Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس ما به ما چه می گوید؟ آرامش مردم و ثبات اقتصادی بورس ما بیش از ١۴٠ درصد رشد کرده...!!

اظهارنظر جدید حسن روحانی درباره بازار سرمایه

بورس24 : رئیس جمهور روحانی گفت : امروز تمام شاخص های داخلی نشان می دهد وضع ما از سال گذشته در این زمان به مراتب بهتر و آرامش مردم و ثبات بازار اقتصادی بیشتر است.

این را هم آمار تورم چند ماهه اخیر، هم صادرات غیر نفتی و هم بورس که بیش از ۱۴۰ درصد در چند ماه اخیر رشد داشته به ما می گوید، البته صادرات غیرنفتی ما در ماه اول کاهش داشت در ماه دوم و سوم افزایش پیدا کرد.

حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی و رونمایی سامانه موشکی "باور ۳۷۳" ضمن بیان اینکه آمریکا از سال ۹۶ یعنی حدود دو سال پیش توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، گفت: این کشور در آغاز جنگ روانی و سیاسی و سپس جنگ اقتصادی را برنامه ریزی کرد وعلامت هایی هم آن ها در سال ۹۶ و ۹۷ دریافت کردند که شاید مشوق آنها در این توطئه بود.

حسن روحانی گفت: اما هیچ گاه برابر توطئه هایی دشمنان نه غمناک شدیم و نه دل ما گرفته شد. همیشه با روحیه لازم برابر آن توطئه ها ایستادیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ از طریق عواملشان موفق شدند اغتشاشاتی را در خیابان‌های تهران و برخی شهرستان‌ها به راه بیاندازند. تصور آنها این بود که یک اغتشاش چند ماهه ای را در ایران کلید زدند که با تدبیر همه مسئولان، اقدامات نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی و مسئولین نظام این حرکت ظرف ۵ روز درهم پیچیده شد که این موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران برابر توطئه بیگانگان بود.

خروج از برجام به معنای عهدشکنی و تروریسم اقتصادی است

روحانی با بیان این که آمریکا در سال ۹۷ فشار اقتصادی را با خروج از برجام کلید زد، گفت: خروج از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان شکنی، زیرپا گذاشتن قانون و مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است.

رئیس جمهور ادامه داد: آنها گفتند ما عهد را می شکنیم این تخلف سیاسی، حقوقی و اخلاقی و قانون بین المللی را زیر پا می گذاریم این تخلف سازمان مللی و بین المللی، فشار به شرکت های خارجی وارد می کنیم و ظرف چند ماه موفق می شویم.

روحانی گفت: سال گذشته یعنی در سال ۹۷ که توطئه اقتصادی را علیه ایران طراحی کردند تا حدی مردم ما را نگران کردند. عدم تعادلی را هم در بازار به وجود آوردند، اما در عین حال مردم با همه آگاهی و هوشیاری مقتدرانه با توجه به این که امسال در سال ۹۸ که تحریم ها شدیدتر از هر زمان دیگری است مقاومت و ایستادگی کردند.

ضعیف تر و منزوی تر از آمریکای فعلی به یاد ندارم

روحانی در ادامه گفت: جالب است ابرقدرتی در دنیا سازمان جاسوسی سیا، خزانه داری، وزارت خارجه، نیروهای امنیتی و همه جاسوسان خود را در منطقه و دنیا بسیج کرده است تا ببیند چه کشتی وارد ایران می شود و چه کشتی از بندر ایران فاصله می گیرد. چه شرکتی جنس وارد می کند و چه شرکتی جنس خارج می کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ضعیف تر و منزوی تر از آمریکای فعلی از لحاظ سیاسی و حقوقی در تاریخ به یاد ندارم.

رئیس جمهوری یادآور شد: هیچ وقت نبوده در تاریخ آمریکا که رئیس جمهوری در مجمع سازمان ملل حضور پیدا کند و همه نمایندگان دنیا که آنجا هستند به او لبخند تمسخرآمیز بزنند، بنابراین آمریکا شکست خورده است و ما موفق این میدان هستیم.

روحانی اضافه کرد: امروز تمام شاخص های داخلی نشان می دهد وضع ما از سال گذشته در این زمان به مراتب بهتر و آرامش مردم و ثبات بازار اقتصادی بیشتر است. این را هم آمار تورم چند ماهه اخیر، هم صادرات غیر نفتی و هم بورس که بیش از ۱۴۰ درصد در چند ماه اخیر رشد داشته به ما می گوید، البته صادرات غیرنفتی ما در ماه اول کاهش داشت در ماه دوم و سوم افزایش پیدا کرد.

