Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رویداد بورس، بانک و بیمه اصفهان؛ از آغاز تا پایان برگزار کننده نمایشگاه: بسیاری نیامدند؛ چون خبر نداشتند...! آموزش بورس به راه بود؛ معاملات بیت کوین و فارکس هم ایضا! نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اصفهان در هفته ای که گذشت برگزار شد. شاهد بودیم، تنها ذوب آهن، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری توسعه توکا، به عنوان نماد صنعت در شهر اصفهان، در نمایشگاه حاضر بودند. آن هم در استانی که قطب صنعتی ایران محسوب می شود؛ قطعا انتظارات بیش از این است. ناگفته نماند جای خالی بسیاری از کارگزاری های مطرح نیز دیده می شد، و...

درباره نمایشگاهی که میهمانان، میزبان خود را شرمنده کردند!

بورس24 : پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اصفهان پس از وقفه ای ۴ ساله در مهر ماه جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، این نمایشگاه، نمایشگاهی بود، که میهمانانش، میزبان خود را شرمنده حضور کردند.

روند بازدید به گونه ای بود که، از روز ۲ مهر ماه تا روز ۵ ام حضور بازدید کنندگان رشد تصاعدی داشت، اما چه فایده که در این نمایشگاه تعداد شرکت های صنعتی به اندازه انگشتان یک دست هم نبود! 

نمایشگاه اصفهان در داخل شهر قرار دارد که این موضوع برای بازدید کنندگان مزیت است. با این توصیف، انتظار می رود سال آینده شاهد سیل بیشتری از مردم باشیم، که باید برای این حجم از استقبال بیش از پیش احترام قائل بود. 

تنها حضور ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری توسعه توکا به عنوان نماد صنعت در شهر اصفهان، در نمایشگاه حاضر بودند. در استانی که قطب صنعتی ایران محسوب می شود انتظارات بیش از این است. 

ناگفته نماند جای خالی بسیاری از کارگزاری های مطرح نیز دیده می شد، اما شرکت های حاضر در نمایشگاه توانستند با ارائه خدمات در راستای نیازهای بازدید کنندگان و برگزاری دوره های آموزشی تا جایی که می توانستند خودی نشان دهند.

از هر چی ناراضی باشیم، از حضور مردم اصفهان در سنگر اقتصاد نمی توانیم غافل شویم. از تحلیلگر گرفته تا کسانی که نام بورس را نشنیده بودند، آمدند و تا جایی که امکان داشت از دانش دیگران بهره گرفتند.

نمایشگاهی کم عمق و پر حجم

میلاد حسینی، برگزار کننده نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اصفهان دلیل اصلی این حضور کم رنگ شرکت کنندگان را عدم اطلاع دانست و گفت: با توجه به اینکه سال ۹۴ آخرین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار شد، بسیاری از شرکت ها از زمان برگزاری با خبر نبودند.

وی گفت: انتظار می رود سال آینده با توجه به این حجم از استقبال و اطلاع سانی های به موقع شاهد حضور بیشتری از شرکت کنندگان باشیم.

فولاد و ذوب همچنان قوی ظاهر شدند 

در نمایشگاه گردی خود، سری به غرفه فولاد زدیم، که در این نمایشگاه پر قدرت حضور داشت. در ادامه در خصوص وضعیت ۶ ماهه این شرکت با مهدی توانگر، رئیس امور سهام فولاد مبارکه گفت و گویی داشتیم، که گفت: با توجه به اینکه آمار تولید و فروش ۶ ماهه منتشر شده است، در این مدت توانستیم ۴ میلیون و۱۲۰هزار تن، محصولات فولادی تولید نماییم.

به گفته وی، روال شرکت به گونه ای است که دیدگاه سهامداران از بازدهی تقسیم سود به سمت بازدهی بیشتر سرمایه سهامداران سوق داده شده است.

وی هچنین از افزایش سرمایه حدود ۶۲ درصدی فولاد مبارکه خبر داد، که تا پایان سال عملیاتی می شود.

در غرفه سرمایه گذاری توسعه توکا، با فاطمه هاشمی فشارکی در خصوص استراتژی های این شرکت گفتگو کردیم، که گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا به عنوان بازوی اجرایی هلدینگ توکا فولاد در حال فعالیت است.

وی افزود: این شرکت به زودی به نهاد مالی سازمان بورس می پیوندد، نقشه راهی که از طرف سهامدارعمده شرکت از جمله فولاد مبارکه به توسعه توکا ارجاع شده، دریافت مجوز خدمات مالی در استان اصفهان به عنوان شعبه اصلی است.

تاراز می آید 

هاشمی ادامه داد: برنامه داریم شرکت تاراز چهار محال و دیگر شرکت های گروه توکا، را پس از اصلاح ساختار را وارد فرابورس و بورس نماییم. شرکت تاراز چهار محال نزدیکترین شرکت به عرضه در بورسپس از ثبت افزایش سرمایه خود، مراحل پذیرش را سپری می کند.

فارکس بازان اصفهانی! 

پس از این مصاحبه، سری به غرفه ذوب آهن زدیم و برخی از مدیران این شرکت گفت و گو داشتیم. در ادامه این نمایشگاه گردی چیزی که نظر ما و شاید هر بازدید کننده ای را به خود جلب کرد، معاملات بیت کوین و فارکس بود که مشتری زیادی داشت و اغلب برای ثبت نام آمده بودند.

این در حالی است، که از نظر قانونی، معامله فارکس مشکل دارد و این نوع بازار در ایران هیچ قانونی ندارد. 

اما، با وجود این موانع مردم ریسک نکول را پذیرفته و وارد بازار فارکس شده اند، جالب این است که برخی از بازدید کنندگان اشاره داشتند، علاوه بر اینکه تاکنون ضرری نداشتند، همیشه برایشان سود آور بوده است!

گفتنی است، این برگ از دفتر نمایشگاه اصفهان هم به آخر خط رسید، باشد که این مشت نمونه خروار، نشانه ای برای همت شرکت ها بزرگ و بانکی ها در حضور در سال های آینده شود.

تصاویر اختصاصی بورس24 ، از پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اصفهان: 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24