Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزارش های هفت ماهه شرکت های سیمانی هم منتشر شد. اعداد و ارقامی که نشان از عملکرد مطلوب این صنعت در هفت ماهه ابتدایی سال را می دهد. صنعتی که توانست سود قابل توجهی را نصیب سهامدارانش کند. همچنین تاثیر افزایش ۳۰ درصدی نرخ محصولات سیمانی در نیمه نخست سال به وضوح در رشد درآمد شرکت های تولید کننده سیمان قابل ملاحظه است.

لبخند زندگی به سهامداران شرکت های سیمانی

بورس24 : گزارش های هفت ماهه شرکت های سیمانی هم منتشر شد. اعداد و ارقامی که نشان از عملکرد مطلوب این صنعت در هفت ماهه ابتدایی سال را می دهد. صنعتی که توانست سود قابل توجهی را نصیب سهامدارانش کند. همچنین تاثیر افزایش ۳۰ درصدی نرخ محصولات سیمانی در نیمه نخست سال به وضوح در رشد درآمد شرکت های تولید کننده سیمان قابل ملاحظه است. سهام حدود سی شرکت تولید کننده انواع سیمان و کلینکر در بازار سرمایه معامله می شود. سهم هایی که در نیمه نخست سال بازدهی قابل توجهی را برای سهامدارانشان داشته اند، به طوری که قیمت برخی سهم ها از ابتدای سال تاکنون به پنج برابر هم رسیده است.

این شرکت ها با چالش ها و مشکلاتی همچون افزایش دستمزد، حمل و نقل، مازاد ظرفیت تولید و... مواجه هستند اما با همه این ها افزایش نرخ سیمان به بهبود درآمد این شرکت ها کمک قابل توجهی کرده است. اما با همه این ها فعالان این صنعت معتقد هستند که افزایش نرخ دیگری برای پوشش هزینه ها لازم و ضروری است.

با توجه به منتشر شدن گزارش عملکرد هفت ماهه شرکت های سیمانی نگاهی به عملکرد و روند نزولی و صعودی این شرکت ها داریم.

شرکت سیمان بجنورد که با نماد"سبجنو" شناخته می شود و در بازار دوم بورس معامله می شود توانسته در هفت ماهه ابتدایی سال به لحاظ ریالی مبلغ ۱.۰۹۸.۱۰۹ میلیون ریال کسب کند. همچنین قیمت سهام این شرکت که به تولید سیمان پاکتی، سیمان فله و کلینکر می پردازد روز شنبه ۱۰۸۷۹ ریال بوده در حالی که این قیمت در اولین روز معاملاتی سال ۷۸۲۲ ریال بوده است.

"سخوز" یا همان سیمان خوزستان نیز در هفت ماهه ابتدایی سال توانسته درآمد ۲.۵۹۹.۸۴۹ میلیون ریالی از محل فروش محصولات خود به دست آورد. این شرکت علاوه بر فروش داخلی صادرات سیمان و کلینکر نیز انجام می دهد. قیمت سهام این شرکت در اولین روز معاملاتی سال ۹۸ با سرمایه اسمی 65 میلیارد تومان معادل ۵۰۴۸ ریال بوده که سهام این شرکت روز شنبه هفته جاری با سرمایه اسمی 140 میلیارد تومان، قیمت 4401 ریال معامله شده که نشان دهنده افزایش قیمت سهام این شرکت نسبت به روزهای ابتدایی سال بوده است.

سهام شرکت سیمان تهران با نماد معاملاتی"ستران" از ابتدای سال تاکنون جهش قابل توجهی داشته است. به طوری که سهام این شرکت در آغاز هفته جاری با قیمت ۱۲۸۴۹ ریال معامله شده در حالی که در اولین روز از سال جاری قیمت سهام این شرکت ۳۸۴۴ ریال بوده است. همچنین به لحاظ درآمدی نیز این شرکت توانسته ۲.۱۷۶.۸۰۰ میلیون ریال از فروش محصولات خود کسب کند. لازم به ذکر است که شرکت سیمان تهران هیچگونه صادراتی انجام نمی دهد و تمام محصول تولیدی در داخل کشور به مصرف می رسد. لازم به ذکر است که سهام سیمان تهران روز شنبه ۳.۲۷ درصد منفی بوده است.

