Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به نظر می رسد در مجلس شورای اسلامی تغییرات زیادی بر بودجه سال ٩٩ اعمال خواهد شد. اما مسئله ای که به ضرر بازار سرمایه باشد در بودجه مشاهده نمی شود.

ایرادهایی که ممکن است مجلس از بودجه ٩٩ بگیرد/ مسئله ای که به ضرر بازار سرمایه باشد در این بودجه دیده نمی شود

بورس24 : دولت این هفته لایحه بودجه سال 99 را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد؛ بودجه ای که به نظر می رسد جای بحث و کار کارشناسی زیادی داشته باشد. به نظر می رسد بودجه سال 99 با کسری مواجه است که دولت تلاش دارد آن را از محل های مختلفی تامین کند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که دولت قصد داشته بخشی از کسری بودجه را از طریق افزایش قیمت بنزین جبران کند. این ها همه در حالی است که با توجه به کاهش چشمگیر فروش نفت، بودجه کاملا انقباضی شده است، به طوری که روحانی نیز در ابتدای سخنان خود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که "بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود". باید منتظر بمانیم و ببینیم در چه بخش هایی از این بودجه چه تغییراتی اعمال خواهد شد.

سعید درخشانی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با بورس24 در خصوص کلیات بودجه سال 99 که به مجلس شورای اسلامی ارائه شد گفت: به احتمال بسیار زیادی تغییراتی در بودجه اعمال خواهد شد. چرا که به نظر می رسد درآمدهایی که دولت در بودجه دیده با مصارف اش هم خوانی ندارد. به نظر می رسد در مجلس شورای اسلامی تغییرات زیادی بر بودجه سال 99 اعمال خواهد شد. اما مسئله ای که به ضرر بازار سرمایه باشد در بودجه مشاهده نمی شود. گمان می کنم تمام چیزهایی که برای بودجه 99 و تغییراتی که مجلس ایجاد خواهد شد به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص مواردی که به نظر می رسد در بودجه دستخوش تغییراتی خواهد شد افزود: در حقیقت در خصوص درآمدهایی که دولت پیش بینی کرده و همچنین هزینه ها نیز به نظر می رسد که هزینه ها را سطح پایین دیده است. به خصوص در رابطه با فروش دارایی ها که 50 هزار میلیارد تومان دیده شده و یا فروش اوراق را 90 هزار میلیارد تومان دیده اند که این ها با واقعیت های جامعه هم خوانی ندارد. به نظر می رسد که این موارد تغییر خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24