Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

روند بدهی های ذوب آهن، روندی کاهشی است قصد نداریم، سنگ آهن را با نرخی ارزان تر بخریم منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه هشتمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، طی سخنانی گفت...

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان: رشد صادرات را در مجموعه شاهد بودیم

بورس24 : منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه هشتمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، طی سخنانی گفت: ذوب آهن از مزایای تولید فولاد در ایران بی بهره است. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، وی ادامه داد: همچنین عوارض صادرات سنگ آهن اگر چه صفر نبود و 8 درصد بود، اما در نهایت و خوشبختانه تا 25 درصد افزایش یافت.

او گفت: پیشنهاد فولادی ها برای عوارض 40 درصد بود و معتقدیم عوارض فعلی بازدارنده نخواهد بود.

این مقام مسئول در ذوب آهن اصفهان گفت: یکی از مزایای فولاد در طرح جامع فولاد نیروی کار ارزان، امروزی فراوان و معادن سنگ آهن فراوان بود، ولی از هیچ یک از این مزایا ذوب آهن بهره مند نیست و بی بهره می باشد و قدرت رقابت با نرخ های جهانی را نخواهد داشت. 

وی افزود: ما قصد نداریم، سنگ آهن را ارزان تر بخریم ولی با توجه به کیفیت قطعا خرید خواهیم کرد. عیار سنگ آهن فعلی که خرید می کنیم میانگین 59 درصد است و قطعا با نرخ های عرضه کنندگان همسان است و بحثی درمورد دیکته کردن نرخ توسط فولادی ها مطرح نیست. 

یزدی زاده گفت: روند بدهی های ذوب آهن کاهشی است و در بدهی ها به تناژ تبدیل کرده ایم تا از نرخ دلار متضرر نشویم. اوراق مرابحه در همین راستا و برای جوابگویی به تامین کنندگان بود.

به گفته وی، میانگین قیمت صادراتی ذوب آهن در صورت های مالی مشخص است و گویای این است که شمش ذوب آهن با نرخ مطلوب به ویژه در شرایط تحریم در حال صادرات است.

وی گفت: بیشترین میزان صادرات که نه تنها کاهشی نبوده و افزایش داشته مربوط به ذوب آهن است. صادرات شرکت در نیمه اول سال 600 هزار تن بود و حدود یک تا دو درصد رشد صادرات را شاهد بودیم. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24