Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در اینکه حجم نقدینگی سنگینی وارد بازار سرمایه شده است شکی نیست. اما موضوعی که مطرح می شود این است که این اعداد اینگونه قابل محاسبه نیستند. در حققیت نمی توانیم بگوییم که اگر ارزش بازار افزایش یافته بنابر این به همان میزان نیز پول و سرمایه وارد این بازار شده است.

ورود ٨١ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس طی دو ماه گذشته صحت دارد؟

بورس24 : اخیرا مطلبی در کانال های تلگرامی بورسی مطرح شده که در آن عنوان شده بررسی آمار معاملات بورس در ۶۰ روز اخیر نشان می دهد بیش از ۸۱ هزار میلیارد تومان پول جدید وارد این بازار شده است. این بررسی نشان می دهد در دوماه اخیر روزانه بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب بورس شده است تا به این ترتیب رکورد ورود پول به بورس در سال های اخیر شکسته شود.

علی عباس کریمی معاون توسعه شرکت بورس تهران در گفت و گو با بورس24 در رابطه با ورود این حجم از نقدینگی به بازار سهام گفت: در اینکه حجم نقدینگی سنگینی وارد بازار سرمایه شده است شکی نیست. اما موضوعی که مطرح می شود این است که این اعداد اینگونه قابل محاسبه نیستند. در حققیت نمی توانیم بگوییم که اگر ارزش بازار افزایش یافته بنابر این به همان میزان نیز پول و سرمایه وارد این بازار شده است. بدیهی ترین موضوع در بازار سرمایه افزایش قیمت سهام است. به طور مثال قیمت سهام شرکتی از 100 تومان به 120 تومان رسیده در این صورت پولی وارد بازار نشده و صرفا سهام شرکت تغییر قیمت داشته است. بنابر این نمی توان اینگونه محاسبه کرد که به میزان بالا رفتن ارزش بازار پول نیز وارد بورس شده است.

او با بیان اینکه تدابیری برای نگه داشت این نقدینگی در بازار سرمایه اندیشیده شده است، افزود: همواره بحث فرهنگ سازی را در جامعه داشته ایم. از سویی دوره های آموزشی نیز در تهران و در تالارهای منطقه ای برگزار کرده ایم. در مقاطعی نقدینگی قابل توجهی به بازار ورود پیدا می کند اما همیشه توصیه ما براین است که سرمایه گذارانی که با اوج گرفتن بازار جذب بورس می شوند قطعا باید به ریسک نوسان قیمت ها نیز توجه داشته باشند.

معاون توسعه بورس تهران افزود: همواره به سرمایه گذاران توصیه می کنیم که ایمن ترین و مطمئن ترین راه برای سرمایه گذاری خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها است که از مدیریت پرتفوی برخوردار هستند. افراد با تجربه ای این صندوق ها را مدیریت می کنند و نسبت به خرید تک سهم به طور قطع از اطمینان بسیار بالاتری برخوردار هستند.

علی عباس کریمی تصریح کرد: ممکن است که بازار اوراق بهادار با توجه به نرخ هایی که دارد نسبت به سهام جذابیت کمتری داشته باشد، اما قطعا خرید یونیت های سرمایه گذاری صندوق ها بهترین راهکار برای سرمایه گذارانی است که آموزش ندیده اند و اطلاعات دقیقی هم ندارند. توصیه اکید من این است که این سرمایه گذاران وارد خرید و فروش تک سهم ها نشوند چرا که هم برای خودشان مشکل ایجاد می کند و هم با هیجاناتی که به بازار منتقل می کنند، سبب تشکیل نوسانات بازار می شوند.

معاون توسعه بورس تهران همچنین بیان کرد: سازمان بورس، بورس تهران و شرکت های کارگزاری کلاس های آموزشی را در تمام نقاط کشور برگزار می کنند که به این سرمایه گذاران تازه وارد توصیه می کنیم حتما در این کلاس های آموزشی شرکت کرده و مطالعه داشته باشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24