Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مادیران هم اکنون در زمینه تولید محصولات نمایشی و لوازم خانگی فعال می باشد. شرکت با اجرای طرح توسعه در زمینه احداث خطوط تولیدی ماشین لباسشویی و یخچال، وارد صنعت لوازم خانگی خواهد شد...

با این سهم تا مجمع افزایش سرمایه بمانیم ؟ از «مادیران» حرف می زنیم...

بورس24 : مادیران هم اکنون در زمینه تولید محصولات نمایشی و لوازم خانگی فعال می باشد. شرکت با اجرای طرح توسعه در زمینه احداث خطوط تولیدی ماشین لباسشویی و یخچال، وارد صنعت لوازم خانگی خواهد شد.

بدین منظور شرکت برنامه افزایش سرمایه برای تامین نقدینگی برای پیشبرد طرح های توسعه ای خود در این زمینه را دارد تا در کنار منابع داخلی خود این دو طرح را در سال 98 به بهره برداری برساند.

مادیران با انتشار برنامه افزایش سرمایه و تصویب این افزایش سرمایه از سوی هیئت مدیره و دریافت تاییدیه حسابرس روح تازه ای در معاملات خود را شاهد بود.بدین ترتیب این شرکت قصد افزایش سرمایه از 120 به 320 میلیارد تومان معادل 200 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته را در دستور کار قرار داده است.

شرکت صنایع ماشین های اداری ایران به منظور اجرای طرح توسعه کارخانه لوازم خانگی، سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی خود، در نظر دارد به مبلغ 200 میلیارد تومان از محل سود انباشته، آورده نقدی و مطالبات سهامداران تامین مالی نماید. به همین منظور در صورت انجام افزایش سرمایه پیشنهادی، سرمایه شرکت از رقم 120 میلیارد تومان به مبلغ 320 میلیارد تومان در سال مالی 1398 افزایش خواهد یافت. میزان افزایش سرمایه مذکور معادل 166 درصد سرمایه فعلی شرکت می باشد.

این گزارش با هدف توجیه پذیری افزایش سرمایه شرکت صنایع ماشین های اداری ایران تهیه شده است تا با بررسی دقیق موضوع افزایش سرمایه، مدیران تصمیم گیرنده در شرکت و سهامداران را از توجیه پذیر بودن این افزایش سرمایه مطمئن نماید.

بررسی افزایش سرمایه پیشنهادی شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که به طور مفصل در ادامه به آن پرداخته شده است، نشان می دهد که استفاده از این منابع در جهت اجرای طرح توسعه، منجر به بازده داخلی 51 درصدی خواهد شد که عدد مناسبی برای تصمیم گیری به منظور مشارکت در افزایش سرمایه در این شرکت است.

مادیران در گزارش خود، علل اصلی این افزایش سرمایه را اجرای طرح توسعه کارخانه لوازم خانگی و سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی عنوان کرده است.شرکت برای سرمایه گذاری مذکور نیاز به 361.8 میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد که قرار است 200 میلیارد تومان آن از افزایش سرمایه و مابقی از منابع داخلی شرکت تامین شود.

از 200 میلیارد تومان افزایش سرمایه 100 میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از آن از سود انباشته و مابقی از مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

شرکت همچنین پیش بینی هزینه سرمایه گذاری در خط تولید یخچال و ماشین لباسشویی را با جزییات منتشر و اعلام نموده قصد تولید 30 هزار دستگاه از این محصولات را در سال اول دارد.همچنین شرکت انتظار نرخ بازده داخلی 51 درصدی و دوره بازگشت سرمایه 2 ساله را دارد که این امر نشان از سودآوری بالای این طرح های توسعه ای و لزوم افزایش سرمایه دارد.

پس در نهایت شرکت در افزایش سرمایه مادیران با دید میان مدت و بلند مدت با توجه به چشم انداز این افزایش سرمایه جذاب به نظر می رسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبدالعلی پاریاد
    عبدالعلی پاریاد

    با سلام و خسته نباشید
    مرسی مرسی عالی بود

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24