سیمان دورود شرکتی که سهامش روز شنبه ۳.۲۷ درصد منفی بوده است. اما به طور کلی قیمت سهام این شرکت نیز رشد مناسبی را از ابتدای سال تاکنون رقم زده است. در ابتدای هفته سهام "سدور" 2172 ریال معامله شده است در حالی که در اولین روز معاملاتی سال قیمت سهام این شرکت ۱۵۴۶ ریال بوده است. به لحاظ فروش ریالی نیز ۷۷۹.۳۱۰ میلیون ریال از ابتدای سال تا کنون این شرکت در آمد داشته است.

سیمان شاهرود شرکتی که علاوه بر فروش داخلی صادرات سیمان نیز انجام می دهد، توانسته از ابتدای سال مالی تاکنون ۱.۴۳۸.۲۱۷ میلیون ریال درآمد کسب کند. قیمت سهام این شرکت نیز که در بازار اول تابلو اصلی بورس معامله می شود رشد قابل قبولی داشته است. در اولین روز از هفته جاری سهام این شرکت ۵۵۰۰ ریال معامله شده در حالی که قیمت سهام "سرود" در اولین روز معاملاتی سال ۱۷۹۱ ریال بوده است.

سیمان داراب شرکتی است که ۷۲۱.۳۳۵ میلیون ریال در هفت ماه ابتدایی سال درآمد کسب کرده است. "ساراب" که به تولید سیمان پاکتی پوزولانی، فله تیپ۲، پاکتی تیپ۲، کلینکر و سیمان غله پوزولانی می پردازد رشد سه برابری را در قیمت سهام شرکت به ثبت رسانده است. به طوری که در اولین روز معاملاتی سال قیمت سهام این شرکت ۱۷۲۳ ریال بوده در حالی که روز شنبه سهام این شرکت با قیمت ۳۶۲۵ ریال برای هر سهم معامله شده است.

"ساروم" سیمان ارومیه نیز عملکرد قابل توجهی در هفت ماهه ابتدایی سال داشته است. این شرکت به لحاظ ریالی مبلغ ۱.۵۴۹.۴۱۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده که این مبلغ علاوه بر فروش داخلی از محل صادرات سیمان و کلینکر نیز کسب شده است. قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال تاکنون دوبرابر شده است. ۶۶۵۱ ریال قیمت معاملاتی سهام این شرکت در روز شنبه بوده که این رقم در ابتدای سال جاری ۳۶۸۸ ریال بوده است.

سیمان قائن که با نماد "سقاین" شناخته می شود توانسته در هفت ماهه سال جاری ۵۹۴.۹۹۷ میلیون ریال از محل فروش داخلی سیمان و کلینکر و همچنین صادرات کلینکر به دست آورد. قیمت سهام این شرکت که در بازار دوم بورس معامله می شود روز شنبه ۲۱۱۸۷ ریال بوده که این رقم ابتدای سال ۱۰۵۶۰ ریال بوده است. لازم به ذکر است که سهام سیمان قائن در ابتدای هفته جاری پنج درصد منفی به ثبت رسیده است.

"سغرب" یا همان سیمان غرب نیز جهش قیمتی بالایی را در سهام خود داشته است. قیمت سهام این شرکت در اولین روز معاملاتی سال ۳۹۷۷ ریال بوده که روز شنبه با قیمت ۷۲۰۳ ریال معامله شده است. این شرکت که علاوه بر فروش داخلی صادرات سیمان را هم انجام می دهد توانسته در هفت ماه ابتدایی سال به لحاظ ریالی ۹۳۹.۰۹۳ میلیون ریال درآمد کسب کند.

