Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : نمایندگان مجلس با اصلاحات برخی از مواد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی جهت تامین نظر شورای نگهبان و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی از مواد این طرح موافقت کردند. یک مقام نظارتی : در حال حاضر باید منتظر نظر شورای نگهبان و در صورت تایید نهایی شدن آیین نامه مربوطه و جزییات و همچنین بخشنامه سازمان مالیاتی بود. بنابراین در این مرحله نمی توان اظهارنظری کرد...

جزئیات مصوبه امروز مجلس درباره تجدید ارزیابی دارایی ها

بورس24 :نمایندگان مجلس با اصلاحات برخی از مواد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی جهت تامین نظر شورای نگهبان و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی از مواد این طرح موافقت کردند.

در تبصره الحاقی و اصلاح شده ماده (۲) این طرح آمده است: شمول احکام این قانون به دستگاه های زیر نظر مقام معظم رهبری، منوط به اخذ استعلام رئیس هیات نظارت موضوع ماده (۲۰) این قانون و با اذن مقام معظم رهبری است.

براساس تبصره اصلاحی بند الف ماده ۵؛ چنانچه دستگاه های موضوع ماده (۲) این قانون پس از استعلام از شورای عالی امنیت ملی و تائید این شورا، ارجاع کار به شرکت های ثبت شده در سامانه موضوع ماده (۴) این قانون را مغایر مصالح امنیتی و دفاعی کشور بدانند، ارجاع کار به شرکت های ثبت نشده در سامانه بلامانع است.

در ماده اصلاحی ۱۵ آمده است: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی، افزایش سرمایه از این محل مجاز و مشروط بر این است که ظرف مدت یکسال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک بار در هر ۵ سال امکان پذیر است.

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر اصلاح موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف تامین نظر شورای نگهبان توضیح داد.

حسن امیری درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر اصلاح موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف تامین نظر شورای نگهبان به بورس پرس گفت: نکته اصلی شورای نگهبان این بود که افزایش سرمایه از این محل، منجر به ایجاد بار مالی برای دولت می شود در حالی که چنین نیست چرا که طبق استاندارد، نمی توان تجدید ارزیابی دارایی را به حساب سرمایه لحاظ کرد و صرفا" طبق قانون این اتقاق رخ می دهد .

وی ادامه داد: بنابراین شرکت های مایل به استفاده از این روش ، می توانند تجدید ارزیابی دارایی را به حساب حقوق صاحبان برده و مالیاتی هم ندهند اما بر اساس قانون و با هدف حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی، می توانند اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: موضوع معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها از طریق شورای هماهنگی سران سه قوا هم در حال پیگیری بوده و انتظار می رود با نتیجه مثبتی همراه شود.

امیری در برابر این سئوال که آیا شرکت هایی که چند سال پیش از محل دارایی استهلاک ناپذیر، افزایش سرمایه داده اند می توانند در سال جدید هم از دارایی استهلاک پذیر افزایش سرمایه دهند یا خیر؟گفت: در حال حاضر باید منتظر نظر شورای نگهبان و در صورت تایید نهایی شدن آیین نامه مربوطه و جزییات و همچنین بخشنامه سازمان مالیاتی بود. بنابراین در این مرحله نمی توان اظهارنظری کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24