Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان دشتستان برگزار شد. این مجمع ۶۵ درصد سود شرکت را تقسیم کرد.

تقسیم ۶۵ درصد سود سیمان دشتستان در مجمع

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان دشتستان برگزار شد. این مجمع 65 درصد سود شرکت را تقسیم کرد.

کیومرث موسیوند مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: از دی تا فروردین ماه سال گذشته قطعی گاز را داشتیم که همین عامل سبب شد تا ۸۲ هزار تن تولید سیمان و کلینکر را از دست بدهیم. هم اکنون بزرگترین چالش ما بحث کم آبی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی کارخانه در بحث تامین آب با مشکل مواجه هستیم. در خصوص دستاورد سیمان دشتستان برای سال مالی مورد گزارش کاهش بدهی مالیاتی و کاهش هزینه های تامین مواد اولیه را داشته ایم. از سویی بالاترین نرخ فروش صادراتی را نسبت به رقبا کسب کرده ایم.

او در ادامه تصریح کرد: طبق برآوردهای ما حدود ۱۹ میلیارد تومان هزینه پروژه های شرکت در سال مالی آینده خواهد بود. در سال مالی مورد گزارش ۵۰۴ هزار تن صادرات کلینکر را داشته ایم. از سویی تا پایان سال مالی مورد گزارش توانستیم بخش ارزی تسهیلات شرکت را پرداخت کنیم. ۳۰۸ میلیارد تومان باقی بدهی سیمان دشتستان به بانک ها است که امیدواریم بخشی از این میزان را در سال مالی آتی پرداخت کنیم. از سویی شاهد افزایش نرخ در صنعت سیمان در خرداد ماه امسال بودیم که تنها دو ماه از سال مالی ما را پوشش داد اثرات این افزایش نرخ در عملکرد مالی سال آینده ما منعکس خواهد شد.

در پایان این مجمع با موافقت سهامداران حاضر در مجمع صورت های مالی سال مالی مورد گزارش تصویب شده و به ازای هر سهم ۱۶ تومان سود تقسیم شد که این رقم 65 درصد سود محقق شده شرکت است.

تکمیلی: 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع شرکت سیمان دشتستان صبح امروز با حضور اعضای هیات مدیره و سهامداران برگزار شد.

کیومرث موسیوند مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان در این مجمع گفت: به دلیل قطعی گاز که از دی ماه تا فروردین داشته ایم معادل 82 هزار تن را از دست دادیم. البته برای جبران این عدم تولید پروژه هایی داریم که امیدواریم به انجام برسند.

او گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش شرکت تامین آب و گاز مورد نیاز است که سعی کرده ایم این موارد را به حداقل برسانیم. در سال مالی مورد گزارش توانستیم 161 هزار تن تولید سیمان و 124 هزار تن تولید کلینکر داشته باشیم. از سویی موفق به صادرات 504 هزار تن کلینکر شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از جمله دلایل کاهش تولید در سال مالی قبل را می توان به مواردی همچون قطعی و افت فشار گاز در بیش از 29 نوبت، خراب شدن درایو و عدم ارائه خدمات به وسیله شرکت سازنده به علت تحریم ها، به تاخیر افتادن تعمیرات اساسی به دلیل زمان بر شدن خرید پنیون کوره که ساخت کشور آلمان بوده از تیر ماه 97 درخواست خرید و پروفرمای آن تهیه شده اما به دلیل تحریم ها شرکت مجبور شده این قطعه را از طریق یک شرکت واسطه دیگری که به طریقی تحریم ها را دور زده تهیه نمایند که این امر بیش از هفت ماه به طول انجامید که آثار ناشی از آن باعث به تاخیر انداختن تعمیرات اساسی کوره و توقفات ناخواسته ناشی از آن شده که در مجموع سه عامل بالا باعث کاهش حدود 135 هزار تن کلینکر نسبت به بودجه پیش بینی شده شده است.

مدیر عامل شرکت سیمان دشتستان در ادامه بیان کرد: مصرف بالای انرژی، وابسته بودن به فعالیت های جانبی مانند مسکن و ساخت و ساز، آلاینده بودن این صنعت، عدم جا به جایی ارز و افزایش قیمت تمام شده محصول از جمله نقاط ضعف در صنعت سیمان محسوب می شود. 

گفتنی است، در ادامه با تصویب صورت های مالی سال مالی مورد گزارش به ازای هر سهم 16 تومان سود تقسیم شد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24