Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

​معاملات امروز یکشنبه ٧ مهر ماه ٩٨ با بروز اختلال در سایت تی اس ای آغاز شد. سایت tsetmc که در واقع ویترین معاملات واقعی بازار است، امروز داد و ستدها را با تاخیر حدود ١٠ دقیقه ای به نمایش می گذاشت.

دلیل اختلال در هسته معاملات چه بود؟/ مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس: ارتباطی با حجم معاملات نداشت، هر ۴ دیتا سنتر به مشکل خورده بودند

بورس24 : معاملات امروز یکشنبه 7 مهر ماه 98 با بروز اختلال در سایت تی اس ای آغاز شد. سایت tsetmc که در واقع ویترین معاملات واقعی بازار است، امروز داد و ستدها را با تاخیر حدود 10 دقیقه ای به نمایش می گذاشت. برای بازاری مانند بازار سرمایه که لحظه ها نیز می تواند در نحوه معاملات افراد تعیین کننده باشند 10 دقیقه زمان بسیار زیادی است. برخی گمان می کنند که ممکن است حجم بالای معاملات باعث بروز چنین اختلالی شده باشد.

روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره اختلالات پیش آمده در سایت tsetmc ابراز داشت: از ابتدای امروز بر روی سرورهایی که به سایت tsetmc سرویس می دهند، اختلالاتی به وجود آمد. اختلال های سرور داخلی بر روی هر چهار دیتا سنتر که اطلاعات بازار را برای سایت ها ارسال می کرد با تاخیر انجام و موجب بروی این اختلال شد.

وی افزود: در واقع سایت های مقصد نمی توانستند با سرعت کافی دیتاها را گرفته و نمایش دهند. البته این مشکل از حدود ساعت 10 و نیم به بعد برطرف شده است. اما در ساعات ابتدایی معاملات بازار با تاخیر چند دقیقه ای بر روی سایت تی اس ای نشان داده می شد.

او در ادامه گفت: بین ساعت 9 تا 9:10 دقیقه که حجم زیادی از معاملات انجام می شود و در آن بازه رمانی که سفارش های زیادی وارد سیستم می شوند تاخیر نمایش سایت تی اس ای نسبت به معاملات واقعی بازار حدود 10 دقیقه بود اما بعد از ساعت 9:10 دقیقه این اختلاف زمانی به حدود 4 دقیقه رسید که تا حدود ساعت 10:30 ادامه داشت و از این ساعت به بعد مشکل برطرف شد. به طوری که هم اکنون سایت tsetmc با اطلاعات بازار کاملا منطبق است.

دهقان تاکید کرد: البته در زمان اختلالات سایت تی اس ای سامانه هایی مانند آنلاین تریدرها و سیستم نامک مشکلی نداشت اما در خصوص سایت ها باید گفت که کل 4 دیتاسنتر سایت در گرفتن اطلاعات مشکل داشتند و قادر نبودند که دیتا را با سرعتی که در بازار در حال انجام معامله است، به مردم نمایش دهند.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره علت بروز این اختلال و ارتباط آن با حجم بالای معاملات تصریح کرد: علت این مشکل اختلال داخلی سرورها بوده و این مساله ارتباطی با حجم معاملات ندارد. در گذشته بارها شاهد حجم بالای معاملات در بازار بودیم و همین حجم از معاملات را تجربه کردیم بدون این که اختلالی در سرورها و سایت ها به وجود آید.

او در ادامه با تاکید بر اینکه در روزهایی که بازار همین حجم از معاملات را شاهد بود سرورهای اطلاعاتی به درستی کار خود را انجام می دادند، اظهار داشت: اختلالات امروز مربوط به خطاهای داخلی سرورهاست که در حال بررسی هستیم تا علت آن را کشف کنیم تا درواقع از بروز مجدد این اتفاق جلوگیری به عمل آوریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24