در زمینه های مختلف پیشرفت قابل ملاحظه داشته ایم

روحانی گفت: در یکسال گذشته با همه شرایطی که برای ما به وجود آوردند ۱۱ سد ملی، ۳۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۶ تصفیه خانه آب را افتتاح کردیم. چند هزار مگاوات بر برق کشور افزوده ایم. امروز در تاریخ ایران چه قبل و بعد از انقلاب، بالاترین صادرات برق، گاز و فرآورده های نفتی را به کشورهای همسایه داریم.

رئیس جمهوری یادآور شد: سال گذشته این موقع هنوز ما در بنزین قدرت صادرات نداشتیم و تقریبا به سمت خودکفایی می رفتیم. امروز ما بنزین، گازوئیل و گاز صادر می کنیم و در کنار آن تابستانی را می گذرانیم که یک لحظه خاموشی برق نداشتیم.

روحانی اضافه کرد: امسال شرایطی را می گذرانیم که مردم ما در سراسر کشور مشکل آب نداشتند که البته به برکت بارش های آسمانی و همچنین ایجاد فرهنگ صرفه جویی در جامعه بوده است. همه آمار و ارقام به ما می گوید که در زمینه های مختلف پیشرفت قابل ملاحظه داشته ایم.

وی گفت: در شرکت های دانش بنیان هر روز و هر ماه شرایط ما از ماه ها و سال های گذشته بهتر است. زمانی طبق آمار منتشره ۱۵۰۰ تا ۲ هزار شرکت دانش بنیان داشتیم ولی امروز ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که نشان می دهد در حال پیشرفت هستیم.

در روز خطر نخستین فراری از منطقه آمریکایی‌ها هستند

روحانی با بیان این که فشار اقتصادی بر روی مردم و زندگی آنها فشار آورده است، گفت: در عین حال این موضوع فرصت های بسیار خوبی هم برای ما وجود آورد.

رییس جمهور در ادامه افزود: روشن شد که آمریکا در هیچ برنامه ای در منطقه ما موفق نیست و هیچ کس در این زمینه تردید ندارد. حتی همسایگان جنوبی ما که خیلی به آمریکا دل خوش کرده بودند الان این به این موضوع رسیده اند. چرا که می گویند فهمیدیم که در روز خطر آنها به جای اینکه از ما دفاع کنند زودتر از ما فرار می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به حوادث چندماه اخیر ادامه داد: حوادثی که در این چندماه اخیر پیش آمد نشان داد که در روز خطر نخستین فراری از منطقه ما، خود آمریکایی‌ها هستند. آن بیچاره ها به ناوچه‌ها، ناو هواپیمابر، هواپیماها و پهپادها تکیه کرده بودند که همه آرزوهایشان بر باد رفت و دیدند که چنین چیزی نیست.

روحانی خطاب به آمریکایی ها گفت: آیا شما جایگاهتان در منطقه را تقویت کردید؟ یا اینکه می‌خواستید رژیم صهیونیستی را در شرایط جدید قرار بدهید، آیا توانستید این کار را انجام بدهید؟ شما می‌خواستید در منطقه تروریست‌ها را به عنوان ابزار نگهدارید که هر زمانی می‌خواهید از آنها استفاده کنید، آیا موفق شدید؟ شما در کجا موفق شدید؟

وی تصریح کرد: تفکر آمریکایی‌ها این است. آنها می‌گویند اگر بخواهیم نفت بخریم و آن را از تنگه هرمز عبور دهیم، امنیت تنگه را برقرار می‌کنیم و اگر منافع ما نباشد، کاری به آن نداریم و دیگران اگر می‌خواهند نفت ببرند امنیت را خودشان باید تأمین کنند. اما می‌گوییم آبراه ‌های بین‌المللی باید برای همه امن باشد. در باب‌المندب ما منجی کشتی‌های عبوری بودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم، ما فقط منفعت خود را در نظر نمی‌گیریم، اظهارداشت: معتقدیم اگر کشور همسایه و دوست ما عراق مورد تجاوز تروریست ها قرار گرفته باید به او کمک کنیم. در این راه منطق ما با آمریکایی‌ها همخوان نیست و ما رو در روی هم قرار داریم. اساس جهان‌بینی ما با یکدیگر متفاوت است.

وی با تأکید بر این که تا زمانی که دنیا به این منطق برنگردد، امنیت در جهان برقرار نخواهد شد، گفت: کشورها باید به حقوق و منافع دیگر کشورها اهمیت داده و آن را رعایت کنند، اما فعلاً این یک آرزوست و ما باید در شرایط امروز که دشمنان منطق را نمی‌پذیرند، برای تقویت خود بکوشیم. امروز و در چنین شرایطی نمی توان در برابر زور با منطق جواب دهیم، باید خود را قوی کنیم. نمی‌توان با سخنرانی با پرتاب‌کننده موشک صحبت کرد.

