میلیارد تومان شد. این در شرایطی است که در سال 92 این رقم در حدود 17 میلیارد تومان بود و اگر قیمت ها با نسبت مناسب رشد داشت ما در هر سال با نرخ رشد 17 درصد مواجه بودیم که روندی منطقی بود و شرایط فعلی محقق می شد.

جلال نژاد درباره قیمت فروش شیر هم گفت: قیمت های فروش ما در محدوده 2167 تومان است که تمام شده تولید برای ما 1600 تومان است و اگر مدیریت تامین مواد اولیه نداشتیم تمام شده تولید برای ما در محدوده 1800 تومان بود.

وی درباره قیمت سهم هم گفت: اقبال به سهام ما باید بیش از این می بود و با توجه به عملکرد و برنامه هایی که در دست اجرا داریم انتظار تداوم رشد قیمت و اقبال بازار برای سرمایه گذاری در سهام ما وجود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24