Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

افزایش ظرفیت ١٠٠ درصدی در پیش است همه آمارها صعودی شده... افزایش سرمایه ای از محل انباشته در دستور کار است احتمال تجمیع معادن کوچک با بزرگان

چهار خبر قابل تامل از «کاذر»

بورس24 : شرکت فرآورده های نسوز آذر یکی از بزرگترین و با سابقه ترین شرکت های تولیدکننده محصولات نسوز در کشور به شمار می رود که ظرفیت بالای 85 هزار تنی آن، تنوع محصولات و همچنین تولید اقلام انحصاری آن را در زمره یکی از شرکت های مطرح در عرصه تولید مواد نسوز قرار داده است.

قیمت سهام این شرکت در اولین روز معاملاتی سال 2400 ریال بوده که روز شنبه هفته جاری با قیمت حدود 9200ریال در حال معامله است، که رشد بیش از 250درصدی قیمت سهام این شرکت را نشان می دهد.

افزایش ظرفیت 100 درصدی در پیش است

مرتضی توکلی معاون مالی شرکت فرآورده های نسوز آذر در گفت وگو با بورس24 در خصوص ظرفیت تولیدی این شرکت و این که با توجه به راه اندازی طرح توسعه شرکت چه میزان به تولیدات این شرکت اضافه خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر ظرفیت شرکت تولید شرکت 45 هزار تن محصول نسوز است که سال آینده و با اجرایی شدن طرح توسعه ، 45 هزار تن دیگر نیز به ظرفیت تولیدی شرکت اضافه خواهد شد.

او در پاسخ به این که ثبت اختراعات صورت گرفته در نسوز آذر تا چه میزان باعث تولید انحصاری شرکت می شود پاسخ داد: شرکت سال های بسیاری است که به تولید محصولات نسوز می پردازد. از آنجایی که دانش فنی این مهم در اختیار نسوز آذر بوده و سابقه تحقیق و توسعه را هم در این موضوع داشته ایم، به همین دلیل نسبت به ثبت آن اقدام کردیم.

مرتضی توکلی در خصوص زمان به بهره برداری رسیدن طرح توسعه ای این شرکت گفت: طرح توسعه شرکت نسوز آذر در سه ماهه دوم سال 99 به بهره برداری خواهد رسید ، غیر از این مورد نیز طرح توسعه ای جدیدی در دستور کار نداریم.

آمارهای صعودی «کاذر»

معاون مالی شرکت فرآورده های نسوز آذر در رابطه با عملکرد 6 ماهه این شرکت نیز بیان کرد: به لحاظ تولید در 6 ماهه ابتدایی سال طبق بودجه تعدیل شده پیش رفته و حتی دو درصد نیز فراتر از بودجه در نظر گرفته تولید محصولات نسوز داشته ایم. در خصوص میزان فروش در نیمه نخست سال نیز حدود 11 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش فروش داشته ایم.

او با بیان این که شرکت نسوز آذر در مبلغ فروش نیز نسبت به بودجه حدود هشت درصد افزایش داشته است ، افزود: به طور کلی عملکرد شرکت در نیمه نخست سال عملکرد قابل قبول و مطلوبی بوده است که امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

یک افزایش سرمایه جذاب در راه است

این مقام مسئول در خصوص برنامه های این شرکت برای افزایش سرمایه نیز گفت: شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار خود ندارد. اما برای سال آینده افزایش سرمایه ای از محل سود انباشته خواهیم داشت که پس از طرح موضوع برای سهامداران و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار این افزایش سرمایه در سال آینده انجام خواهد شد.

6 ماهه ای که دلچسب بود

گفتنی است ، شرکت فرآورده های نسوز آذر در ۶ ماهه منتهی به شهریور ٩٨ برای هر سهم ۵١۴ ریال سود محقق کرد. این در حالی است که کاذر در مدت مشابه سال قبل تنها ٢٠ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود. ١١۵ درصد رشد درآمدهای عملیاتی و رشد ٣٨٧ درصدی سود عملیاتی، همچنین کاهش ٣٨ درصدی هزینه های مالی در ۶ ماهه یاد شده نسبت به مدت مشابه در سال ٩٧ از جمله نکات مثبت گزارش این شرکت بود.

افزون بر این ، شرکت فرآورده های نسوز آذر در ۶ ماهه منتهی به شهریور ١٣٩٨مبلغ ٨١میلیارد تومان فروش داشته است که حدود ١۵میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به شهریور ماه می باشد.

وقتی معدن «کاذر» جذاب می شود

خبر مهم دیگر کاذر تجمیع معادن شرکت های کوچک در شرکت های بزرگ است.نسوز آذر دسترسی مناسبی به معدن حاوی دولومیت دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز هفته گذشته در پنجمین همایش صنعت دیرگداز، با تاکید بر تجمیع معادن کوچک غیراقتصادی گفته بود: در صنعت نسوز تولید مازاد داریم و به هر اندازه صنایع، توسعه پیدا کنند، توان پاسخگویی نیاز آنها در کشور وجود دارد.

وی افزوده بود: صنعت نسوز کشور، تنها صنعتی است که توسعه تحقیقات و تامین نیاز صنایع معدنی را در قالب بخش خصوصی محقق کرده است؛ به نحوی که در این صنعت، تولید مازاد داریم و مصرف کنندگان به تولیدکنندگان داخلی، کاملا اعتماد دارند که این امر جای خوشحالی دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز ادامه داده بود: اما موضوع حائز اهمیت این است که تامین نهاده‌های مورد نیاز ما خارج از توان بخش خصوصی است و در این زمینه از سوی دولت توجه نشده و برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم؛ با این حال همیشه نیاز برخی صنایع معدنی مانند فولاد و سیمان را تامین کردیم.

وی با تاکید بر این که ظرفیت‌سازی در صنعت دیرگداز انجام شده و حال باید اکتشافات برای شناسایی ذخیره جدید منیزیت سرعت گیرد، افزوده بود: خوشبختانه برای حل این مشکل، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو تصمیم گرفتند و قول کمک به ما دادند تا معادن کوچکی که اقتصادی نیستند، تجمیع شوند تا نیاز ما تامین شود.

حسین زاویه گفته بود: امسال با وجود محدودیت های بین المللی و موانع بر سر راه تولید، استقبال شرکت‌های داخلی برای حضور در پنجمین نمایشگاه صنعت دیرگداز چشمگیر بوده؛ به طوری که حدود ۱۲ شرکت برای اولین بار به جمع شرکت کنندگان پیوستند و این شرکتها، در زمینه سرامیک ها و مواد شیمیایی فعال هستند که فرصت مناسبی برای آنها فراهم شده تا مواد مورد نیاز تولید خود را از نسوزها تامین کنند و به عنوان مصرف کننده نسوزها این ارتباط را به صورت مداوم با تولیدکنندگان این بخش حفظ کنند.

وی ادامه داده بود: امسال در راستای احیای معادن کوچک قرار است میزگرد تخصصی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در معادن تامین کننده مواد اولیه معدنی مورد نیاز صنعت دیرگداز با حمایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارائه شود.

با توجه به این اظهارات ، نسوز آذر که دسترسی به معدن دولومیت دارد می تواند یکی از گزینه های تجمیع معادن کوچک باشد و با توجه به تولید آجر غیر منیزیتی یکی از قطب های متفاوت صنعت نسوز به شمار می رود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24