روحانی تأکید کرد: برابر زورگویی باید تمام قدرت خود را بکار بگیریم، اینجا دیگر میز مذاکره جواب نمی‌دهد. وقتی دشمن از موشک و هواپیما علیه ما استفاده می‌کند، ما هم باید به دنبال باور قدرت نظامی خود باشیم و اینجاست که به «باور 373» نیاز داریم و باید سیستم قدرتمندی بسازیم که حرکت دشمن را رصد کند و سیستم نظامی آن را قفل کنیم و با موشک آن را هدف قرار دهیم و از کار بیندازیم.

وی با بیان اینکه همانطوری که در زمان جنگ همه کارخانه‌ها را برای تأمین نیازهای نظامی و دفاعی خود بکار گرفتیم، امروز هم باید هر چقدر می‌توانیم در صنعت دفاعی از ظرفیت شرکت‌های خصوصی استفاده کرده و برون‌سپاری کنیم و هر جا که نیاز داریم و می‌توانیم از صنایع غیرنظامی کمک بگیریم.

در جنگ اقتصاد همه باید در کنار هم باشیم

رئیس جمهور گفت: در تحریم اخیر، در خودروسازی دچار مشکل شدیم طبق قرارداد باید قطعاتی را به ما تحویل می دادند که انجام ندادند. بنابراین یکی از جاهایی که صنعت دفاعی ورود کرد قطعه سازی برای خودرو بود؛ تولید قطعه با کیفیت و شرایط خوب. مفهوم آن است که در جنگ اقتصادی همه باید در کنار هم باشیم و در صنعت دفاعی و در همه عرصه ها از همدیگر استمداد کنیم. این گام بسیار مهمی است که باید انجام شود.

روحانی با تاکید بر لزوم همکاری با سایر کشورها افزود: با هر کشوری چه منطقه ای و چه همسایگان که با ما دوست است باید همکاری کنیم این رویکرد کار را آسان می کند ممکن از تولید یک تانک، شنی و موتور آن را ما بسازیم و لوله توپ آن را کشور دیگری تولید کند بدنه را کشور دیگری بسازد. اشکالی ندارد این همکاری در ساخت موشک و هواپیما نیز می تواند صورت بگیرد. تمام دنیا بر همین اساس فعالیت می کند

وی افزود: اگر بتوانیم با کشورهای دوست همکاری کنیم محصولات صنایع دفاعی ما و آنها ارزانتر تولید می شود و همچنین رابطه ما صمیمی تر می شود. ارتباط با همسایگان و کشورهای دوست باید در عمل محقق شود و نتیجه بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه در قرارداد و تفاهم نامه با کشورها باید همکاری مشترک دیده شود، گفت : اصل بر این است که در تجارت و اقتصاد در سرمایه گذاری و صنعت دفاعی بتوانیم مشارکت کنیم فعالیت مشترک انجام دهیم در کنار هم باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: برخی از کشورهای دوست و همسایه در برخی از حوزه ها از ما پیشرفته تر و در برخی از زمینه ها مشابه ما هستند ولی در بعضی از زمینه ها ما پیشرفته تر هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم تا به اهداف مشترک خود برسیم.

برای پیشرفت، اول باید به «باور» برسیم

روحانی تاکید کرد: اقتصاد و فرهنگ، صنعت و قدرت دفاعی به اراده و امید روحیه و نشاط در کشور بستگی دارد در همه زمینه ها یک ملت اگر اراده خود را حفظ کند و اگر با نشاط و بالنده باشد از همه مشکلات و بحران ها عبور خواهد کرد در غیر این صورت صدها موشک باور ٣٧٣ هم اگر بسازیم به «باور» نمی رسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای پیشرفت اول باید به باور و ایمان و اعتقاد برسیم تصریح کرد: بدون تردید ملت ایران در چهل سال گذشته در روزهای سخت و در مسیرهای پیچیده با همه قدرت به صحنه آمد، همه در کنار هم بودیم و توانستیم موفقیت بزرگ را بدست آوریم و امروز هم می توانیم این کار را انجام دهیم.

روحانی بیان کرد: راهی که آمریکایی ها انتخاب کرده اند، اشتباه است و در نهایت هم به ضرر خودشان، دوستانشان و اروپایی ها و چین و کشورهای آسیا تمام می شود و هیچ سودی هم نخواهند برد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24