Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رفیعی پور گفت: بنابر آخرین آمار ۵ نفر در استان‌های مختلف کشور بر اثر تب کریمه کنگو فوت و ۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

هشدارها درباره تب کریمه کنگو را جدی بگیرید/ ۵ نفر تا به حال فوت شده اند

بورس24 : رفیعی پور گفت: بنابر آخرین آمار ۵ نفر در استان‌های مختلف کشور بر اثر تب کریمه کنگو فوت و ۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، در وضعیت بسیار پرخطری از لحاظ انتقال کنه قرار داریم چرا که همه ساله همزمان با فصل گرما، فعالیت کنه‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: بنابر آخرین آمار ۵ نفر بر اثر تب کریمه کنگو در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان فوت و ۵۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه به سبب تشخیص به موقع خطر جانی در این افراد نداشتیم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه جابه جایی عشایر و چرای دام در این فصول عامل اصلی انتقال عوامل بیماری زا و ویروس از بدن دام از یک منطقه به منطقه دیگر است، بیان کرد: اولویت اصلی استان‌های مرزی است چرا که کشور‌های همسایه به ویژه افغانستان نسبت به تب کریمه کنگو آلوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: با توجه به آنکه تعداد مبتلایان و تلفات انسانی به تب کریمه کنگو طی ۱۰ سال اخیر روند کاهشی داشته است، امیدواریم امسال آمار مبتلایان و تلفات جانی از این تعداد بالاتر نرود.

وی توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و انعکاس اطلاعات لازم از طریق رسانه‌ها را عامل اصلی کاهش مبتلایان تب کریمه کنگو در سال‌های اخیر اعلام کرد و گفت: با توجه به شروع فصل گرما، فعالیت و تکثیر کنه‌ها و شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو مشترک دام و انسان از مردم تقاضا داریم از خرید هر گونه گوشت فاقد مهر سازمان دامپزشکی اجتناب کنند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای دیگر به دامداران افزود: افرادی که شغل آن‌ها در ارتباط با دام است، باید دقت کنند تا با کنه مواجه نشوند چرا که امکان گزش و انتقال ویروس در محیط وجود دارد.

رفیعی پور با بیان اینکه در این فصول مردم همه دام‌ها را از نظر ما باید صد درصد آلوده فرض کنند، اظهار کرد: البته دام‌هایی که در کشتارگاه و تحت نظارت بهداشتی همکاران سازمان دامپزشکی ذبح می‌شود، جای هیچگونه نگرانی برای مصرف آلایش، دل، جگر، قلوه وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: در مناطق عشایری و روستایی قصابان آموزش دیده، دام را ذبح می‌کنند و در صورت امکان گوشت را پس از نگه داری در سردخانه در اختیار مردم روستا قرار می‌دهند و در غیر این صورت افراد حتما گوشت را پس از قراردادن درون پلاستیک به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری کنند چرا که رعایت این دستورالعمل‌ها در کاهش گزارش بیماری تاثیر بسزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24