Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صحبت از آلومینیوم ایران است سهمی که از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود ١٠٠ درصد بازدهی برای سهامداران داشته است. این شرکت در گزارش شش ماهه خود رشد ٨١ درصدی در سود خالص را شناسایی کرد و شاهد رکورد شکنی هایی از این شرکت برای تقاضای محصولات در بورس کالا هستیم...

دلیل اقبال به سهام ایرالکو در بورس

بورس24 : صحبت از آلومینیوم ایران است سهمی که از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود 100 درصد بازدهی برای سهامداران داشته است. این شرکت در گزارش شش ماهه خود رشد 81 درصدی در سود خالص را شناسایی کرد و شاهد رکورد شکنی هایی از این شرکت برای تقاضای محصولات در بورس کالا هستیم.

فروش عالی است

مصطفی رضائی معاون مالی و منابع انسانی شرکت آلومینیوم ایران درباره آخرین رخدادهای این شرکت در حوزه فروش محصول به بورس24 گفت: بر اساس استراتژی ای که در مجموعه حکفرما شده ، تیمی تخصصی برای پیاده سازی شرایطی مساعد در حوزه فروش عملیاتی شده که این اقدامات منجر شده تا فروش های ما به نسبت گذشته بر اساس سازوکاری مشخص و مدون عملیاتی شود، این موضوع یکی از مواردی است که در افزایش فروش اثر گذار بوده است.

رضایی افزود: از دیگر عواملی که منجر شد تا تقاضا برای خرید شمش در بازار داخل افزایش یابد موضوع تحریم ها بود که واردات شمش را با مشکل روبرو کرد و تیم فروش از این فرصت بهره لازم را برای توسعه بازار به کار برد. البته در حوزه درآمدی علاوه بر اصلاح ساختارهای فروش و بررسی تمام شرایط بازار نوسانات نرخ ارز هم بی تاثیر نبوده و منجر به افزایش درآمد و بهبود عملکرد ما شده است.همچنین در حوزه منابع انسانی هم برای چابک شدن و ترمیم بدنه نیروی انسانی مشوق های خوبی برای بازنشستگی و بازخرید نیروهای استخدامی و اصلاح شرایط نیروهای پیمانکاری و انتقال آن ها به خطوط تولیدی عملیاتی شده است.

این مقام مسئول در آلومینیوم ایران به چالش های ایجاد شده در اثر تحریم ها هم اشاره کرده و گفت: یکی از مواردی که محدودیت هایی را برای ما ایجاد کرده است بحث واردات مواد اولیه است که این موضوع نیز منجر شد تا ما با قرار داد های میان و بلند مدت برای تامین مواد اولیه بخشی از ریسک ایجاد شده را پوشش دهیم تا حداقل مشکل را در تامین مواد اولیه داشته باشیم، از طرفی با کاهش ضایعات تولید، افزایش بهره وری و کنترل میزان مصرف مواد اولیه شرایط خوبی را برای تدوام تولید ایجاد کردیم.

معاون مالی و اقتصادی آلومینیوم ایران به مهندسی های مالی ایجاد شده و پیگیری های مستمر برای کاهش هزینه های مالی هم اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در راستای کاهش هزینه مالی اجرا شد استفاده از مشوق های قانونی بود که در همین راستا توافقی با بانک صنعت و معدن عملیاتی شد تا بدهی ارزی ما به صورت ریالی تسویه شود که اگر این اقدام عملیاتی نمی شد با توجه به نوسانات قیمت ارز بخش قابل توجهی از سود ما صرف تامین هزینه های مالی می شد.

احتمال تسویه بدهی با دلار ارزان

وی ادامه داد: در همین راستا در تلاشیم تا بدهی 80 میلیون دلاری به بانک صادرات را با استفاده از ماده 46 رفع موانع تولید رقابت پذیر با نرخ 1226 تومان تسویه کنیم، مذاکرات گسترده ای پیرامون این موضوع عملیاتی کرده ایم که نهایتا بانک مرکزی باید در این خصوص اظهار نظر کند، اگر در این موضوع نیز به توافق برسیم سهم هزینه های مالی در ساختار ترازنامه ای ما کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

رضایی درباره صادرات مجموعه هم گفت: با توجه به عملکرد نامناسب شرکت های تولید کننده آلومینیوم در صادرات آلومینیوم به ترکیه بازار این منطقه با نوسانات منفی روبرو شد که این نوسانات در پاره ای از موارد منجر به فروش کالا پایین تر از قیمت LME هم می شد. اما با توجه به سیاست هایی که پیاده سازی کردیم تلاش شد تا به میزان نیاز ارزی اقدام به صادرات کنیم و در تلاشیم تا با تولید کالاهای جانبی مثل بیلت های طول بلند ارزش افزوده بیشتری تولید کنیم و با تشکیل کنسرسیوم در این حوزه با همکاری سایر شرکت ها سبد محصولات متنوعی را برای صادرات فراهم کنیم و به صورت اصولی و هدف مند اقدام به صادرات کنیم.

وی درباره رشد قیمت سهام این مجموعه هم گفت: با توجه به اقداماتی که در مجموعه عملیاتی کردیم در حوزه تولید، فروش و تولید محصول با کیفیت همچنین تغییراتی که در صورت های مالی شاهد آن هستیم در تصمیم گیری سهامداران برای سرمایه گذاری اثر گذار بوده است، همچنین روند کلی بازار نیز در تغییرات قیمت سهام ما بی تاثیر نبوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24