Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حمید اعرابی : یادتان هست ؛ شاخص ٢٧٠ هزار واحدی را پیش بینی کرده بودم؟ همین فروردین امسال حالا منتظر ٣۶٠ هزار واحد باشید

گمانه زنی تحلیلی یک حقیقی شناخته شده از روزهای پیش روی بازار

بورس24 : ابتدای سال جاری شاخص کل در محدوده 179 هزار واحد قرار داشت و هر صعودی با واکنش های گسترده ای روبرو بود که شاخص خواهد ریخت. این آخرین رشد بود و گمانه زنی های منفی از این قسم در بازار بسیار بود ؛ اکنون شاخص کل پس از گذشت 6 ماه از آن روزها بر قله 284 هزار واحد قرار دارد و شاخص کل در حدود 60 درصد رشد کرده است.

چو 300 رسید ؛ 360 هم در دست ماست!

حمید اعرابی فعال بازار سرمایه و تحلیل گر بورس که در فروردین ماه شاخص 270 هزار واحدی را با متغیرهای آن دوران پیش بینی می کرد ، اکنون در گفت و گو با بورس24 شاخص را برای تیرماه سال آتی در محدوده 360 هزار واحدی پیش بینی می کند و جو بازار را این طور تحلیل می کند : بازارهای موازی همانطور که شاهد هستید با شرایط خاصی روبرو است.رکود و افت ارزش در بازار های مسکن، ارز و سکه وجود دارد و بسیاری از فعالان این بازارها برای سرمایه گذاری به بازار سرمایه ورود پیدا کرده اند.

وی گفت : با توجه به تغییر شیوه معاملاتی و تخصیص ها در عرضه های اولیه شاهد افزایش کد های فعال برای خرید در بازار سرمایه هستیم که این نوعی فرهنگ سازی برای ورود اقشار مختلف جامعه به بازار سرمایه بود و عرضه های اولیه اخیر با حدود 600 هزار کد معامله شد. این نوع عرضه منجر به ورود افراد جدید و هدایت نقدینگی به بازار شده است که این اقدام در عمق دهی به بازار بی تاثیر نیست.

پول زیادی در بازار هست

اعرابی گفت: فضای بازار سرمایه به نسبت سال های گذشته با تغییرات زیادی روبرو شده است و شاهد رشد ارزش سهام در سهم ها و گروه هایی هستیم که فعالان با سابقه بازار را نیز شگفت زده می کند. این تغییرات ناشی از ورود نقدنیگی به بازار است که این ورود نقدینگی در حجم و ارزش معاملات به وضوح مشهود است.

او درباره تدوام روند بازدهی بازار سرمایه و رشد شاخص هم گفت: در حال حاضر شاهد رشد ارزش سهام در بخش های مختلف بازار هستیم ، اما سهم های بنیادی و بزرگ بازار هنوز با رشد های اخیر رشد نداشته اند و بسیاری از شرکت ها با توجه به «پی بر ای» سهم برای سرمایه گذاری ارزنده هستند.همچنین وجود فرصت تجدید ارزیابی و انتظار تداوم عملکرد مطلوب برای شرکت ها در نیمه دوم سال مالی این شرایط را مهیا می کند تا انتظار رشد شاخص تا محدوده 360 هزار واحدی تا تیر ماه سال آتی وجود داشته باشد.

این فعال بازار سرمایه افزود: شرکت هایی که امکان استفاده از فرصت تجدید ارزیابی دارایی ها را دارند ؛ مانند صنعت خودرو،برخی بانک ها، شرکت ها تجهیزاتی و سهم های بنیادی با «پی بر ای» مناسبی که دارند برای سرمایه گذاری پیشنهادهای مناسبی هستند.

ترکیبی کار کنید

وی توصیه ای هم برای سهام داران داشت و گفت: سرمایه گذاران به این موضوع نیز توجه داشته باشند که ترکیبی از انواع ابزارهای مالی از جمله سهام، اوراق بدهی و وجه نقد را داشته باشند تا ریسک را کنترل کنند و بر اساس تحلیل و بررسی و فارغ از هیجانات بازار اقدام به سرمایه گذاری کنند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24