Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کردبچه: جذابیت های لازم برای بیمه های زندگی، را ممکن کنیم نشست خبری ۲۶ امین همایش ملی بیمه و توسعه، با موضوع افزایش ضریب نفوذ، چالش ها و راهکارها صبح امروز با حضور حمید کردبچه رییس پژوهشکده بیمه برگزار شد. در این نشست...

چشم انداز هدف گذاری ضریب نفوذ بیمه در جامعه تا ۱۴۰۴؛ رویا یا واقعیت؟!

بورس24 : نشست خبری ۲۶ امین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع افزایش ضریب نفوذ، چالش ها و راهکارها صبح امروز با حضور حمید کردبچه رییس پژوهشکده بیمه برگزار شد.

وی در این نشست در میان خبرنگاران به هدف گذاری کلان ضریب نفوذ ۷ درصدی بیمه در جامعه اشاره کرد و گفت: هدف کلان برای ضریب نفوذ بیمه ۷ درصد و رسیدن به این هدف گذاری تا سال ۱۴۰۴ قدری دور از دسترس است. در حال حاضر بر اساس آخرین آمار ضریب نفوذ نفوذ بیمه در کشور ۲.۳۸ درصد است در حالی که در دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه ۱.۱ درصد بوده است.

او گفت: این ضریب در مدت دهه گذشته تقریبا هر ساله ۸ درصد رشد داشته است که به رغم شرایط حاکم بر اقتصاد و GDP کشور رقم مناسبی است. اگر همین روند را به عنوان نرخ پایه رشد لحاظ کنیم حدود ۱۵ سال نیاز است تا به هدف مورد نظر برسیم. 

وی ادامه داد: همانطور که می دانید ضریب نفوذ نسبت GDPبه حق بیمه تولیدی است که این حق بیمه شامل بیمه های زندگی و غیر زندگی است. ضریب نفوذ ما نیز عمدتا ناشی ازبیمه های اجباری است و با توجه به وضعیتی که بیمه های زندگی در کشور پیدا کرده است سهمی بالغ بر ۱۴.۵ درصد در پرتفوی بیمه ای کشور دارند که در دنیا سهم این نوع از بیمه ها ۵۲ درصد است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

او افزود: البته در کشور ما باید این موضوع را لحاظ کرد که ما با تورم دو رقمی روبرو هستیم و از آنجا که در بیمه های زندگی بحث سرمایه گذاری بر موضوعات بیمه ای چربش دارد و باید جذابیت های لازم برای این رشته بیمه ای ایجاد شود.

کردبچه اعلام کرد ۲۶ امین همایش ملی بیمه و توسعه با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، در دو روز ۱۲ و ۱۳ آذر ماه برگزار خواهد شد.

به گفته وی این مهم با هدف بررسی راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، بررسی ایجاد جذابیت های لازم در حوزه بازاریابی و فروش بیمه های زندگی و بررسی به کارگیری ابزار های جدید تامین مالی و سرمایه گذاری در صنعت بیمه، برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این همایش حدود هزار نفر شرکت کننده حضور خواهند داشت و پنل های تخصصی متمرکز بر مباحث علمی، بررسی راهکارهای افزایش ضریب نفوذ برای رشد و ارتقا صنعت بیمه کشور نیز برگزار و پیگیری خواهند شد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24