سیمان بهبهان از دیگر شرکت های تولید کننده سیمان و کلینکر است که بخشی از محصولات خود را صادر هم می کند. این شرکت توانسته فروش ۶۹۴.۱۰۸ میلیون ریالی را در هفت ماه سال به ثبت برساند. روز شنبه سهام "سبهان" ۱۹۰۹۷ ریال معامله شده و این در حالی است که قیمت سهم این شرکت در ابتدای سال جاری ۳۳۲۵۱ میلیون ریال بوده است. البته در ابتدای سال تعداد سهام این شرکت 55 میلیون عدد بوده که در حال حاضر این رقم به 200 میلیون سهم رسیده و با این حساب سهامداران سبهان هم از ابتدای سال سود مناسبی کسب کرده اند.

سیمان اصفهان که با نماد "سصفها" شناخته می شود رشد قابل توجهی را در خصوص قیمت سهمش داشته است. ۶۵۸۳ ریال قیمت سهام سیمان اصفهان در ابتدای سال جاری یوده است و این رقم در اولین روز هفته جاری به ۲۴۴۴۰ ریال رسیده است. از جمله محصولات این شرکت سیمان سفید، کلینکر سفید، شن و ماسه و سیمان بوده که از محل فروش این محصولات در هفت ماهه ابتدایی سال ۷۰۹.۳۵۵ ریال درآمد کسب کرده است. نماد معاملاتی این شرکت روز شنبه ۴.۹۸ درصد مثبت بوده است.

قیمت سهام شرکت "سصوفی" از ابتدای سال تاکنون رشد حدود سه برابری داشته است. به طوری که سهام سیمان اصفهان روز شنبه ۳۲۳۶ ریال معامله شده در حالی که در ابتدای سال جاری قیمت سهام این شرکت ۱۸۱۱ ریال بوده است. این شرکت که در بازار اول تابلو فرعی بورس قرار دارد توانسته از محل فروش و صادرات محصولات خود معادل ۱.۷۲۳.۸۰۱ میلیون ریال درآمد کسب کند و از جمله مثبت های گروه سیمان، آهک و کلینکر در ابتدای هفته جاری بازار سرمایه بوده است.

سیمان فارس ۵۲۰.۰۴۳ میلیون ریال در هفت ماه ابتدایی سال درآمد داشته است. این شرکت که با نماد" سفار" شناخته می شود از جمله مثبت های بازار در ابتدای هفته جاری بوده است. قیمت سهام این شرکت نیز در ابتدای سال ۹۸ معادل ۷۵۷۲ ریال بوده که سهام این شرکت روز شنبه ۲۲۲۸۱ ریال معامله شده است.

"سخاش" از دیگر تولیدکنندگان سیمان و کلینکر است که توانسته معادل ۷۲۶.۹۵۱ میلیون ریال درآمد کسب کند. قیمت سهام سیمان خاش نیز همانند اکثر شرکت های این گروه روند افزایشی داشته و از ۱۲۵۴۵ ریال ابتدای سال به ۱۹۳۲۴ میلیون ریال در ابتدای هفته جاری رسیده است.

سیمان فارس نو "سفانو" به لحاظ ریالی توانسته درآمدی معادل ۱.۲۵۳.۲۸۵ میلیون ریالی را محقق کند. همچنین این شرکت علاوه بر فروش داخلی به صادرات محصولات تولیدی نیز می پردازد. قیمت سهام این شرکت در یازدهمین روز از ماه ابتدایی سال ۶۲۳۲ ریال بوده که سهام شرکت سیمان فارس نو روز شنبه ۱۲۲۷۹ ریال معامله شده است.

لازم به ذکر است که جامعه آماری این گزارش مربوط به شرکت هایی می شود که سال مالی آن ها تاریخ ۲۹ اسفند ماه هر سال است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24