Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک گروه تحقیقاتی آمریکایی مدعی شد تحلیل هایش نشان می دهد کره شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای آزمایش موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی است.

یک گروه تحقیقاتی آمریکایی: کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک آماده می شود

بورس24 : یک گروه تحقیقاتی آمریکایی مدعی شد تحلیل هایش نشان می دهد کره شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای آزمایش موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی است.

تلویزیون دولتی ژاپن روز شنبه گزارش کرد محققان گروه «۳۸ شمال» روز پنجشنبه نتایج تحقیقات خود مبتنی بر تصاویر ماهواره ای اخیر از یک کارخانه کشتی سازی در شهر بندری سینپو در شرق کره شمالی را منتشر کردند بنا بر گزارش ها، کار ساخت یک زیر دریایی جدید با قابلیت حمل موشک های بالستیک در آن کارخانه کشتی سازی در حال انجام است.

این محققان می گویند تصاویر روزهای ۲۶ ماه اوت (۴ شهریور ۱۳۹۸) و ۲۳ ماه سپتامبر(یک مهر ۱۳۹۸) کامیونی با بار محفظه های استوانه ای را در یک اسکله نشان می دهد هر یک از این محفظه ها ۱۰ متر و ۳۵ سانتی متر طول و یک متر و ۷۵ سانتی متر قطر دارند.

آنها می گویند این اندازه ها با یک سکوی پرتاب برای موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی پوکگوک سونگ ۱ همسان است.

این محققان همچنین می گویند به احتمال بسیار زیاد این آماده سازی ها، برای آزمایش شلیک یک موشک غیر واقعی از سامانه پرتاب موشک است آنها می افزایند این آزمایش طبق روال همیشگی، قبل از پرتاب موشک های واقعی انجام می گیرد تا از اینکه موشک می تواند با سرعت و زاویه مناسب شلیک شود، اطمینان حاصل شود.

گروه دیگری از محققان آمریکایی پیشتر در هفته جاری، با اشاره به یک سازه سقف مانند که این اسلکه را پوشانده است، گفتند تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی در حال سرعت بخشیدن به کار ساخت در این کارخانه کشتی سازی بوده است.

به گفته گروه ۳۸ شمال، به نظر می رسد کره شمالی در حال فعالیت برای ایجاد توانمندی قابل اعتماد موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی است.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24