Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

نفت پارس جزو سهام پر بازده در یک سال اخیر بوده که توانسته در حوزه درآمد زایی خوب عمل کند و درآمدی بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان را متاثر از فروش کالاهای تولیدی خود محقق کند. بر اساس گزارش های ارائه شده شنفت در سال جاری افزایش تولید و فروش در روانکار را تجربه می کند...

نفت پارس و یک افزایش سرمایه ۵٠ میلیارد تومانی دیگر

بورس24 : نفت پارس جزو سهام پر بازده در یک سال اخیر بوده که توانسته در حوزه درآمد زایی خوب عمل کند و درآمدی بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان را متاثر از فروش کالاهای تولیدی خود محقق کند.

بر اساس گزارش های ارائه شده"شنفت" در سال جاری افزایش تولید و فروش در روانکار را تجربه می کند.

کنترل هزینه ها

علی کرامتی معاون مالی نفت پارس درباره آخرین وضعیت عملکردی نفت پارس به بورس24 گفت: با توجه به برنامه هایی که پیش بینی کردیم فروش ما امسال از سال گذشته بیشتر خواهد بود و رقم فروش ما در شش ماهه نزدیک به فروش یکساله گذشته بود.

وی ادامه داد: البته بخشی از افزایش رقم فروش متاثر از افزایش نرخ روغن بوده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در حدود ۷۰ درصد از هزینه تولید مربوط به لوبکات است که به نسبت سال قبل رشد ۲ برابری داشته و همچنین قیمت ارز که هزینه تامین افزودنی های تولید را افزایش می دهد اما با مدیریت منابع و مصارف و پیاده سازی استراتژی های فروش روند افزایش هزینه ها تا حدی کنترل شد.

در حال دریافت لوبکات

کرامتی درباره آثار پرونده لوبکات که اخیرا به نفع شرکت رای گرفته شد ، گفت: بر اساس توافقی که با سازمان بورس داشتیم به منظور جلوگیری از شناسایی سود کاذب برنامه ما این است که در هر دوره مالی به هر میزان که لوبکات تحویل گرفتیم آثار مالی آن را شناسایی و در گزارش های دوره ای ارائه کنیم و در حال حاضر هم در حال دریافت لوبکات هستیم، طبعا این شرایط در کاهش بهای تمام شده تولید اثر گذار است.

وی گفت: با توجه به محصولاتی که تولید می کنیم ، برای تولید متنوع محصول جانبی گریس مطابق با نیاز های صنعت اقدامات مطالعاتی در حال انجام است تا بتوانیم همچنان در این حوزه نیز پیشرو باشیم.

کرامتی به فروش های صادراتی هم اشاره داشت و گفت: روند صادرات با دشواری های خاص خود روبرو است اما در این حوزه بهتر از سال قبل هستیم و انتظار داریم در مجموع در حوزه فروش سال مالی خوبی را تجربه کنیم.

یک افزایش سرمایه دیگر

وی در توضیح افزایش سرمایه هم گفت: افزایش سرمایه ما پیشتر در مجمعی که برگزار شد مصوب شد طی دو مرحله که در مرحله اول سرمایه ما به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داشت و اکنون نیز در حال طی تشریفات قانونی برای مرحله دوم به میزان ۵۰ میلیارد تومان هستیم که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز ها به تصویب هیات مدیره برسد.

این مقام مسئول درباره سرمایه گذاری شرکت در پالایش پارسیان سپهر گفت: بر اساس برنامه اعلامی از سوی این مجموعه انتظار داریم نیمه اول سال ۹۹ این پروژه به بهره برداری برسد.

وی در پایان گفت: طبیعتا با توجه به نوسانات نرخ ارز و لوب کات و افزایش هزینه های تولید شرایط تولید با دشواری های خاص خود روبرو است اما خوشبختانه در حوزه فروش شرایط مطلوب است و در تلاشیم تا سال مالی خوبی را به پایان ببریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24