Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری آوا نوین در فرابورس با حضور اهالی رسانه و جمعی از مسئولین شرکت برگزار شد.

 سرمایه گذاری آوا نوین به اهالی بازار سرمایه معرفی شد/ سهامدار عمده: حمایت می‌کنیم، منتظر عرضه اولیه های دیگر هم باشید

بورس24 : جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری آوا نوین در فرابورس با حضور اهالی رسانه و جمعی از مسئولین شرکت برگزار شد.

در ابتدای جلسه مالک رحمتی قائم مقام مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده ( سازمان اقتصادی کوثر ) در خصوص این شرکت بیان داشت: شرکت سرمایه گذاری آوا نوین سال های خوبی را پشت سرگذاشته است. این مجموعه از جمله شرکت های سهامدار عمده بوده که موفق به عرضه در فرابورس خواهد شد. سهامدار عمده برنامه عرضه سه شرکت دیگر را تا پایان سال در بازار سرمایه دارد، که دو تا در فرابورس و یکی در بورس خواهد بود.

وی ادامه داد: نقدینگی در بازار سرمایه به راحتی تبدیل به فرصت های سودآوری می شود، محل ورود نقدینگی پر قدرت بازار سرمایه بوده، بازار سرمایه تنها محل کنترل هوشمندانه عرضه و تقاضا است. در این بازار است که می‌توان نقدینگی را با هدف هدایت کرد. افزایش سرمایه شرکت های فعال در بازار سرمایه منجر به ورود نقدینگی به این شرکت ها و کمک به روند رشد سودآوری می شود.

وی افزود: حجم نقدینگی سرگردان در جامعه بالا بوده و این بازار سرمایه است که گنجایش دارد تا بتواند این بحران را مدیریت و تبدیل به فرصت نماید. نگاه خطرناکی در بازار سرمایه وجود دارد و آن نوسان گیری است. نوسان گیری نه تنها به بازار سرمایه بلکه به اقتصاد نیز ضربه می زند، این بازار، پایدار است و سرمایه گذاری در آن نباید آنی باشد. در نتیجه انتظار می رود تا اهالی بازار سرمایه از خریدهای احساسی و نگاه گذار بر حزر باشند.

رحمتی تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار سعی کرده شرکت های پرظرفیت را به بازار سرمایه وارد کند و با نقدشوندگی و تامین منابع مالی شرکت ها راه را برای عملی کردن پروژه شرکت ها هموار می نماید.

افزایش سرمایه وآوا از انباشته و آورده نقدی

این مقام مسئول با اشاره به شرکت سرمایه گذاری آوا نوین بیان داشت: شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با فعالیت تخصصی در بازار سرمایه تلاش دارد تا بتواند به یک سرمایه گذاری بزرگ تبدیل شود. در اولین گام سرمایه این مجموعه از 90 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان خواهد رسید. این مجموعه با سودآوری های خوب خود هر ساله فرصت های خوبی برای سهامدار عمده فراهم آورده است. ضمن اینکه صندوق های سرمایه گذاری ما نیز در حال طراحی برای خلق ارزش و ثروت در این شرکت هستند. این سهم از طرف سهامدار عمده حمایت خواهد شد و به غیر میزان تعهدی برای عرضه اولیه، عرضه دیگری توسط سهامدار عمده روی نخواهد داد.

در ادامه علیرضا قدرتی مدیرعامل شرکت در مورد شرکت سرمایه گذاری آوا نوین بیان داشت: این مجموعه سال 83 تاسیس شد و در تاریخ 97.9.13 به سرمایه گذاری آوا نوین تغییر نام یافت. سپس در تاریخ 1397.10.27 به عنوان نهاد مالی نزد سازمان پذیرفته شدیم.

وی افزود: شرکت در نظر دارد تا سرمایه خود را از محل انباشته و آورده نقدی سهامداران به 100 میلیارد برساند. عمده پرتفوی 80 میلیارد تومانی شرکت در بازار سرمایه، سرمایه گذاری شده و بخش کوچکی از آن ( 7 میلیارد تومان ) در سهام غیربورسی است.

عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه وآوا در راه است

وی خبر داد: شرکت پاک اندیشان امین که 5.2 درصد سهام آن متعلق به آوا نوین است و همچنین شرکت سرمایه گذاری کشاورزی در مراحل عرضه و پذیرش نهایی قرار دارند و به زودی به بازار عرضه خواهند شد. دو شرکت دیگر ( سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی و اشراق ) از مجموعه نیز کار پذیرش آن ها آغاز شده و در فرابورس عرضه خواهند شد. برآورد ما از سودآوری شرکت اشراق که تولید کننده تخم مرغ است برای سال مالی آینده، 250 میلیارد تومان است.

مدیرعامل آوا نوین بیان داشت: عمده سرمایه گذاری های شرکت در صنعت فلزات اساسی و شرکت های پتروشیمی، فرآورده های نفتی و مخابرات است. به گونه ای که 30 درصد پرتفوی در فلزات اساسی، 13 درصد پتروشیمی، 10 درصد بانکداری، 8 درصد شرکت های چند رشته ای صنعتی و 7 درصد فرآورده های نفتی سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه در مورد روند سودآوری این شرکت عنوان کرد: شرکت در سال مالی منتهی به شهریور 97 حدود 14 میلیارد تومان سود کرده است. سال مالی شرکت از 31 شهریور به 30 آذر تغییر کرده است. در سال مالی جاری تا پایان 6 ماهه 10 میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری را به ثبت رسانده ایم. ترکیب پرتفوی این مجموعه به گونه ای است که با صنایع برتر همخوانی دارد و در نظر داشتیم تا معیار کم ریسک بودن در آن حفظ شود.

وی گفت: تا پایان 6 ماهه سال مالی شرکت توانسته به ازای هر سهم 166 ریال سود محقق نماید. NAV سهم تا پایان همین دوره نیز 208 تومان بوده است.

بازار سرمایه روزهای روشنی دارد

این مقام مسئول در خصوص سیاست تقسیم سود نیز گفت: تقسیم سود حداکثری مدنظر بوده و زمان آن همیشه سریع است. همیشه زودتر از مهلت قانونی اقدام به تقسیم سود می‌شود. این مجموعه صندوق بازارگردانی دارد و به همین دلیل سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از ریسک های بازار سرمایه کلیت سیاست های بازار پول و مالی است. امسال با سنوات گذشته یک تفاوت دارد و آن ساماندهی نرخ ارز و سود سپرده توسط مدیرعامل بانک مرکزی است که خبر خوبی برای بازار سرمایه محسوب می شود. این سیاست ها دنبال خواهد و روزهای خوبی در انتظار بازار سرمایه کشور است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24