Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا در نقش نهاد مالی برنامه های مختلفی از جمله تامین سرمایه، رتبه بندی، سبد گردانی و ... در برنامه دارد.

 زیرمجموعه های توکا فولاد یکی یکی وارد بورس می شوند؛ اول نوبت تاراز چهار محال است

بورس24 : آخرین وضعیت شرکت تازه تاسیس زیر مجموعه توکافولاد و بازوی اجرایی این شرکت اعلام شد. توسعه توکا در نقش نهاد مالی برنامه های مختلفی از جمله تامین سرمایه، رتبه بندی، سبد گردانی و ... در برنامه دارد. این شرکت همچنین در بحث ورود شرکت های زیر مجموعه توکافولاد به بورس نیز در تلاش است.

فاطمه هاشمی فشارکی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا در خصوص آخرین وضعیت این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا به عنوان بازوی اجرایی هلدینگ توکا فولاد در حال فعالیت است. این شرکت به زودی به نهادهای مالی سازمان بورس می پیوندد. نقشه راهی که از طرف سهامدار عمده شرکت از جمله فولاد مبارکه به توسعه توکا ارجاع شده، دریافت مجوز خدمات مالی در استان اصفهان به عنوان شعبه اصلی است.

وی گفت: در حال حاضر درخواست خود را برای مجوز سبد گردانی، مشاوره سرمایه گذاری، پذیرش و عرضه به سازمان بورس ارائه داده ایم. اگر حمایت سازمان بورس را در این حوزه داشته باشیم نخستین شرکت سبدگردانی را در استان اصفهان با محوریت فولاد مبارکه به ثبت می رسانیم.

وی گفت: به نوعی سایر مجوزها مانند رتبه بندی و تامین سرمایه را نیز در دستور کار داریم که به دنبال گزارش کارشناسی برای ترکیب سهامداری آن هستیم. تا کنون مصوبه هیات مدیره توسعه توکا و توکا فولاد در مورد تامین سرمایه تخصصی صنعت فولاد و معادن دریافت شده است.

هاشمی افزود: در سال گذشته 18هزار میلیارد تومان فقط در بحث معادن، نقدینگی از سازمان خارج شده. این حجم نقدینگی توسط نهادهای مالی است که در استان ایجاد می شود و می تواند در داخلی استان چرخش پیدا کند. همچنین نقش استان اصفهان از نظر حجم معاملات با 6درصد از جمعیت کل کشور رتبه سوم است.

تازار می آید، به زودی

این مقام مسئول در توسعه توکا ادامه داد: برنامه داریم شرکت تاراز چهار محال و دیگر شرکتهای گروه توکا را پس از اصلاح ساختار و رسیدن به nav آنها، وارد فرابورس و بورس نماییم.

وی گفت: شرکت تاراز چهار محال نزدیکترین شرکت به عرضه در بورس، پس از ثبت افزایش سرمایه خود، مراحل پذیرش را سپری می کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24