Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برجام عنصری مهم برای کمک به امنیت خاورمیانه است بولتون چیزی می خواهد، که ما نمی خواهیم او یک هدف دارد؛ براندازی حکومت ایران! او گفت: اهداف اتحادیه اروپا در چارچوب برجام، محدود نگه داشتن برنامه هسته‌ ای ایران است؛ و این به خودی خود، هدف ماست...

مشاور موگرینی: حداقل ۱۲۰ روز زمان می خواهیم، برای نشان دادن تعهدات برجامی‌!

بورس24 : مشاور فدریکا موگرینی در گفت‌ و گویی ضمن اشاره به اهمیت برجام و همچنین اشاره به بی‌ نتیجه بودن رویکرد‌های جنگ‌ طلبانه دولت آمریکا تاکید کرد که اروپا مانند آمریکا اهداف پنهانی ندارد و حداقل ۱۲۰ روز زمان نیاز است، تا بتواند حسن نیت خود درباره پایبندی به تعهدات برجامی‌ اش را به ایران نشان دهد. 

پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی سی‌ بی‌ سی بخشی از گفت‌ و گوی این شبکه با ناتالی توچی، مشاور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را منتشر کرد.

توچی درباره نگرانی کسانی که سعی دارند از تنش میان آمریکا و ایران بکاهند می‌ گوید: نگرانی‌ ها به ویژه نگرانی‌ های اتحادیه اروپا به چند دلیل بسیار جدی هستند.

او گفت: منظورم این است، که برنامه جامع اقدام عمل مشترک یا همان توافق هسته‌ ای ایران، یک عنصر مهم در قانون جهانی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ ای است، که به وضوح در آینده مورد استناد قرار خواهد گرفت و همچنین عنصری مهم برای کمک به امنیت خاورمیانه یا حداقل عدم تشدید ناامنی در خاورمیانه است. 

توچی تصریح کرد: سرانجام و مهم‌ تر از همه اینکه (این توافق) موضوعی مهم است که نشان می‌ دهد چند جانبه گرایی، دیپلماسی چندجانبه و قانون بین‌المللی به واقع قابل اجراست و هنوز هم می‌ تواند اجرا شود. روشن است که ما، بدون این ابزارها، نظامی مبتنی بر قوانین بین‌ المللی نمی‌ داشتیم و همگی ما بسیار به این قوانین وابسته هستیم.

این مشاور فدریکا موگرینی برای تشریح ذهنیت دولت آمریکا به ویژه جان بولتون از اثربخش بودن اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم‌ ها و همچنین غلط بودن رویکرد اروپا در رابطه با ایران در نظر آمریکا گفت: نکته این است که ما اساساً اهداف مختلفی داریم.

او گفت: اهداف اتحادیه اروپا در چارچوب برجام، محدود نگه داشتن برنامه هسته‌ ای ایران است؛ و این به خودی خود، هدف ماست. ما اهداف پنهانی نداریم. هدف دولت آمریکا، اول از همه و بیشتر از همه جان بولتون، که شما نیز به آن اشاره کردید، اساساً یک هدف متفاوت است و آن "براندازی حکومت" در ایران است.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24