Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شرکت گل گهر در آبان ماه موفق به ثبت رکورد جدیدی در فروش ماهانه شد. این شرکت توانست در آبان ماه امسال بیش از ٨۶ هزار و ٧٢٨ میلیارد ریال محصول بفروشد که این مبلغ در قیاس با آبان ماه سال گذشته ٧۴ درصد افزایش داشت و بالاترین فروش ماهانه گل گهر بود.

ثبت یک رکورد جدید در فروش گل گهر/ اظهار نظر امیدوارکننده سهامدار عمده درباره این شرکت

بورس24 : شرکت گل گهر در آبان ماه موفق به ثبت رکورد جدیدی در فروش ماهانه شد. این شرکت توانست در آبان ماه امسال بیش از 86 هزار و 728 میلیارد ریال محصول بفروشد که این مبلغ در قیاس با آبان ماه سال گذشته 74 درصد افزایش داشت و بالاترین فروش ماهانه گل گهر بود.

همچنین تولید انواع محصولات گل گهر تا پایان ابان ماه از 18،8 میلیون تن عبور کرده و توانسته 70 درصد از برنامه های کل سال 98 را تا پایان آبان ماه محقق کند. افزون بر این رشد فروش داخلی شرکت و همچنین عبور مجموع فروش داخلی و خارجی آن از 9،5 میلیون تن را نیز باید یکی دیگر از موفقیت های این شرکت به شمار آورد.

از طرفی رشد 50 درصدی سود خالص 6 ماهه ابتدایی سال جاری گل گهر را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نباید فراموش کرد. این شرکت در نیمه نخست امسال بیش از 26 هزار و 58 میلیارد ریال سود خالص ساخت و برای هر سهم 724 ریال سود کنار گذاشت.

اما با وجود همه این موفقیت ها و ثبت رکوردهای تازه اما سهام گل گهر اخیرا بین محدوده قیمتی 800 تا 650 تومان در نوسان بوده و به نظر می رسد بازار نیز آنچنان که در خور این سهم است، به آن اقبال نشان نمی دهد.

چرا بازار به کگل اقبال نشان نمی دهد؟

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات از سهامداران عمده شرکت گل گهر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت گل گهر در سال جاری ابراز داشت: در خصوص شرکت بزرگی مانند گل گهر باید به نکته بسیار مهمی توجه داشت. می دانیم که شرکت گل گهر تولید خوبی داشته و از سوی دیگر صادرات آن مانند سابق ادامه یافته و این موضوع موجب شده تا علاوه بر این که ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات محصولاتش تامین کند، از همین محل نیز سود خوبی شناسایی کرده و منتفع می شود.

وی افزود: اما موضوع بسیار مهمی که کمتر به آن توجه می شود این است که سود شرکت های زیرمجموعه گل گهر به نوعی از خود شرکت گل گهر در حال پیشی گرفتن است. اما شرکت گل گهر در عملکرد 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه سود شرکت های زیرمجموعه را نمی تواند در عملکرد خودش نشان دهد. بلکه باید پس از برگزاری مجامع سالیانه این شرکت ها خود شرکت گل گهر مجمع برگزار کرده و سود تقسیمی شرکت های زیرمجموعه را در صورت های مالی خود لحاظ کند.

سود واقعی گل گهر خیلی خیلی بیشتر از رقمی است که در گزارش ها می بینیم

این مقام مسئول در شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات اذعان داشت: با توجه به این که کلیه شرکت های زیرمجموعه گل گهر دارای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه هستند، بنابراین سودی که این شرکت ها در ماه های ابتدایی سال جاری در مجامع مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 برگزار کرده اند، در صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 98 گل گهر شناسایی و اعمال می شود و همین شرایط برای سال های آتی نیز ادامه دارد.

علی اکبری تاکید کرد: بنابراین سود واقعی گل گهر زمانی مشخص می شود که مجامع شرکت های زیرمجموعه گل گهر برگزار شوند و این شرکت سود تقسیمی زیرمجموعه های خود را در اسفند ماه همان سال شناسایی خواهد کرد. در واقع آن زمان می توان متوجه شد که گل گهر چقدر سود ساخته است.

او در ادامه بیان داشت: توجه داشته باشیم که بسیاری از زنجیره های فعالیت شرکت گل گهر از سنگ آهن تا شمش تولیدی توسط شرکت های زیرمجموعه گل گهر تولید می شود و سود شرکت های زیرمجموعه گل گهر نیز بسیار مطلوب و مناسب است. بنابراین انتظار سود قابل ملاحظه ای را از گل گهر داریم.

مدیر مالی ومعادن در پایان اضافه کرد: با توجه به این که گل گهر در طی سال نمی تواند سود زیرمجموعه های خود را شناسایی کرده و در صورت های میان دوره ای خود لحاظ کند بنابراین در گزارش های این شرکت صرفا عملکرد خود گل گهر قابل مشاهده است اما در واقع عملکرد واقعی گروه گل گهر یا زنجیره تولیدی گروه این شرکت بسیار بسیار مطلوب تر از مبالغی است که در گزارش های این شرکت منتشر شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24