Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نایب رئیس شرکت بورس گفت: اگراستفاده از اطلاعات و دانش بورسی که از طریق شبکه های مجازی هدایت می شود مورد نقد و انتقاد متولیان و کارشناسان قرار دارد راه حل رفع آن ممنوعیت و محدودیت استفاده از این شبکه های مجازی نیست بلکه باید تلاش شود تا درکناراین شبکه های مجازی، در گاهی برای جذب مردم از سوی شبکه‌های مجازی به سمت فضای سرمایه‌گذاری هوشمند مهیا شود.

خواجه نصیری: باید مردم را جذب فضای سرمایه‌گذاری هوشمند کنیم

بورس24 : محمود رضا خواجه نصیری نایب رئیس شرکت بورس و مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به استقبال سرمایه گذاران جدید از بازارسرمایه گفت: در شرایط کنونی اگر به دنبال ورود سرمایه‌گذاران تازه وارد از مسیر درست بوده و درصدد هستیم تا این افراد مقصران اصلی بحث های هیجانی بازار نباشند،بایستی متولیان امر و سیاستگذاران بازار سرمایه دست به کار شده و حرکت مناسبی برای آن داشته باشند.

وی بابیان اینکه امروزه شبکه‌های مجازی نقش بزرگی در وضعیت تصمیم سازی و مسائل اجتماعی جامعه ما دارند افزود: اگر در شرایط کنونی به هدایت جریان اطلاعاتی که از سوی شبکه‌های فضای مجازی ،ابزارهای بدون مجوز و غیر علمی و همچنین غیر کارشناسی ؛معترض هستیم باید مدنظر داشته باشیم که راه حل رفع این بحران ،مسدود کردن شبکه های مجازی نبوده و با این نوع محدودیت ها نمی توانیم جلوی این تاثیرگذاری را بگیریم.

نایب رئیس شرکت بورس تصریح کرد: در چنین شرایطی باید در دو جهت هدف گذاری کرد نخست؛افزایش توان اطلاع رسانی درست و سالم و دوم ارایه ابزارهای هوشمند برای سرمایه‌گذار تا پیرو آن بتوانیم نسبت به تقویت سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کنیم.

به گفته خواجه نصیری درصورت بهره گیری از چنین رویه ای می توان شرایط را به گونه ای مهیا کرد تا خود مردم در انتخاب میان شبکه های مجازی غیر مجاز ،غیر رسمی و بعضاً غیر کارشناسی ، نسبت به انتخاب شبکه های کارشناسی و رسمی اقدام خواهند کرد.

نایب رئیس شرکت بورس تصریح کرد: اگراستفاده از اطلاعات و دانش بورسی که از طریق شبکه های مجازی هدایت می شود مورد نقد و انتقاد متولیان و کارشناسان قرار دارد راه حل رفع آن ممنوعیت و محدودیت استفاده از این شبکه های مجازی نیست بلکه باید تلاش شود تا درکناراین شبکه های مجازی، در گاهی برای جذب مردم از سوی شبکه‌های مجازی به سمت فضای سرمایه‌گذاری هوشمند مهیا شود.

خواجه نصیری با تاکید بر نقش سازمان بورس و همچنین سایر بورس های فعال درکشور خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این مساله ؛سازمان بورس؛ بورس ها و کلیه نهادهای مالی کشور باید به شکل هماهنگ و دسته جمعی توان ویژه‌ای را برای افزایش چنین درگاه‌هایی با امکان دسترسی آسان تر مردم به صندوق های سرمایه گذاری ،مشاوره های سرملایه گذاری و سیستم های سرمایه گذاری هوشمند را تخصیص دهند.

به گفته وی در صورت بروز چنین اتفاقی در صورتی که مردم آگاهی کافی برای عدم استفاده از این ابزارهای غیرمجاز وغیرکارشناسی وهمچنین مخاطراتی که این شبکه ها برای آنها وسرمایه هایشان دارد،را کسب کنند ، آنگاه در انتخاب میان این درگاههای تخصصی و رسمی و شبکه های مجازی غیر مجاز قطعا درگاههای تخصصی را انتخاب خواهند کرد.

خواجه نصیری تصریح کرد: در صورت مهیا شدن دسترسی آسان عموم مردم به درگاه های شناخته شده بازار سرمایه ؛مردم از این درگاه های رسمی ،مورد اعتماد و شناخته شده استفاده کرده و بدین ترتیب تمام خدمات مالی و سرمایه گذاری خود را از این مسیر درست دنبال خواهند کرد.

نایب رئیس شرکت بورس افزود: برای تحقق این مهم تنها راه این است که متولیان بازار سرمایه با صرف هزینه و سرمایه گذاری نسبت فرهنگ‌سازی دراین زمینه اقدام کرده تا مردم آسان تر و راحت از شبکه های مجازی به سمت درگاه های تخصصی و کارآمد سوق پیدا کنند.

خواجه نصیری تصریح کرد: این اقدام دیر یا زود باید توسط متولیان بازار سرمایه انجام شود و سازمان بورس باید شخصاً در این فضا وارد شده و شرایط را به گونه ای مهیا کند تا دسترسی لازم برای مردم میسر شود تا مردم متوجه شوند که اگر مردم از این درگاههای رسمی برای سرمایه گذاری اقدام کنند،تحت حمایت بوده و اطلاعات صحیح و انتخاب درست را خواهند داشت و طبیعتاً پیرو آن ریسک سرمایه گذاری های آنها کاهش یافته و احتمال موفقیت آنها افزایش می یابد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24