Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سخنگوی قوه قضاییه در برنامه زنده جهان‌آرا گفت: می توانیم ۵٠ درصد زمان رسیدگی به امور دادرسی پرونده ها را پایین تر بیاوریم.

سخنگوی قوه قضاییه: عناصر اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز به دادگاه نیامده اند

بورس24 : سخنگوی قوه قضاییه در برنامه زنده جهان‌آرا گفت: میتوانیم 50 درصد زمان رسیدگی به امور دادرسی پرونده ها را پایین تر بیاوریم.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امشب در برنامه زنده جهان‌آرا حضور یافت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:رویکرد اصلی تحول، تحول در برنامه‌ها، روش‌ها ساختارها و رویکردهاست.

وی افزود: در پرونده‌های مربوط به تخلفات قضات با انباشت پرونده مواجه شده بودیم. اینها پرونده های باقیمانده بود نه اینکه در این دو ماه 60 مورد کشف شده باشد. بخشی از اینها پرونده هایی بود که قبلا کشف شده بود و تسریع در رسیدگی آنها صورت گرفت. میتوانیم 50 درصد زمان رسیدگی به امور دادرسی پرونده ها را پایین تر بیاوریم.

اسماعیلی درپاسخ به این سوال که درکنار پرونده بانک سرمایه، اسم اقای ریخته گران خیلی شنیده شده است،‌گفت: پرونده وی دریک موضوع دیگر غیرمرتبط با این پرونده رسیدگی شده ،حکم آن صادرشده و فرایند نهایی خود را طی می کند. عناصر اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز به دادگاه نیامده اند.

اسماعیلی ادامه داد: دادگاه‌های رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی فرصتی شد تا گوشه‌ای از توانمندی و صلابت و سرمایه انسانی قوه قضاییه در معرض دید و قضاوت مردم قرار بگیرد. توانستیم در این چهار شعبه، بیش از 10 قاضی توانمند، مقتدر و نمونه را به مردم معرفی کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود:در دوره جدید با رویکرد نگرش بسیار وسیع به حقوق عامه خواهیم پرداخت. این موضوع در قالب دو رویکرد خواهد بود. رویکرد اول اینکه در حوادث رخ داده مانند حوادث ناشی از سیل در استان‌های مختلف، عوامل مقصر شناسایی شوند و به تناسب آن مورد بازخواست و تعقیب قرار بگیرند و رویکرد دوم اینکه در کنار این عوامل، زمینه ها نیز شناسایی شوند و با انعکاس آن به دستگاه‌های ذیربط از بروز حوادث مشابه پیشگیری کنیم. برای مثال در سیل شیراز کار کارشناسی نشان داد چهار نفر از شهرداران دوره‌های مختلف در تکوین این حادثه نقش داشته اند

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24