Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هر روز ؛ بیشتر از دیروز!! کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تصویب کرد... طبق گزارش روزنامه هافینگتون‌پست، این کمیته ۲ بند تصویب‌شده برای استیضاح ترامپ را برای رأی‌گیری در صحن عمومی مجلس نمایندگان، به این مجلس فرستاد تا ترامپ سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد که استیضاح می‌شود...

ترامپ به استیضاح نزدیک تر می شود

بورس24 : کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تصویب کرد.

طبق گزارش روزنامه هافینگتون‌پست، این کمیته ۲ بند تصویب‌شده برای استیضاح ترامپ را برای رأی‌گیری در صحن عمومی مجلس نمایندگان، به این مجلس فرستاد تا ترامپ سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد که استیضاح می‌شود.

رأی‌گیری مجلس نمایندگان قبل از تعطیلی کنگره آمریکا در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود این مجلس با توجه به آنکه اکثریت صندلی‌های آن در اختیار دموکرات‌ها است با استیضاح ترامپ موافقت کند.

در صورت تصویب استیضاح ترامپ، دیگر شاخه قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس سنا جلسه محاکمه استیضاح او در ماه ژانویه برگزار خواهد کرد. تا به حال پیش‌بینی‌ها این است که سنا با اکثریت جمهوری‌خواه، ترامپ را از اتهامات مطرح‌شده علیه او تبرئه خواهد کرد و او از سمتش عزل نخواهد شد.

نمایندگان جمهوری‌خواه در چند رأی‌گیری که تا به حال بر سر استیضاح ترامپ برگزار شده، مخالفتشان را به صورت متحد با آن نشان داده‌اند.

در رأی‌گیری روز جمعه هم اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان بر اساس وابستگی‌های حزبی به تصویب بندهای استیضاح ترامپ رأی دادند. از میان ۲۴ نماینده دموکرات ۲۳ نماینده به این بندها رأی موافق دادند و تمامی ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه با آن مخالفت کردند.

۲ بند تصویب شده برای استیضاح ترامپ، «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» را شامل می‌شود. اعضای دموکرات مجلس نمایندگان می‌گویند ترامپ با تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین برای تحقیقات فساد از کسب و کار رقیب انتخاباتی‌اش «جو بایدن»، از قدرت سوءاستفاده کرده؛ ضمن آنکه او با مانع‌تراشی در حضور مقام‌های کاخ سفید و خودداری از ارائه اسناد مرتبط، در مسیر تحقیقات کنگره مانع‌تراشی کرده است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا درباره آخرین تحولات پیرامون روند استیضاح ترامپ گفته است که در صورت تصویب طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان، برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ، «اولین دستور کار» مجلس سنا در ماه ژانویه(۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۸) خواهد بود.

منبع : فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24