Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش از تولید دو داروی جدید در این شرکت برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت که این داروها در سال جاری وارد بازار شده‌اند. دکتر محمدعلی دانش با اشاره به معرفی محصولات جدید این شرکت در مراسم رونمایی از ۳۰داروی جدید شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) که فردا (چهارشنبه) برگزار خواهد شد؛ گفت: از این ۳۰قلم دارو که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده، دو دارو از محصولات شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش است...

داروپخش داروی جدید رو کرد ؛ دو قلم

بورس24 : مدیر تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش از تولید دو داروی جدید در این شرکت برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت که این داروها در سال جاری وارد بازار شده‌اند.
دکتر محمدعلی دانش با اشاره به معرفی محصولات جدید این شرکت در مراسم رونمایی از ۳۰داروی جدید شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) که فردا (چهارشنبه) برگزار خواهد شد؛ گفت: از این ۳۰قلم دارو که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده، دو دارو از محصولات شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش است.
وی درباره این داروها توضیح‌ داد: داروی نخست، پودر «لاکتولوز» است که برای اولین‌بار در کشور با ساشه ۱۰گرمی تولید می‌شود. این دارو پیش از این، همواره به شکل شربت و یا محلول تزریقی در کشور عرضه می‌شد که تولید آن به شکل پودر، در کاهش حجم واردات و مشکلات آن در شرایط کنونی کشور بسیار موثر خواهد بود.
دانش با اشاره به اینکه «این دارو به‌عنوان ملیّن مصرف می‌شود»، یادآور شد: نمونه خارجی داروی لاکتولوز هم پیش از این در کشور، به شکل پودر عرضه نشده بود.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش از محلول «آیودیکسانول» به‌عنوان دومین دارویی نام برد که برای اولین‌بار در کشور توسط این شرکت تولید شده است.
به گفته وی، محلول آیودیکسانول ۳۲۰میلی‌گرم/میلی‌لیتر با حجم ۵۰میلی‌لیتری با نام تجاری «ویزودیکس» (visodix) به بازار عرضه شده است و به‌عنوان ماده حاجب در عکس‌برداری پزشکی و MRI کاربرد دارد و پاسخگوی نیاز کشور در این بخش حساس خواهد بود.
دانش افزود: این ماده حاجب در حجم ۱۰۰میلی‌لیتری نیز مراحل تحقیقاتی و دریافت گواهینامه خود را طی کرده و آماده تولید است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش مدت زمان طی مراحل تولید این داروها را حدود دو سال اعلام کرد و گفت: در این مدت، کل مراحل تست‌های آزمایشگاهی، پایداری محصول، صدور پروانه، تامین اقلام بسته‌بندی و قیمت‌گیری صورت گرفته است.
ورود داروپخش به بازار رقابت با ۶محصول جدید

وی همچنین از معرفی ۶محصول دیگر کارخانجات تولیدی داروپخش در مراسم رونمایی تیپیکو خبر داد که برای اولین‌بار در این کارخانجات تولید شده و وارد رقابت با محصولات مشابه دیگر شرکت‌های دارویی خواهد شد.
دانش در معرفی این محصولات گفت: محلول‌های تزریقی دکستروز ۲۰درصد و دکستوروز ۵۰درصد که برای جبران آب و الکترولیت بدن کاربرد دارند، محلول‌های تزریقی سدیم بی‌کربنات هفت‌ونیم (۷/۵)درصد و هشت‌و چهاردهم (۸/۴)درصد که در درمان اسیدوز متابولیک ناشی از نارسایی حاد کلیوی به کار می‌روند، قرص داپوکستین برای درمان ناتوانی جنسی آقایان و آمپول هیوسین که ضدانقباض عضلات صاف است؛ در کارخانجات داروپخش به مرحله تولید رسیده‌اند.
گفتنی است، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) فردا (چهارشنبه ۱۱دی‌ماه) در مراسمی به عرضه بیش از ۱۰۰قلم داروی جدید شرکت‌های تابعه خود خواهد پرداخت که در این میان، ۳۰قلم آن برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود.
تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های بانکی، بیمه و حمل‌ونقل در ماه‌های اخیر، تاثیر خود را بر بخش دارویی نیز گذاشته است و علیرغم آنکه آمریکا ادعا می‌کند دارو و کالاهای حیاتی جزء موارد تحریم نیست؛ اما عملا دشواری‌های زیادی در تامین دارو و مواد اولیه تولید آن برای کشور و شرکت‌های دارویی بوجود آمده است.

با این حال، مجموعه تیپیکو، به‌عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی کشور، و کارخانجات تولیدی داروپخش، به‌عنوان بزرگترین کارخانه دارویی کشور، با افزایش تلاش و برنامه‌ریزی خود در جهت تامین نیازهای کشور و تولید محصولات استراتژیک و حیاتی گام برمی‌دارند که رونمایی از ۳۰داروی جدید، نماد بارز نتیجه‌بخش بودن این اقدامات است.

منبع : روابط عمومی شرکت کارخانجات تولیدی داروپخش

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24